מדוע בעיר הרביעית בגודלה לא תוכלו לשכור רכבים לפי שעה?

מה עומד מאחורי ביטול המיזם CAR2GO שפועל בהצלחה בערים אחרות?

פורסם בתאריך: 1.3.20 16:35

עיריית ראשון לציון הודיעה הבוקר (ראשון) כי לאחר בחינת פעילות מיזם CAR2GO בעיר ושיתוף הציבור בנושא, הוחלט לסיים את פעילות המיזם בעיר.

בעירייה הסבירו כי הפעלת המיזם בעיר חייבה הקצאת חניות לטובת רכבי המיזם. "מרגע כניסתי לתפקיד, קיבלתי פניות מתושבים על מצוקת חניה ברחובות בהם מוקמו רכבים של המיזם וכן טענות על היעדר שימוש בהם", אמר ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוד הוסיף כי "הנחיתי את החברה העירונית 'ייזום ראשון' לבחון את היקף השימוש ברכבים בעיר. בשנה האחרונה צמצמנו את מספר כלי הרכב, העברנו חלק מהרכבים לחניונים ציבוריים מוסדרים, ובהתאם שחררנו מקומות חניה באזורים בהם קיימת מצוקה חנייה ממשית. בחודש הקרוב תסתיים ההתקשרות של העירייה עם חברת CAR2GO ויתר החניות ישוחררו לשימוש הציבור. אני מאמין בתחבורה ציבורית ושיתופית, ולכן העירייה תמשיך לבחון, לאתר ולאמץ פתרונות יצירתיים שיובילו להקלה במצוקות החנייה והתנועה בעיר".

מיזם CAR2GO  יצא לדרך בראשון לציון בסוף 2017, לטובתו הקצתה העירייה 30 מקומות חניה ייעודיים. בשנה האחרונה, לאחר תהליך שיתוף ציבור ובהתאם להיקף המנויים, הוחלט לצמצם את מספר הרכבים וכן בוטלו חניות באזורים שבהם לא היה למיזם ביקוש. כמו כן, רכבים הועברו לחניונים ציבוריים מוסדרים. בסופו של דבר במרכז העיר פעלו 15 מכוניות בלבד.

גורמים המעורים בפרטים טוענים כי לא קיבלו גיבוי מהעירייה שבראשה עומד קינסטליך, מי ירש את המיזם מקודמו בתפקיד, דב צור. זאת, בניגוד לערים אחרות שבהן פועל המיזם ונותן מענה למי שמבקש שלא להחזיק רכב. כך, למשל, ל"השקמה ראשון לציון" נודע כי בשלב מסוים ביקשה העירייה להשקיע פחות משאבים בפרסום המיזם, למרות התחייבותה בחוזה מול CAR2GO. התוצאה: בעיר הרביעית בגודלה, שבה הצפי היה להפעיל 70 רכבים, לא ניתן יהיה להשכיר רכבים לפי שעה.

חברת CAR2GO אישרו שהפיילוט בראשון לציון הגיע לסיומו, והוסיפו כי "החברה ממשיכה פעילותה בערים גדולות – תל אביב, רמת גן, גבעתיים, ירושלים, רעננה, הרצליה, חיפה, נתניה ובאר שבע, ערים עם מרכזי תעסוקה גדולים לצד תשתיות מקומיות ואופי דמוגרפי, המאפשר ויתור על הרכב הראשי או הרכב השני במשפחה, כחלק מאקו סיסטם רחב המקדם אותנו לצריכת תחבורה כשירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר