מחמם את הלב: המחוות המרגשות והסיוע לקשישים בימי הקורונה

לצד המשבר הגדול עולה המעורבות החברתית והסולידריות: שתי יוזמות יפות שיצאו מראשון לציון

פורסם בתאריך: 30.3.20 09:29

בימים קשים אלה, של הסגר בבית עקב התפשטות נגיף הקורונה, עולה וגוברת הערבות ההדדית וסולידריות. כך, למשל, קבוצת אבא פגום מראשון לציון שמונה כ-120 חברים, יצאה לפני שבוע להוקיר תודה לצוותים הרפואיים בשמיר-אסף הרופא ובאסותא אשדוד.

סמי רומנו, חבר ומנהל בקבוצת אבא פגום – ראשון לציון, מספר: "בדרך כלל אנחנו לא אוספים כספים, אבל הפעם חרגנו ממנהגנו וכל אחד בקבוצה תרם כפי יכולתו. לאחר מכן פנינו לבעלים של מוזס מסניף מראשון לציון, גידו שולמן ולבעלים של ארומה ישראל בצומת קסטינה יוסי דהן, שניהם תושבי העיר וביקשנו שיעזרו לנו בתרומת המזון לשני בתי החולים. הם השלימו את מה שהיה צריך, ולאחר תיאום יצאנו לבתי החולים".

"כשהגענו ללובי של מחלקת קורונה, חלק מהצוות הרפואי יצא לקראתנו והייתה שמחה גדולה", מספר רומנו, "הם קיבלו את ההמבורגרים של מוזס, עם תוספות, הכל מהכל. הם עובדים קשה. הם סיפרו לנו מעט על הימים והלילות שהם עושים במחלקה, ונשאר לנו רק לומר תודה ולהצדיע לצוות הזה. למחרת הגענו לאסותא באשדוד, ושם הצוות קיבל כריכים של ארומה ושתייה. זה היה לגמרי מרגש".

גם במכללה למינהל בראשון לציון לא נשארו אדישים למצב. עו"ד אפרת פודם, מהקליניקה לקידום שוויון, והסטודנטים אורי חכם, אור פורת ונאור מגער, הצליחו לגייס לא מעט סטודנטיות וסטודנטים מבית הספר למשפטים, כדי לסייע לקשישים הסגורים בבתיהם.

קניות ושינוע תרופות

"לאור המצב הקשה שאנו נמצאים בו, פניתי למחלקת הרווחה בראשון לציון, שאיתה אנו עובדים בשיתוף כל השנה, והצעתי שנסייע לקשישים בקניות מהסופר ושינוע תרופות. זה מדהים לראות את ההתגייסות מצד הסטודנטים וזה מרגש לגלות שנוצרו קשרים חמים בין הקשישים לסטודנטים", אומרת פודם, "אני מאמינה שאחרי שנתגבר על המגפה, יהיו גם ביקורים בבתים".

פודם מוסיפה כי גם במסגרת ההתנדבות נשמרים הכללים שנועדו להגן על המתנדבים ועל הקשישים. "אנו דואגים לציוד מיגון לכל הצוותים ובודקים שהמתנדבים לא חולים", היא אומרת, "חוץ מסיוע לקשישים, גם הבנו שיש צורך בשירותי שמרטפות למשפחות חד הוריות או למשפחות ששני ההורים עובדים מחוץ לבית. סטודנטיות מהחוג למשפטים הרימו את הכפפה, והם חונכות ילדים מהבתים האלה באמצעות הזום. הן מדברות עם הילדים, מעבירות תכנים, עוזרות בשיעורי בית והכל בתיאום מלא עם ההורים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גם בעמותת משה ויצחק נרתמו. העמותה מחלקת כל סוף שבוע לכ-100 משפחות נזקקות סלי מזון ובחגים הסלים גדולים ביותר במטרה לעזור למשפחות וילדים. בעקבות משבר הקורונה וההנחיות האוסרות על התקהלות, המתנדבים אינם יכולים לסדר את סלי המזון. לכן, החליט מנהל העמותה, יצחק מזרחי, שבמקום סלי מזון, יחולקו כרטיסים נטענים למשפחות.

המתנדבים והתורמים לעמותה, ביניהם עו"ד רומי קנבל ראש מחוז מרכז של לשכת עורכי הדין ועו"ד דוד טובול מראשון לציון, וביצעו את פעולת חלוקה לכלל המשפחות והעברת הכרטיסים המגנטים הטעונים בכסף למשפחות.

"ההתרגשות הייתה גדולה. כל משפחה קיבלה ממתנדב שהגיע לביתה כרטיס מגנטי, לטובת רכישת מזון לחג הפסח", מספר עו"ד טובול, "התנדבות נתינה ואהבת חינם בצל משבר הקורונה לטובת משפחות, הוא מעצים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר