קורונה

לא משאירים אף אחד רעב: דואגים למזון לקשישים ולנזקקים

כך התגייסו תושבים מראשון לציון כדי לדאוג לאלה שסגורים בבית ללא יכולת לקנות מזון ומוצרים בסיסיים

פורסם בתאריך: 25.3.20 17:41

בצל הקורונה יצאו אתמול 12 צוותים של מתנדבים לחלוקת מזון לקשישים ממתנ"ס רמת אליהו, לחלוקה בכל רחבי העיר.

יחידת ההתנדבות העירונית שבמינהל לשילוב חברתי, יחד עם האגף לטיפול בקשיש גייסה לאחרונה מאות פעילים, ביניהם עובדי עירייה, אגף הנוער והצעירים והרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, שנרתמו למשימה של עזרה למשפחות נזקקות, קשישים ועריריים, במטרה להגיע לכל משפחה ולעזור במתן ארוחה חמה, ירקות ופירות ושינוע תרופות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כשלוש פעמים בשבוע יוצאת סיירת מתנדבים לחלוקה ברחבי העיר. אתמול (שלישי) חולקו מאות מנות אוכל לקשישים. בנוסף, חולק מזון למשפחות נזקקות ונערכן קניות לקשישים שנאסר עליהם לצאת מהבית מחשש להידבקות בקורונה.

מי שעזרה ורתמה מערך מתנדבים לחלוקת המזון היא איריס חזן, מנהלת פורום בימת-התושבים בפייסבוק. "פנו אליי מהעירייה כדי שאסייע בגיוס מתנדבים נוספים", אומרת חזן, "בימים אלה כל יד עוזרת, מיד הסכמתי וגייסתי עשרות מתנדבים. לצערי, כשהגעתי לשטח עדיין היו חסרים מתנדבים לחלוקה. תוך כדי פעולה וחלוקת המזון הצלחתי לגייס עוד אנשים, שהגיעו ושינעו את מנות המזון. בפן האישי אני יכולה לומר שמאוד התרגשתי מהחוויה של הנתינה, למרות שכל נושא ההתנדבות לא חדש לי".

 

קארין חנוך, עובדת עיריית ראשון לציון, נרתמה גם היא לסייע בחלוקת מזן לקשישים לאחר שחזן גייסה אותה בין אנשיה. "שמעתי על היוזמה דרך איריס", מספרת חנוך, "היא התקשרה ושאלה האם אני מעוניינת להצטרף. על אף שיש לי ארבעה ילדים קטנים בבית, נרתמתי. ההרגשה הייתה מלאת סיפוק ותחושת עילאיות שלא ניתן להסביר במילים. ולא לשכוח אף פעם שלתת למישהו אחר זה ממלא אותך".

הפעילים שהתחלקו לשכונות ברחבי העיר קיבלו רשימת כתובות, כ-20 עד 30 משפחות  שקיבלו ארוחה חמה וירקות ועם רכבם הפרטי היו צריכים להגיע לכל כתובת עם כפפות ומסיכה.

אסי נחום, פעיל חברתי נוסף מוכר בעיר, סיפר כי מיד לאחר החלוקה לקבוצות נסענו להעמיס את המזון על הרכב ובדלת הראשונה שנפתחה הבין עד כמה הדבר משמעותי. "אנשים עמדו עם דמעות בעיניים ולא הפסיקו להודות לנו", אומר נחום, "זו חוויה שלא שוכחים וממלאה את המסייעים בדבר בתחושה של נתינה ואכפתיות. אני שנים פעיל חברתי אך בתקופה זו זה מקבל משמעות שונה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שישו

    מחמם את הלב, בדיוק זה מה שצריך להילחם בקורונה, אהבת ישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר