השולמנים: אביר קארה, מיקי אלון ואיציק אבשלומוב
השולמנים: אביר קארה, מיקי אלון ואיציק אבשלומוב

"אני שולמן" הגיע לראשון לציון: מה יהיה עם הארנונה הגבוהה?

המסים הגבוהים עבור השילוט והארנונה, רגולציה נוקשה ותשלום לביטוח לאומי: מייסד קבוצת "אני שולמן" נפגש עם עשרות בעלי עסקים, בכנס ראשון בהשתתפות נציגי העירייה

פורסם בתאריך: 19.2.20 17:01

מחאת העצמאים בראשון לציון: כ-40 בעלי עסקים הגיעו אתמול (שלישי) למפגש עם אביר קארה, מייסד קמפיין המחאה שכבש את הרשת "אני שולמן", וסחף אחריו עשרות אלפי עצמאים ובעלי עסקים קטנים ברחבי הארץ.

קארה הגיע לראשון לציון כדי להיפגש עם בעלי העסקים בעיר, לשמוע מהם על הבעיות עמן הם מתמודדים, ולבדוק כיצד ניתן לסייע. "ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בארץ, והגעתי לכאן כדי לפגוש את התושבים ובעלי העסקים וכדי ליצור שיתוף פעולה עם ראש העירייה רז קינסטליך", אמר קארה ל"השקמה ראשון לציון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


קארה מספר כי אחת לשבוע יתקיימו מפגשי סיוע של השולמנים בראשון לציון, עם בעלי מקצוע בתחומים שונים, ביניהם ייעוץ מס וייעוץ משפטי ועוד. לדבריו, בין הנושאים הבוערים שהעלו במפגש בעלי העסקים בראשון לציון, ניצבים מס השילוט והארנונה שאותם משלמים בעלי העסקים. המפגשים יתקיימו בחלל עבודה שנתרם על ידי חברת Bbk ברחוב זדל בעיר.

תנועת "אני שולמן" החלה לפני כחצי שנה בקמפיין "עצמאים למען עצמאים" ברשתות החברתיות, שיזמו שני מסעדנים מירושלים אביר קארה ואיציק בנין. בתוך שבועות ספורים הצטרפו לקבוצה אלפי עצמאים ובעלי עסקים שסיפרו על הבעיות עמן הם מתמודדים ביום יום ועל הקושי מול הרגולציה, והשלב הבא היה הקמת דף פייסבוק בשם "אני שולמן" שסחף אחריו עשרות אלפי עצמאים שמכנים את עצמם "שולמנים", וכיום הקבוצה מונה כבר כ-170 אלף חברים.

"הקמפיין היה מאוד אותנטי, ובעלי עסקים יכלו לספר שם על הקשיים שהם חווים", מספר קארה. "בפעם הראשונה אנשים התחילו לפרוק את הכאב שלהם, על הקושי להתפרנס מהעסק. כולם רוצים להיראות מצליחים ולספר על עסק משגשג, אבל בשולמן אנשים סוף סוף יכלו לשתף את הסיפור האמיתי והכואב, ולמצוא מעט נחמה בכך שמדובר בפצע אמיתי שמרגישים רבים כמותם".

מתוך קבוצת הפייסבוק החלו לקיים גם פעילות התנדבותית כדי לסייע לבעלי העסקים הקטנים מול בירוקרטיה סבוכה והקלות במיסוי ורגולציה לקהל העצמאים.

לדברי קארה, על פי סקר שערכו השולמנים בקרב העצמאים, עולה כי הדבר הדחוף שעומד כרגע על הפרק הוא נושא הביטוח הלאומי. "כיום עצמאי משלם לעובדים הכל – ימי מחלה, הבראה וכדומה. למעשה במקום שהמדינה תיקח אחריות, היא העבירה את זה לאחריותו של בעל העסק, וכך יוצא שאם העצמאי צריך לקבל משהו הוא המעסיק של עצמו", אומר קארה.

"בעיה דחופה נוספת שצריך למצוא לה פתרון היא בתחום הרגולציה הנוקשה, שמתחילה מהשלטון המרכזי בירושלים, עוברת לרשויות המקומיות שבלית ברירה נאלצים 'להתעלל' בעסקים הקטנים, ואלו נאלצים לעלות מחירים ללקוחות – כל זה נקרא רגולציה", מסביר קארה.

בין משתתפי המפגש אמש עם בעלי העסקים בראשון לציון, היה גם הפעיל החברתי מראשון לציון, מיקי אלון, שמצהיר על עצמו כ"שולמן אמיתי". "כבר מהמפגש הראשון עם אביר, מצאתי אדם עם אנרגיה מטורפת ועם רצון אמיתי להוביל מהלך למען העצמאים בישראל שקורסים מנטל המסים ומעודף רגולציה", הוא אומר.

"אביר שייסד את התנועה סחף אחריו עוד המון שולמנים מכל המקצועות, שבעצמם נתרמים למען אחרים ומשקיעים שעות רבות בהתנדבות מלאה למען הצלחת התנועה, שכבר מביאה תוצאות לשטח", מוסיף אלון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גם מחזיק תיק העסקים והמשנה לראש העירייה, איציק אבשלומוב, שהשתתף במפגש הראשון בראשון לציון, הבטיח לשתף פעולה ולנסות לעזור ולהקל על בעלי העסקים, ובכך ליצור אחת אחת הקבוצות הגדולות של השולמנים בארץ, כדי להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות בממשלה למען העצמאים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר