הנחת אבן הפינה למעונות הסטודנטים
צילום: עיריית ראשון לציון

350 יח"ד מוזלות: הונחה אבן הפינה למעונות הסטודנטים בראשון לציון

מחירי השכירות במעונות צפויים להיות נמוכים, בעקבות זכייתה של העירייה במכרז החברה הממשלתית "דירה להשכיר"

פורסם בתאריך: 20.1.20 16:50

בטקס שהתקיים הבוקר (שני) הונחה אבן הפינה למעונות הסטודנטים הראשונים שיוקמו בראשון לציון, בהשתתפות שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן וראש העירייה רז קינסטליך.

מעונות הסטודנטים יוקמו בסמוך למכללה למינהל בראשון לציון שבה לומדים כ-10,000 סטודנטים ועבודות הבנייה צפויות להימשך כשנתיים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המעונות אמורים לתת מענה ל-520 סטודנטים, עם עדיפות לתושבי העיר הלומדים במוסדות אקדמיים, ללא קשר למקום לימודיהם. הבשורה הנוספת היא שמחירי המעונות צפויים להיות מוזלים בעקבות זכייתה של עיריית ראשון לציון במכרז החברה הממשלתית "דירה להשכיר", ובכך יזכו הסטודנטים בשכירות הנמוכה ממחירי השוק.

במסגרת התוכנית הושם דגש על תכנון בר-קיימא, והפרויקט יכלול, בין היתר, מערכות פוטו-וולטאיות וחללים לתאורה ואוורור טבעיים. בנוסף תקצה החברה הכלכלית שטחים למועדון סטודנטים, חדרי לימוד משותפים ופינות ישיבה בכל קומה של המבנה. המתחם יכלול גם חניון תת קרקעי המכיל כ-50 מקומות חנייה.

מדובר בקומפלקס סטודנטיאלי ענק על שטח של ארבעה דונם שיכלול 350 יחידות דיור בשלושה בניינים, הכוללים גם רחבה ציבורית להתכנסויות וקומת קרקע המיועדת למסחר.

הנחת אבן הפינה למעונות הסטודנטים

צילום: עיריית ראשון לציון

קומת המסחר תשתרע על שטח של 650 מ"ר ויפעלו בה בעיקר עסקים שיתמכו בצרכי המחייה של הסטודנטים ויספקו שירותים נלווים, כמו מסעדות ובתי קפה, שירותי כביסה, חנויות לקהל היעד, שירותים עסקיים ועוד. תמהיל הדירות יכלול יחידות סטודיו ליחידים (סטודיו), ודירות בנות שניים-שלושה חדרים לזוגות ולשותפים. כל יחידה תכלול גם מטבחון וחדר אמבטיה. סך כל השטח הבנוי של הפרויקט יעמוד על כ-17,000 מ"ר.

העירייה היא זו שתממן את הפרויקט, שעלותו מוערכת מעל ל-100 מיליון שקל. ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך אמר בטקס כי "הפרויקט הזה הוא מסר לצעירי העיר שעיריית ראשון לציון לצידם לאורך כל הדרך. המעונות יהיו מרכז חיים שוקק על ציר ועוגן ראשי שיכלול את המכללה, מוזיאון אגם, מרכז מסחרי ועוד. אנחנו נקים עוד שני מתחמים לדיור בר השגה לתושבי ראשון לציון. זה הפרויקט הבא שלנו כחלק ממאבק ביוקר המחייה" הבטיח קינסטליך.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר: "ראשון לציון מהווה דוגמא לערים אחרות כאשר היא שמה את הצעירים במרכז. העיר הזאת מתפתחת בצורה מדהימה בהובלת ההנהגה החדשה. אנו רואים את הביקושים הגדולים במתחם האלף. כל החברות הגדולות במשק כבר בדרך לכאן וזה מעיד על עוצמתה של העיר.

"אני קורא למדינה להפוך את המכללה למנהל לאוניברסיטה. אני מבטיח שיחד עם רז אקדם את הנושא על מנת שצעירים לא יצרכו לשלם עשרות אלפי שקלים ללימודים, זו דרך חשובה ואסטרטגית למאבק ביוקר המחייה".

המשנה לראש העירייה, אסף דעבול, המחזיק בתיק החברה הכלכלית, הוסיף: "אנו מגשימים חלום להורים והילדים . דבר זה יסייע רבות לצעירים בעיר. בימים אלו אנו עובדים על תוכנית נוספת של הקמת מתחם לעוד 200 יחידות דיור להשכרה לציבור הרחב בעיר . דבר שיביא להורדת מחירי השכירות בעיר ויסייע לציבור שוכרי הדירות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר