התעללות בבעלי חיים

צפו: חיות מורעבות והתעללויות בחנויות לבעלי חיים

שורה של מקרי התעללות בבעלי חיים נמצאו בחנויות חיות בראשון לציון. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 3.3.20 16:18

השירות הווטרינרי העירוני בראשון לציון חשף שורה של מקרי התעללות בבעלי חיים בחנויות לחיות. בין היתר נמצא החזקת בעלי חיים בכלובים מלוכלכים, מחסור במזון והחזקת בעלי חיים בטמפרטורה שאינה מתאימה. בעקבות החשיפה החיות נלקחו אל מתקן מוגן של עיריית ראשון לציון, שם קיבלו מזון ועברו בדיקות רפואיות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


השירות הווטרינרי העירוני דיווח היום (שלישי) על כך שנערכו מספר ביקורות שנערכו בחנויות לבעלי חיים בעיר, ונחשפו תופעות פסולות הכוללות החזקת בעלי חיים בכלובים מלוכלכים, מחסור במזון והחזקת בעלי חיים בטמפרטורה שאינה מתאימה ועלולה להיות מסוכנת. החיות נלקחו למתקן מוגן של עיריית ראשון לציון, שם קיבלו מזון ועברו בדיקות רפואיות שנועדו לאמוד את מצבם.

הביקורות נערכו גם בעקבות מספר תלונות של התושבים וגם במסגרת הפעילות השוטפת. במהלך הביקורות נחשף כי חלק מהציפורים והמכרסמים נמצאו בכלובים מאוד מלוכלכים וללא סיפוק מזון כנדרש. כמו כן נמצא כי אירוע מקרים של הוצאת בעלי חיים מחוץ לחנות בתוך כלובים ניידים אל הרחוב הסואן ותנאי טמפרטורה שאינם מתאימים. בנוסף, נמצאו דגים המוחזקים באקווריומים מלוכלכים ובכלי מים ללא כמות מים מספקת.

במהלך האכיפה שנעשתה בשיתוף עם החברה לביטחון, שני בעלי חנויות חיות נקנסו על הוצאת החיות מחוץ לחנות בשעות הערב בחודש פברואר, ביום הקר ביותר בשנה.

עוד נחשף במהלך הביקורות כי החיות הוחזקו בניגוד לתקנות צער בעלי חיים, לא נבדקו כנדרש על ידי רופא וטרינר ולא קיבלו מחסה הולם. בנוסף, גורים הופרדו מאמם בגיל צעיר מדי וחיות כגון אוגרים סיביריים הוחזקו מורעבים ללא מזון.

תלונות נוספות שהתקבלו על חנות חיות הקשורות לטענה על פגיעה והתעללות בחיות נחקרו והממצאים הועברו להמשך טיפול משטרת ישראל, הממונה על חוק צער בעלי חיים ויחידת הפיצו"ח האחראית על חקירת הצד הפלילי בתלונות הקשורות לצער בעלי חיים.

מלבד האכיפה בחנויות לבעלי חיים, במקרה נוסף שבוצע בשיתוף גורמי הפיקוח בעיריית ראשון לציון, נערכה ביקורת בבית פרטי שבו הוחזקו מספר רב של בעלי כנף, חלקם סבלו מצער בעלי חיים וניתן טיפול מידי במקום והנחיות בהמשך לאופן החזקת בעלי החיים בצורה שלא תהווה צער בעלי חיים.

 

ד"ר יהונתן אבן צור, מהשירות הווטרינרי בראשון לציון, הסביר: "השירות הווטרינרי העירוני אמון על שמירת האיזון בין בריאות הציבור לבין רווחת בעלי החיים בעיר. אין חוק שאוסר למכור בעלי חיים אך העניין חייב להיות במסגרת החוק והכללים המקצועיים, מטרת השירות הווטרינרי לפקח על כך. במקרה של חיות מחמד שאינן כלב וחתול קיימת בעיה של אי מודעות לאופן הטיפול ותנאי ההחזקה. במקרים בהם נמצא כי אין רצון לעמוד בכללים, לא נהסס לפעול במסגרת החוק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנשים מטומטמים וחסרי אחריות!!!!

    למה לעשות את זה
    אם אין לכם מושג איך לטפל בבעלי חיים פשוט אל תחזיקו אותם ובוודאי לא למכור אותם
    אנשים טיפשים!!!
    מאיפה הרוע לב הזה???

  2. ירושלמית

    מי שמרעיב חיות אני מאחלת לו שירעיבו גם אותו ,איפה עיריית ראשון ???מה זה פה הפקר ??חסריי רחמים ורגש הלב לא יכול לסבול לשמוע מעשים אכזריים כאלה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר