מגפת הקורונה
צילום: עיריית ראשון לציון

העירייה מגייסת מתנדבים כדי להעניק מזון לקשישים בהסגר

בעקבות המצב: זינוק במספר המתנדבים בראשון לציון. עד כה טופלו אלפי פניות להעברת תרופות, מזון, שיחות הרגעה וביקורים בבתי הקשישים

פורסם בתאריך: 22.3.20 16:46

בעקבות משבר הקורונה, חל זינוק במספר המתנדבים במנהל לשילוב חברתי בראשון לציון. עד כה טופלו אלפי פניות לשינוע תרופות, מזון, שיחות הרגעה וביקורי בית לבעלי צרכים מיוחדים וקשישים עריריים הזקוקים לסיוע. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר : "עיריית ראשון לציון תמשיך לתת תמיכה ומענה לתושביה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יחידת ההתנדבות העירונית במנהל לשילוב חברתי גייסה מאות תושבים מראשון לציון, שהתנדבו לטובת קשישים, משפחות עם צרכים מיוחדים ואנשים הזקוקים לסיוע הרווחה בעיר, באמצעות חמ"ל שהוקם ומתנדבים במנהל לשילוב חברתי.

עד כה טופלו אלפי פניות לשינוע תרופות, מזון, שיחות הרגעה וביקורי בית למשפחות עם צרכים מיוחדים וקשישים עריריים. גויסו תווים לסיוע במזון לנזקקים על פי קריטריונים של משרד הרווחה והצטרפו עוד כ-500 מתנדבים חדשים, מאז תחילת המשבר.

במסגרת מערך הסיוע, הבוקר (ראשון) חולקו יותר מ-2,200 מנות ל- 1,100 קשישים, המסתגרים בביתם. המנהל לשילוב חברתי פתח ארבעה מוקדים לחלוקת מזון ומתנדבים ועובדי עירייה מחלקים עד לביתו של הקשיש ארוחת צהרים מזינה. מבצע החלוקה יגדל בהמשך השבוע ל-1,800 קשישים ויתרחב לקראת סוף השבוע, במטרה להבטיח שאף קשיש בראשון לציון לא יישאר רעב.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "עם אחד, לב אחד. יחד נעבור גם את מגפת הקורונה. עיריית ראשון לציון תמשיך לתת את התמיכה והמענה לתושביה. אני מעודד מאוד ממתנדבים רבים שמתגייסים לתת כתף, במיוחד עבור תושבים וותיקים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים. זה מרגש אותי כל פעם מחדש".

סיוע לקשישים בראשון לציון

צילום: דוברות העירייה

סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, שהתלווה היום לחלוקת הארוחות, ואמר: "אנו נעשה הכל בכדי להגדיל את כמות מקבלי הארוחות בהתאם לצורך ולמתנדבים הזמינים. אני מצדיע לכל עובדי המנהל והמתנדבים על העשייה שלהם בתקופה קשה זו".

מבצע החלוקה והסיוע נועד למנוע מבני הגיל השלישי לצאת מהבית לשירותים חיוניים, שנמצאים, על פי כל הנתונים, בקבוצת הסיכון מפני נגיף הקורונה. לאור זאת, פרסם משרד הבריאות המלצה לאוכלוסיית הקשישים ובפרט לקשישים עם מחלות רקע, ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה, לצמצם מגעים ככל הניתן תוך שמירה על שגרת החיים. משמעות הדבר שרבים מהם יחששו לצאת לקניות, סידורים, בדיקות ועוד.

תושבים המעוניינים להתנדב: יש להיכנס ללינק כאן ולמלא את הפרטים.

סיוע לקשישים בראשון לציון

צילום: דוברות העירייה

המנהל לשילוב חברתי ומנהל קהילה מקדמים גם עבור המבודדים את המענה השוטף בקניית ושינוע תרופות, מענה אישי להורים איך מתמודדים עם פחדים ואפילו ספרים דיגיטליים להעביר את הזמן.

המבודדים עצמם יכולים להתנדב בקיום שיחות טלפוניות יזומות לקשישים עריריים להפגת הבדידות. אם הנכם בבידוד או מכירים מישהו שנמצא בבידוד ומעוניינים בסיוע, לחצו כאן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר