בית האבות

"המחשבה שאמא שלי תסיים את חייה עם קורונה בבידוד היא הקשה ביותר"

לאחר שפורסם ב"השקמה ראשון לציון" על חולת קורונה מתוך בית האבות הבולגרי, גם בני המשפחות דורשים לערוך בדיקות לכל הדיירים במקום

פורסם בתאריך: 1.4.20 19:01

"אנחנו חוששים ומפחדים ליקירנו, יש אי ודאות וחרדות כי הרבה דברים לא ידועים, הבלתי נודע מכניס אותנו למתחים", כך מספרת מירב עירוני שאביה נמצא בבית האבות הבולגרי. זאת, לאר שהבוקר פורסם לראשונה ב"השקמה ראשון לציון" כי נדבקה דיירת השוהה במקום.

הקשישה מבית האבות שנדבקה, נמצאת כעת בבית החולים שמיר-אסף הרופא, מונשמת לאחר שמצבה השתפר מאתמול בלילה. בנוסף, 30 דיירים, ארבע אחים ושישה עובדי צוות, הוכנסו לבידוד ויעבדו במחלקה במשמרות של 12 שעות, במקום בלי להכניס אדם אחר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אביה של עירוני, בן ה-88, מתגורר בבית האבות כבר חמש שנים. הוא סובל ממחלות רקע, ואינו היחיד במקום. דבר שמעורר את חששם של משפחות דיירים רבות במקום, שחשות מצוקה על רקע הבידוד שבו נמצאים הקשישים בבתי האבות בעקבות התפשטות הקורונה.

"פניתי לפני שלושה שבועות לאחות במחלקה והסבתי את תשומת ליבה שרצוי לערוך בדיקות קורונה במקום", מספרת עירוני, "גם לצוות הרפואי וגם לקשישים כדי למנוע הדבקות לאחר ששמעתי על ההדבקות בבתי חולים ובתי אבות. האחות מסרה לי שאדבר עם ההנהלה ולצערי עזבתי את זה".

בנוסף היא אומרת כי "מצער אותי שלא למדנו מהעבר, מבתי האבות האחרים. יש עדות לכך שאנשים חולים ולא יודעים על כך וזה מסתובב ממקום למקום. אם היו מגיעים ועורכים בדיקות זה לא היה קורה. ברור לנו שכך כולם נדבקים וכך מתפתחת מגפה, חבל שלא למדו".

בת לדיירת נוספת שמתגוררת במקום, חוששת גם היא מכך שאמה עלולה להידבק. "קיבלנו היום את המכתב ממנהל המקום", היא אומרת, "אני מבינה שהוא עושה ככל יכולתו, אבל המחשבה שאמא שלי תסיים את חייה עם קורונה בבידוד זאת המחשבה הקשה ביותר, מהידיעה בבוקר אני לא מפסיקה לבכות, ידוע שהקשישים הם באוכלוסיית הסיכון הגבוהה ביותר".

בתוך כך, היום בשעה 21:00 יגיעו לוחמי האש ופקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון ויבצעו חיטוי בבית האבות הבולגרי.

 

מוקדם יותר, מסר שי אהד ברמן, מנהל בית האבות הבולגרי, ל"השקמה בת-ים": "אנו פועלים על פי הוראות משרד הבריאות. מזה כשבועיים בית האבות סגור לכניסה לבני משפחה, מטפלות מכל סוג ונותני שירותים שאינם חיוניים. בית האבות עבר חיטוי על ידי כיבוי אש ראשון לציון כפעולה מונעת ולכלל העובדים נבדק חום בכניסה וביציאה מבית האבות והם מצוידים בציוד מגן".

עוד הוסיף ברמן כי "כחלק מההגבלות סגרנו חלק מהמקומות בשטחים הציבורים בכדי למנוע יציאה של דיירים עצמאים. אתמול התגלה מקרה ראשון של קורונה והדיירת שאושפזה בבית החולים. כלל המשפחות מעודכנות וזה המקום להודות להם על ההבנה ושיתוף הפעולה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כמו כן, מסר כי "יצא מכתב מטעמי לשר הבריאות ולמנכ"ל משרד הבריאות לאשר לנו בדיקות לקורונה לכלל הדיירים והעובדים. האחריות של המדינה היא לטפל בנושא באופן מידי, בכדי לצמצם את האפשרות להדביק דיירים ועובדים נוספים. דרשנו ממשרד הבריאות לבצע בדיקות לכלל הדיירים והעובדים, גם למי שאין תסמינים, כדי למנוע את האפשרות שמישהו חלילה ידבק. בנוסף, פניתי למשרד הבריאות ולמשרד הרווחה לקבלת עזרה וסיוע מפיקוד העורף בכל דבר שנזדקק לו".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר