בחירות שלישיות בשנה: כמה הפסידו בעלי העסקים הקטנים?

יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה ובעל עסק לייצור רהיטים בראשון לציון, מסביר מדוע הבחירות שהתקיימו היום הן מכה אנושה לבעלי העסקים

פורסם בתאריך: 2.3.20 19:05

הבחירות לכנסת ה-23 שהתקיימו היום, בפעם השלישית השנה ושוב כללו יום שבתון למשק, הן מכה עבור לא מעט בעלי עסקים קטנים ובינוניים, ואף צפויות להטיל חורבן כלכלי על לא מעט מהם, כך טוענים בהתאחדות המלאכה והתעשייה.

יוסי אלקובי המשמש כנשיא ההתאחדות, ובעל עסק לייצור רהיטים בראשון לציון מסביר בשיחה עם "השקמה ראשון לציון", כי ממצאי סקר שערכה ההתאחדות מעלים  כי 40 אחוז מבעלי העסקים הקטנים הצהירו כי הם שוקלים שלא להצביע בבחירות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"אנחנו משתדלים שילכו לבחור. כי אז נחזור על עוד יום שבתון", אומר אלקובי, לדבריו קיומם של ארבעה ימי שבתון בפרק זמן של שנה, פעם אחת בבחירות המקומיות ושלוש פעמים בבחירות לכנסת, גרמו למכה כלכלית לבעלי העסקים הקטנים. "פתאום החליטו לקיים יום שבתון גם בבחירות המוניציפאליות. לתת יום של שבתון וכיף. זה לא משקף 1.7 מיליארד שקלים שנעלמו מהקופה של המדינה. אותם בעלי מלאכה, אחרי כל יום שבתון כזה מאבדים 200 מיליון שקל. השנה הם ספגו מכה של 800 מיליון שקל".

"אני יצרן רהיטים למקומות ציבוריים כמו בתי מלון, ושני בתי מלון שהיו צריכים להזמין ריהוט דחו את ההזמנה כי לא הגיעו אורחים", מוסיף אלקובי, "כל העסקים הקטנים לובשים שכפ"ץ ויוצאים אל מלחמה. הבנקים לא עוזרים להם עם האשראי".

אלקובי מייצג כ-40 אלף בעלי עסקים מסך כולל של כחצי מיליון. לדבריו רבים מהם מיואשים בעקבות המצב הנוכחי של שלוש מערכות בחירות בתוך שנה והודיעו כי אינם רוצים ללכת להצביע. אבל הוא חושש שהימנעות מההצבעה תוביל למערכת בחירות רביעית לכנסת, עם יום שבתון נוסף.

לדבריו, הפתרון למשבר הוא בביטול יום השבתון של הבחירות. "בארצות הברית אין יום שבתון בבחירות לנשיאות, כך גם בעוד מדינות. למה צרכים לתת ליום שבתון?".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר