חלוקת שמיכות פוך לקשישים

סיירת השמיכות: קבוצת מתנדבים יצאה לחלק שמיכות פוך לקשישים בעיר

בימי החורף הקרים, התארגנה קבוצת מתנדבים מראשון לציון כדי לחמם את הקשישים מיעוטי היכולת

פורסם בתאריך: 7.1.20 16:50

בימים קרים אלו, יש לא מעט תושבים שמתקשים לעבור את החורף בשלום, רבים מהם קשישים מיעוטי יכולת. ביום חמישי האחרון יצאה קבוצת מתנדבים יחד עם סיירת הורים בראשון לציון לחלק שמיכות פוך לנזקקים בעיר.

את הרעיון המבורך הגו בחברת הנדל"ן ריאלטי גרופ מראשון לציון בראשות אבי וגן ורונן סוויסה, ויחד עם לשכת הרווחה של ראשון לציון, היוזמה יצאה לדרך. "קראתי כתבה בעיתון על מצבם הקשה של קשישים בעיר, והחלטתי לעשות משהו", מספר אבי וגן. "פניתי למחזיק תיק הרווחה בעיריית ראשון לציון מוטי עג'מי, וכך בעצם נולד שיתוף הפעולה שלנו. בהמשך מצאנו תורם, שביקש לא להזדהות ותרם סכום כסף שבעזרתו רכשנו 200 שמיכות פוך איכותיות וביום חמישי הפרויקט יצא לפועל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


וגן מתאר את ההתרגשות שחש בזמן שיצאו לחלק את השמיכות. "האושר של האנשים שקיבלו אותן היה מרגש ביותר. בהתחלה לקחנו רשימה טלפונית מהרווחה, כדי לידע את הקשישים שאנחנו מגיעים אליהם, אבל הרבה מאוד מהם לא ענו לטלפון, ואלה שכבר ענו חשבו שזו מתיחה או התחזות ולא האמינו לנו", מספר וגן.

"אז פשוט לקחנו את הכתובות של הקשישים ונסענו אליהם בשיתוף סיירת הורים. המשפחה הראשונה שדפקנו אצלה בדלת ישבה בסלון עם שמיכות דקות, וכשהם ראו אותנו, הם התרגשו ואמרו שהגענו בזמן", מתאר וגן.

מיכל שוורץ, מנהלת לשכת הרווחה לאזרחים וותיקים, שהניעה את התהליך יחד עם ראליטי גרופ נדל"ן, מספרת כי בראשון לציון כ-17 אחוז מהקשישים מתקיימים מקצבת בטל"א והשלמת הכנסה בלבד, דבר המותיר את הקשישים בעוני רב ובמציאות שבה הם נדרשים לא אחת לבחור בין רכישת מזון לבין תרופות, ולהיעזר בשירותי הרווחה לרכישת ציוד בסיסי לבית ואביזרים רפואיים.

"קשישים רבים חיים בעוני", אומרת שוורץ. "הם  מתקיימים מקצבת זקנה בלבד ונאלצים לשכור דירה וחיים בעיקר מתרומות. אנחנו מפנים את הקשישים הללו לתורמים ולעמותות שאנו מכירים ושפונים אלינו, ובכך נוצר שיתוף פעולה פורה לכולם".

מחזיק תיק הרווחה בעיריית ראשון לציון מוטי עג'מי מסר: "חלק מהמדיניות של המנהל לשילוב חברתי היא לשלב את הקהילה העסקית בעשיה או בהתנדבות למען החברה. אנחנו נעניק תו חברתי לעסקים שתורמים לעיר ואני מאמין שעוד עסקים יצטרפו אלינו לשיתוף פעולה ושהתושבים בעיר יפרגנו לעסקים אלה חזרה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוטי ע'גמי עזרה לאוכלוסיה המוחלשת היא לא רק להצטלם יפה בכל מקרה שיעלה לך נקודות. תדאג לחלשים ביום יום

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר