זקנים עזרה
צילום אילוסטרציה: CHENNA PHAL/ Shutterstock.com

יוזמה מראשון לציון להעניק חשמל חינם לקשישים ולניצולי שואה: "הם מתים מקור"

הפעיל החברתי מראשון לציון, זיו נחמה, הצליח לגייס את ח"כ איציק שמולי, כדי לקדם את היוזמה שתסייע לקשישים לחמם את הבית בימי החורף הקרים

פורסם בתאריך: 10.2.20 12:55

"אלפי קשישים חיים בקו העוני, אנשים שנלחמו במלחמות, תרמו למדינה, הגיעו ליישב אותה וכיום חיים מקצבת זקנה בסכום זעום וצריכים לבחור אם להשתמש בכסף הזה לקניית תרופות או לחימום הבית בימי החורף – הגיע הזמן לשנות את המצב הזה", אומר זיו נחמה, פעיל חברתי מראשון לציון, שגם החל להחתים אזרחים על עצומה הקוראת להעניק לקשישים חשמל בחינם. לחתימה ליחצו כאן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


נחמה, פעיל מוכר בראשון לציון, פועל כדי לשנות את המצב ובימים אלה יצא במיזם ויראלי "חשמל חינם לקשישים ולניצולי שואה". לדבריו, כפי שחלק מעובדי חברת החשמל זכאים לחשמל חינם, כך צריך להיעשות גם עבור אותם קשישים וניצולי שואה, לתת להם חשמל בחינם.

"יש תקציבים במדינה, פשוט צריך סדר עדיפויות", הוא אומר. "לא ייתכן שבחורף הנוכחי יש לא מעט קשישים שמתו מקור בביתם, זו מציאות מעוותת שאפשר וצריך לשנות".

נחמה פנה ליו"ר סיעת העבודה-גשר ח"כ איציק שמולי, שהביע עניין במיזם ובין השניים אמורה להתקיים בקרוב פגישה בנושא. "אני מאמין שיחד נוכל לקדם פה מציאות שונה לניצולי שואה וקשישים", אומר נחמה, "באנו לעשות טוב ולא לשכוח את האנשים האלה, שסבלו מספיק בחייהם ותרמו רבות למדינה".

זיו נחמה

אחת מניצולות השואה בראשון לציון, טובה גוטשטיין בת ה-87, מספרת על הקושי של הקשישים בעיר. "אני בוכה כשאני נתקלת בקשישים בגילי, זה מזכיר לי את התקופה הקשה שבה הייתי בשואה, במצב של עוני ובדידות.

"במקום לקיים בחירות לכנסת בפעם השלישית, היה עדיף להשקיע את הכסף בקשישים", אומרת טובה. "הייתי רוצה לשמוע מהממשלה איך היא מתכוונת לדאוג לקשישים, לאנשים שחיים בדמי מפתח, ושהחיים שלהם בזבל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"יש לא מעט אנשים שבכלל לא יודעים איך הקשישים חיים כאן במדינה, שעבדו כל השנים וכעת שהגיעו לגיל הפנסיה מוצאים את עצמם חסרי כל. 'אל תשלכני לעת זקנה' זו לא סיסמה, זו אמורה להיות דרך חיים", מוסיפה טובה. "אנשים שלובשים בגדים בלויים ומחפשים מה לאכול והאם לבזבז חשמל כדי להדליק את החימום בחורף – זה מצב לא הגיוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טלי

    הגיע הזמן ,יוזמה מבורכת, במקום לחברת חשמל שיעשו לקשישים, ולכול מי שלא יכול לשלם חשמל, ובקושי גומר את החודש. .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר