"נשארנו כצאן ללא רועה": 10 שנים למותו של הרב הספרדי האחרון בראשון לציון

מאז מותו של הרב הספרדי יוסף עזרן זצ"ל, טרם מונה בראשון לציון רב ראשי ספרדי. הערב (חמישי) ייערך לזכרו של הרב ערב פיוט מיוחד

פורסם בתאריך: 20.2.20 15:13

במלאת 10 שנים לפטירתו של הרב הראשי של ראשון לציון הרב יוסף עזרן זצ"ל, משפחתו עורכת ערב פיוט לזכרו בבית הכנסת "מקור חיים" שבו התפלל הרב עזרן במשך שנים רבות, בהשתתפות ראש העירייה רז קינסטליך, רבנים, אנשי ציבור ובני משפחה.

"ראשון לציון נשארה כצאן ללא רועה במשך עשר שנים, שזה זמן רב", אומר בנו של הרב, נחמן עזרן בן ה-35.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הרב עזרן ז"ל נפטר לפני עשר שנים בגיל 68, בבית חולים בצרפת, זמן קצר לאחר שטס לשם לצורך השתלת כבד. הוא היה הרב הראשי הספרדי של ראשון לציון במשך 35 שנה והשאיר חותם על העיר שאהב. הרב כיהן גם כחבר כנסת במפלגת ש"ס, ושימש כסגן שר האוצר וכסגן יו"ר הכנסת. מאז מותו לא מונה לעיר רב ספרדי.

"אבא עליו השלום היה מחובר לעיר ברמ"ח אבריו", מספר בן הזקונים נחמן עזרן. "הוא הכיר את התושבים והיה עוסק ומעורב בהכל, עזרה לנזקקים, שלום בית, פתרון בעיות ובכל פנייה שהגיעה אליו".

הרב עזרן כיהן כרב הראשי הספרדי בעיר, במקביל לרב האשכנזי, הרב וולפה, שמכהן עד היום בתפקיד, ומאז פטירתו של עזרן עדיין לא מונה רב ספרדי במקומו, למרות הלחצים והרצון הרב.

"עניין הרב הראשי נעוץ בהרבה פרמטרים, אבל לפני הכל אני לא יודע אם יש מישהו שיכול להיכנס לנעלים הגדולות שהשאיר אבא. הוא היה אהוב על כל הרבדים בחברה, גם בפוליטיקה, והצליח לאחד את כולם יחד", אומר נחמן.

"היה עליו קונצנזוס, הוא היה גלולת הרגעה בין דתיים לחילונים, חימם לבבות, ועם כל זה הוא ידע לגשר בן הפערים ולפייס. הוא היה אורטודוקוס יהודי חרדי ספרדי אבל כולם אהבו אותו".

נחמן מוסיף כי "לעיר שהיא בסדר גודל כמו ראשון לציון הרביעית בגודלה בארץ, לא עיירה ולא פרבר, בוודאי שצריך רב ספרדי. הפעילות כאן ענפה, מקוואות, נישואים כשרות ועוד, בעיניי צריך למנות צעירים את משרת רב העיר, שהם באים עם כוח ומוטיבציה, קם כאן דור חדש שמחפש רועה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מי שכיהן לצידו של הרב עזרן ז"ל במשך 25 שנה הוא מאיר ניצן, ראש עיריית ראשון לציון לשעבר, והוא מספר על אדם משכמו ומעלה. "מאוד הערכתי אותו. הוא היה אדם שהבין גם את האחר וניסה ללכת לקראתו. הוא טיפל בכל מי שפנה אליו, היה לו קול נעים, הוא היה פייטן  והיה לו כושר הקשבה ויכולת הבנה", אומר ניצן. "זה דבר שחסר בימינו, נראה כי היום רבים קצרי רוח, עליו אפשר לומר שהיה לו אורך רוח, הוא חסר לכולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודק בהחלט , הרב עזרן זצ״ל היה אדם גדול. מקווה שימצא האדם הראוי להכנס לנעליים כאלו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר