צילום: photobyphm / shutterstock.com

מדד מצב הרוח הלאומי: מאמינים שנצא מהמשבר אבל לא מאמינים במשרד הבריאות

סקר מצב הרוח הלאומי בהובלת חברת "גלאי תקשורת" מעיד כי הישראלים (ובעיקר הישראליות) מאמינים בחוזק הלאומי. כל הנתונים

פורסם בתאריך: 16.4.20 16:01

5.42 בסולם של עד 7 – זה הציון שמעניקים האזרחים לחוזק הלאומי ולאמונה ביציאה ממשבר הקורונה. כך עולה מסקר שנערך בקרב 576 נשאלים.

הסקר נערך על ידי מכון בלובריז, פלטפורמת איסוף מידע ומחקר, ביוזמת חברת "גלאי תקשורת", בראשות גל בייסברג ויגאל גלאי.

מנתונים עולה כי 5.99 מתוך סולם של עד 7 הוא הציון שהוענק לאהבת המדינה, ו-5.59 הוענק לתחושה גאווה שחשים בחיים בישראל. הם גם מאמינים שצה"ל, השב"כ והמוסד, הם הגופים העיקריים שיביאו פתרון למשבר.

משתתפי הסקר מעניקים ציונים גבוהים לגופים אלה בעוד הממשלה ואילו משרד הבריאות – זוכה לציונים נמוכים יותר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הממוצע המסכם של תחושת החוסן הלאומי הוא 5.42, מתוך 7, תוצאה מרשימה ואופטימית. גם תחושת אהבת ישראל זוכה לציון גבוה – 5.99 ואילו האמונה בחוסן הכלכלה הישראלית וביכולתה של ישראל להיבנות מחדש בתום המשבר מדורג נמוך יותר – 5.08. אגב, יותר נשים מאשר גברים הפגינו תחושת גאווה לאומית.

בנוגע לרמת האמון בגופים השונים המנהלים את המשבר, צה"ל קיבל את רוב האמון (5.5), יחד עם השב"כ (5.49) והמוסד (5.47). פחות אמון יש ביכולת הממשלה לצאת מהמשבר (4.92) וביכולת המשטרה לסייע לה (4.9).

כמו כן, בתוצאות, דורגו נמוך יחסית בהשוואה לגופים אלו משרד הבריאות (4.29) שזכה לפחות אמון וגם האמונה באזרחי ישראל עצמם ובשיתוף הפעולה שלהם עם ההנחיות לשעת חרום –תוצאה נמוכה יותר (4.77).

עוד עולה מהסקר כי המבוגרים אופטימיים יותר: בני 65 ומעלה מאמינים יותר ביכולתה של ישראל לצאת מהמשבר.

בנוסף, המשתתפים בסקר התבקשו לדרג את רמת ההסכמה שלהם לשורה של רגשות הקשורים למשבר. התגובות משדרות אופטימיות ותקווה, כאשר במקום הראשון תחושת הביטחון שישראל תצא מהמשבר (5.57), במקום השני – תקווה (5.02) ובמקום השלישי – רגיעה ושקט (4.13). תוצאות אלו בולטות אצל גברים יותר מאשר אצל נשים.

גל בייסברג

בעקבות תוצאות הסקר נמסר מ"גלאי תקשורת": "לחברה יש עניין בבדיקה מייצגת של רחשי לב הציבור במבחר נושאים ובה בעת – לייצר נקודת בסיס של עמדות, אמונות ותפיסות הקשורות בחוסן הלאומי והאישי".

מחברת "גלאי תקשורת" נמסר עוד כי החברה מתכוונת להמשיך ולבדוק את מדד החוסן הלאומי באופן קבוע, ולבצע בדיקה נוספת בקרוב.

גל בייסברג, מומחה בניהול משברים ותקשורת, אומר על תוצאות הסקר: "זה שנים שאנו בגלאי תקשורת מבקשים במסגרת עבודתנו לאתר את העמדה הציבורית הנכונה. סקר זה הוא חלק ממדד אותו אנו מפיקים – 'מדד מצב הרוח הלאומי'. יש לו חשיבות תקשורתית רבה והוא יהווה כלי עזר לגופים ציבוריים רבים וביניהם כמובן גם לנו – כגוף תקשורתי העובד מול המערכת הציבורית כולה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחד מהעם

    לאחר שמצא מהמשבר הנוכחי,השארת משרד הבריאות בידי ליצמן ובר סימן טוב יביא למשבר מיידי נוסף עד כדי התקוממות עממית ; ובעיקר התקוה ,שהחלפת השלטון תעשה במהרה ומשפחת"המלוכה" הפסכית תעלם מנוף ארצינו !!

  2. נאור

    מחדל בתי האבות , לא ביצעו מספיק בדיקות ויאלצו להחזיר לשיגרה מהלחצים שיופעלו ובצדק , הדבר יביא לאסון כי הם לא בדקו כמו שצריך אז ההחלטה לחזור לשיגרה היא טעות שתעלה ביוקר . צריך הסבר הגיוני מדוע כולם לא מתעסקים רק בבדיקות . הרי אין צורך בתרופה וגם לא בחיסון רק בבדיקות והבעיה נפתרה לחלוטין !!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר