בית כנסת (אילוסטרציה: שאטרסטוק)
צילום: shutterstock.com

מלחמות דת: תושבים נגד בתי כנסת בשכונות המרכזיות

לצד המאבק של תושבי מרום ראשון שהתבשרו כי בית הכנסת ישמש ככולל, התושבים שמתנגדים לבניית בית כנסת בנחלת יהודה צפויים להיפגש הערב עם ראש העירייה

פורסם בתאריך: 19.2.20 10:56

בנחלת יהודה, נעורים ומרום ראשון התושבים החילונים מאוד מוטרדים ויוצאים למאבק נגד בניית בתי כנסת בשכונות או הפיכתם לכולל.

אמש (שלישי) שלחו תושבי שכונת מרום ראשון מכתב לראש העירייה רז קינסטליך, שבו ביקשו את התערבותו הדחופה, לאחר שקיבלו הודעה מטעם בית הכנסת בשכונה כי המקום ישמש ככולל מדי יום, במהלך שעות הבוקר.

במקביל נמשך המאבק בשכונת נעורים נגד המבנה המכונה 770 ואמור להיות העתק של ביתו של הרבי מילובביץ'.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לצד כל אלה נמשכת המחלוקת בין תושבי נחלת יהודה בעקבות בניית בית הכנסת בשכונה. מול המתנגדים וחוששים שבית הכנסת ישנה את הצביון החילוני בשכונה, ישנם תושבים שתומכים בבנייתו.

המתנגדים יגיעו הערב (רביעי) לפגישה בבניין העירייה, עם ראש העירייה רז קינסטליך כדי לדון בנושא.

עמותת "נחלת נתנאל" שנוסדה לפני ארבע שנים, בתקופת כהונתו של דב צור כראש העירייה, הוקמה במטרה לבנות בית כנסת בשכונה. העמותה, שפנתה לעירייה לשם הקצאת הקרקע, הסבירה כי מימון בניית בית הכנסת שעלותו כארבע מיליון שקלים, ייעשה מכספי תרומות.

השטח שהוקצה לצורך בניית בית הכנסת עומד על כשני דונמים, כאשר על פי התכנון מבנה בית הכנסת ישתרע על 824 מטר, כשבקומה הראשונה יפעלו שני בתי כנסת: ספרדי לצד אשכנזי, בקומה העליונה תיבנה עזרת נשים ובנוסף תיבנה קומת גג.

לבניית בית הכנסת קמו מתנגדים בשכונה, שמחו על גודלו וטענו כי באזור יש מספיק בתי כנסת, וכי השטח יכול להיות מנוצל למטרות אחרות שיטיבו עם התושבים. מנגד היו אחרים שטענו כי בתי הכנסת הקיימים הם קטנים, שחלקם נמצאים במרתפים וכי יש צורך במבנה קבוע ומושקע.

"בית כנסת אינו נועד רק לתפילה", אומר תושב המקום, "בית כנסת זו קהילה. עברתי לנחלת לפני 12 שנה, הבטיחו לי בית כנסת. בדיוק כמו שיש בתי ספר ושירותים ובמני ציבור אחרים. קניתי את הבית כאן במיטב כספי, ואני נאלץ  לצעוד רבע שעה כדי להגיע לבית כנסת".

מיכל גינדי, גם היא תושבת נחלת, שמארגנת בימים אלה אירוע בר מצווה לבנה, מספרת שמשום שאין בית כנסת בשכונה, המשפחה תיאלץ לחגוג בבית כנסת בבית מלון וללון שם. "זה פשוט לא סביר שאין לנו בית כנסת בשכונה שאפשר לערוך בו אירועים כמו שבת חתן, ויכול לשמש את התושבים המסורתיים".

מנגד ישנם המתנגדים. אחד הבולטים שבהם הוא רוני פרנצ'י, שאומר כי "אנחנו נפגשים עם ראש העירייה כדי לייצג את 400 האנשים שחתמו נגד הקמת בית הכנסת. לפי התוכניות שאנחנו ראינו זה יהיה בית מדרש, בנוסף לעוד כשמונה בתי כנסת בשכונה ועוד אחד חדש שנבנה ברחוב הציונות. זאת בזמן שחסרים לנו גינות ומרכזים קהילתיים".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "רשות מקומית מחויבת לספק לתושביה שירותים עירוניים כמו גני ילדים, מתנ"סים, קהילה וגם מבני דת. בית הכנסת בשכונה יותאם לצביון השכונה ולא יהיה חריג בנוף. ראש העירייה התחייב שיוקם בית כנסת רגיל שגובה תקרתו העליונה תשעה מטרים וסך גובה המבנה לא חורג מ- 13 מטרים. ולא בית מדרש בגובה 24 מטרים, כפי שדרשו המתכננים תחילה. כל טענה אחרת מקורה בשמועות ודיסאינפורמציה. תושבי ראשון לציון תמיד היו פלורליסטים ואוהבי אדם באשר הוא אדם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עבדאללה

    תושבים מגעילים. מדינה של יהודים. לא טוב לכם תעברו מדינה.
    תושבי נחלת חושבים שהם מהעליתה. בושה

  2. מי יצילנו

    הגזמה טוטלית .בתי כנסת נפתחים חופשי בכל מקום כמו פיצוציות .צריך להפסיק עם זה כל אחד מקים לו בית כנסת פרטי למשפחתו . הפקרות בית כנסת לא יכול להיות בתוך שכונות צפופות .היום בתי כנסת הם עסק לכל דבר ואין לפתוח עסקים בשבת ובלב שכונות צפופות אוכלוסין זה מפגע חברתי . צריכים להתקיים בחירות ומשאל באותה שכונה בה הולכים להקים בית כנסת . וגם צריך לסגור הרבה בתי כנסת שלא מצדיקים את זה . בתי כנסת מקבלים תקציבים גדולים ופתורים רבים ולכן זה עסק קוסם לכל אחד זה כמו קופת צדקה שתמיד מלאה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה צריכים בכל שכונה 8בתי כנסת .לא מספיק אחד .כל משפחה צריכה בית כנסת ..שיתכן לבני ברק שם יבנו להם בתי כנסת כמה שהם רוצים .רוצים לתת בנות בית לרבי מלובביץ הוא לא צריך הוא כבר מת מזמן .

  4. שגיא

    כמה נכון תושבי ראשון המנדטורים תמיד היו פלורלסטים אוהבי אדם באשר הוא…לא סתם רז נבחר…ראשון לציון היא בדי אן איי שלו…אהוב על כולם חילוניים ודתיים כאחד…ישר כוח

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר