בית עלמין בראשון לציון
בית העלמין בראשון לציון

חברה קדישא: חל איסור לקיים הלוויות עם מעל 100 איש בבית העלמין

כמו כן, הגבלות למתפללים בבתי הכנסת בראשון לציון מחשש להידבקות בקורונה

פורסם בתאריך: 12.3.20 15:59

לאחר שנגיף הקורונה הוכרז כמגפה עולמית וממשיך להתפשט בארץ ובעולם, ובעקבות הנחיות משרד הבריאות, חברה קדישא בראשון לציון הוציאה היום (חמישי) הודעה לפיה חל איסור לקיים הלוויות עם מעל ל-100 משתתפים בבית העלמין.

מנכ"ל חברה קדישא ראשון לציון, ישראל הורוביץ, מסר כי "הגבלת הנוכחות בהלוויות הן בבחינת ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ההודעה של חברה קדישא היא בהמשך להוראות משרד הבריאות לציבור, לפיה יש להימנע מקיום מפגשים ומהתקהלות מעבר ל-100 איש. לאחר התייעצות שקיימה הנהלת חברה קדישא בראשון לציון, הוחלט על יישום ההנחיה גם בבתי העלמין בעיר, אף כי לא מדובר במקום סגור.

"על מנת לצמצם את הסבירות של הדבקה בנגיף הקורונה, תוך הסתמכות על הנחיות משרד הבריאות, אנו מודיעים למשפחות כי חל איסור לקיים הלוויות עם מעל 100 משתתפים", מסר המנכ"ל הורוביץ, והוסיף כי "אנו בחברה קדישא ראשון לציון מגלים רגישות רבה לנושא, מאחר ומדובר באנשים שמתכנסים בשעתם הקשה ביותר. מנגד, על מנת למנוע הפצה של הנגיף, ההוראה הישירה שלא להגיע מלכתחילה לבתי העלמין מיועדת למי שאינו חש בטוב, עם חום או מי שמפתח תסמינים של מחלות בדרכי הנשימה".

 

הורוביץ הוסיף כי "לנמצאים בבידוד אסור להגיע לבית העלמין, וכי על המשתתפים בהלוויה יש לשמור על מרחק של שני מטרים משאר הנוכחים. הדבר נכון גם ברחבת ההספדים וגם במהלך מסע הלוויה יש להשתדל לצעוד במרחק של כשני מטרים אחד מהשני, גם ביציאה מבית העלמין ובעת נטילת הידיים.

"ההמלצות הנוספות לשמירה על בריאותכם הן להימנע ממגע, לא ללחוץ ידיים ולהקפיד על שטיפת הידיים גם בכניסה וגם ביציאה מבתי העלמין בראשון לציון", אמר הורוביץ וציין כי חברה קדישא ראשון לציון העמידה לטובת הציבור גם סבונים בעמדת נטילת הידיים, וכי במשרדי חברה קדישא ראשון לציון הוסיפו בראשית השבוע חומר חיטוי במשרדים לטובת עובדי המקום וגם לטובת הציבור שמגיע לקבל שירות. "אנו עושים מבחינתנו את מה שניתן על מנת לשמור על בריאות הציבור", אמר הורוביץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גם באגף למורשת יהודית בעיריית ראשון לציון קוראים לציבור המתפללים בעיר להקפיד על ההגבלות החדשות למתפללי בית הכנסת, במטרה למנוע את התפשטות הנגיף.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, וסגן ראש העירייה, אריה כהן, יצאו בהודעה לציבור המתפללים, לפיה אין להתפלל במניין הכולל מעל 100 איש ולפצל את התפילות למספר מניינים. כמו כן, ביקשו מהמתפללים שלא לנשק ספרי תורה ומזוזות, להימנע ממגע פיזי ולחיצת ידיים בבית הכנסת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר