עיריית ראשון לציון מודיעה: כל בתי הכנסת בעיר ייסגרו

בתי הכנסת ייסגרו החל מהיום (רביעי) ולמשך תקופה לא מוגבלת. סגן ראש העירייה, הרב אריה כהן: "הלב נקרע והדמעות זולגות, אבל אין מנוס מכך שנישמע להוראות"

פורסם בתאריך: 25.3.20 13:16

בעקבות הידוק הנחיות משרד הבריאות, הודיע הבוקר (רביעי) ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, על סגירת כל בתי הכנסת בעיר. ההנחיה תיכנס לתוקפה החל המיום ולמשך תקופה לא מוגבלת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"המשמעות כואבת מאוד עבורי ועבור כל המתפללים, אך צו השעה מחייב זאת ועלינו לנהוג באחריות לשלום המתפללים ולשלום הציבור כולו", מסר קינסטליך, "מדובר על פיקוח נפש וכמו שנאמר: 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו'".

קינסטליך שוחח על העניין עם רבני העיר, המועצה הדתית וחברי המועצה, על מנת לוודא שההוראה תקוים. בנוסף, החברה לביטחון וסדר ציבורי, יחד עם השיטור העירוני, יפעלו לאכיפת ההנחיה החדשה.

בעירייה מודעים לכך שרבים בעיר מקיימים מניינים במקומות פתוחים בלבד ותוך שמירה על רווח של שני מטרים זה מזה, ושישנם גם מי שמתפללים בבתים, כפי שהותר גם על ידי רבנים. הנתונים שפורסמו בימים האחרונים חושפים כי בתי הכנסת נחשבים למוקדי הדבקה משמעותיים ולכן הצעד שמקדמת העירייה חשוב לעת עתה.

אוהד אוזן, חבר עמותת בית כנסת הר המוריה, אומר כי רב בית הכנסת, אשר סבג, מצא פתרונות לתקופה הזו. "פרט ליום שבת, בתפילת שחרית, כל השבוע בית הכנסת  היה סגור והתפילה התנהלה באפליקציית זום, כולל האפשרות  לומר קדיש, כך על פי פסק ההלכה של  הרב מלמד. כך, כמות המשתתפים בתפילה גדולה וכולם צופים ושומעים את כולם, ובנסיבות האלה זה נותן הרגשה טובה בעיקר למבוגרים".

עוד הוסיף אוזן כי "הבוקר, לאחר צאת  ההנחיות החדשות, יו"ר בית הכנסת, אליהו איפלה, הנחה שהתפילה תתבצע באוויר הפתוח עם עשרה משתתפים בלבד על פי ההחניות המחמירות. נתפלל שהמגיפה תעבור במהירה".

סגן ראש העירייה, הרב אריה כהן, אמר: "לאחר התייעצות עם ראש העירייה, רבני העיר והקהילות, ואנחנו מקבלים על עצמנו את הוראות משרד הבריאות שיש להם מבחינתנו תוקף כדין הלכה ולאור הסכנה מההדבקה בקורונה. קיבלנו החלטה לסגור את כל בתי הכנסת ברחבי העיר, ובמקביל יש אפשרות על פי ההוראות לערוך מניינים של עד עשרה אנשים במרחבים פתוחים, רק לא להתגודד במקומות סגורים. אני מבקש בשם הנהלת העירייה להישמע להוראות באופן חד משמעי".

בנוסף אמר הרב אריה כי "אין לנו ספק שהעולם עומד על התפילה של העם היהודי. בצער רב וביגון קודר מודיעים זאת, הלב נקרע והדמעות זולגות, אבל אמרו רבותינו שעל ספק פיקוח נפש מחלילים את השבת וכל התורה, ולכן אין מנוס מכך שנישמע להוראות ונמשיך להתפלל עד שתתבטל הגזרה הרעה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר