יתוש הנמר האסייתי

קורונה, קורונה, אבל מה עושים עם היתושים בראשון לציון?

גם בצל הקורונה, ביחידת ההדברה בעיריית ראשון נערכים ל"עונת היתושים". כך גם אתם תסייעו במיגור התופעה

פורסם בתאריך: 7.4.20 17:11

מזג האוויר מתחיל להתחמם ויכול להיות שאלו חדשות טובות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, אך זו גם תחילתה של "עונת היתושים". יחידת ההדברה במינהל איכות הסביבה בעיריית ראשון לציון נערכת לתקופה זו ובימים אלו נעשות פעולות וצעדי מניעה רבים בשטחים הציבוריים כדי למנוע מטרדי יתושים והתפתחותם ממקורות מים מוכרים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


היתוש שחדר לאזור בשנים האחרונות, הטיגריס האסיאתי, ידוע כיתוש קצר תעופה, ולכן הוא נמצא בסביבת מוקד דריגה. נקבת היתוש מסתפקת בכלי קיבול קטנים בכדי להטיל את הביצים. צמיגים, כדי חרס שהושארו בחצר, תחתיות עציצים, אגרטלים, מזרקות ביתיות קטנות, מרזבים סתומים ועוד, כל אלו עשויים לשמש מוקד דגירה של היתוש.

אז איך ניתן להתמודד עם הנמר האסייתי? ראשית יש לקיים סריקה שבועית באזור מגורים על מנת לאתר מקורות מים עומדים. במידה שאותרו כלים כמו דליים, צמיגים, תחתיות עציצים וכלי קיבול אחרים בהם הצטברו מים עומדים, יש לדאוג לרוקן אותם ממים. בנוסף, יש למנוע דליפה בברזים היוצרים שלוליות ולהימנע מהשקיית יתר בגינות. חשוב להדגיש כי גם לחות גבוהה מושכת יתושים.

ביחידת ההדברה מסבירים כי עיקר ההתמודדות מול הטיגריס האסיאתי היא מניעתית. ריסוס נקודתי אינו יעיל ולא יפתור את הבעיה, שכן אם בקרבת מקום ישנו מוקד דגירה אזי שהמפגע לא ייעלם ותימשך תופעת היתושים והעקיצות. שיתוף הפעולה של התושבים הוא חשוב ביותר לצלוח את העונה החמה ללא עקיצות.

המשרד להגנת הסביבה פנה לרשויות המקומיות בדרישה לפעול למניעת מפגעים משני סוגי מזיקים עיקריים: יתוש הטיגריס האסיאתי שפלש לישראל ומאופיין בצבע שחור ופסים לבנים, נמצא בעיקר בחצרות ובגינות בתים ומתפתח במקווי מים קטנים כמו תחתיות עציצים ועוקץ ביום ובלילה. הזן השני הוא יתוש הקולקס, המתרבה במקווי מים גדולים כמו תעלות ניקוז, מרתפים ומקלטים, ועוקץ בעיקר בלילה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המשרד קורא לציבור להתריע לרשות המקומית על מים עומדים בתעלות ניקוז ובורות, ולדווח על מפגעי יתושים. למרות ההסתגרות בבתים בימים אלה, אמנם בימים אלה, מפגעים בחוץ – הם משפיעים גם על התושבים בבתים.

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת המועצה קרן דנה ג'דה: "כמדי שנה, עיריית ראשון לציון נערכת להתמודד עם מטרד היתושים. בשביל זה אנו זקוקים גם לתושבים. היתושים לא חייבים להעיב לנו על עונת הקיץ. עם היערכות מוקדמת וערנות נוכל לעבור את הקיץ ללא עקיצות".

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר בנושא כי "גם בשעת חירום זו של התמודדות עם התפרצות נגיף קורונה, אסור להתעלם מהסכנה להעברת מחלות על-ידי יתושים. המשרד מחדד, כי בניגוד לשמועות לא מבוססות המופצות, אין עדות שהיתושים מעבירים את נגיף הקורונה. בנוסף, נגיף קורונה אינו מזיק תברואי ולכן, פעולות ניקוי וחיטוי כנגד קורונה אינן פעולות הדברה ואין להשתמש בציוד הדברה לפעולות חיטוי".

עוד נמסר כי "בכל הנוגע למפגעים בשטח הפרטי: כדי למנוע דגירת יתושים, המשרד ממליץ לציבור לייבש מים עומדים בחצר הבית, להקפיד על ריקון דליים ומכלים; למנוע נזילות ודליפות מים מברזים וממזגנים בחצר ולהימנע מהשקיית יתר. בנוסף, יש להתמגן מפני עקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות על דלתות וחלונות הבית ומריחת חלקי הגוף החשופים – כולל הפנים – בתכשירים דוחי יתושים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיקי

    בקיצור – בלי הליכה סביב סביב – האם היתושים מסוגלים/יכולים/רוצים/ משתדלים להעביר את מחלת הקורונה – או לא !?

  2. ליאורה יניב

    בשכונת נחלת הישנה בראשון היתושים חוגגים (לפחות הם, אנחנו הסגר) ואנחנו סובלים.
    נא טפלו בנושא בבקשה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר