תמונה: shutterstock, צילום: Pressmaster
תמונה: shutterstock, צילום: Pressmaster

מעל 200 עסקים בשנה נפתחים בראשון לציון: כמה מתוכם נסגרים?

רפורמת העסקים של ראשון לציון יוצאת לדרך במטרה לסייע ליזמים ועסקים בעיר בכל שלבי הבירוקרטיה הסבוכים

פורסם בתאריך: 19.1.20 10:11

מעוניינים לפתוח עסק אבל לא יודעים איך להתחיל? בימים אלה יוצאת לדרך רפורמת העסקים בראשון לציון שתעניק שירות וסיוע מקצועי לבעלי עסקים וליווי צמוד בכל שלבי תהליך הקמתו, החל מקבלת רישוי לעסק, אישורים מהמשטרה, כיבוי אש, משרד הבריאות ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כל בעל עסק פרטי חווה על בשרו את התהליך המייגע הכרוך בהקמתו ועד כמה קשה לשרוד כעצמאי. בשנה האחרונה נפתחו בראשון לציון כ-220 עסקים, מתוכם נסגרו 80, ועוד כ-140 נאלצו לחבור לעסקים קיימים כדי לשרוד.

לאור המצב מתגבשת בימים אלה תוכנית ליווי וסיוע לעסקים בעיר של מעוף, מטעם הסוכנות לעסקים במשרד הכלכלה, בשיתוף עיריית ראשון לציון. במסגרת התוכנית יינתן סיוע וליווי מקצועי בכל הנושאים והשלבים הבירוקרטים הכרוכים בהקמת עסק, כולל רישוי מול העירייה, אישורים הנדרשים ממוסדות הביטחון ועוד. השירות יינתן במחיר מסובסד על ידי צוות מומחים בתחום שילוו את בעל העסק בכל התהליך.

על הרפורמה אחראי המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק רישוי העסקים אפי משה. "הקמתי מערך שלם שעוטף את העסקים, במסגרתו אחת לשבוע יוצאת קבוצה מרישוי עסקים לשטח כדי לתת מענה לבעלי עסקים כבר בשלב ההקמה", מסביר משה.

אפי משה. צילום: יח"צ

אפי משה. צילום: יח"צ

"מדובר במהפכה של ממש בתחום השירות לעסקים", מציין משה. "במקום שבעלי העסקים יגיעו אלינו, אנחנו יורדים לשטח כדי לסייע להם. אותם מומחים מגיעים לבעל העסק ומעניקים לו את כל האינפורמציה הנדרשת. הם עונים לכל השאלות ומזינים את המידע ישירות לטאבלט, כדי לחסוך מבעלי העסקים את ההגעה הפיזית למשרדי העירייה.

"בנוסף אנחנו מקיימים ימים מרוכזים לבעלי עסקים פעם בחודש, שבהם משתתפים נציגים של המשטרה, כיבוי אש, רישוי וכל מה שצריך לפתיחת עסק. כך, במקום להתרוצץ ממקום למקום, אנחנו מקבצים את הכל בצורה מרוכזת", אומר משה.

לאור הצלחת הכנס לעסקים קטנים שנערך לפני כחודשיים, משה מספר כי הוחלט לקיים אחת לרבעון כנסים שבהם ינתנו כל ההסברים ליזמים ולבעלי עסקים בתחילת דרכם. "לאחרונה הנגשנו את אתר העירייה לבעלי העסקים ובשבועות הקרובים גם נעלה סרטונים שמסבירים בשפה פשוטה וקלילה את כל מה שצריך לעשות כדי לפתוח עסק כדי לתת מענה לכלל בעלי העסקים בעיר", מסכם משה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר