אישה בדכאון
אילוסטרציה: שאטרסטוק

הפעילות החברתיות התגייסו כדי לסייע לנפגעת התעללות מינית קשה מצד משפחתה

תושבת ראשון לציון מספרת על שנים של אונס קשה ואלים מצד אביה, התעללות מצד אחיה והתעלמות מצד אמה: "אני כאן כדי לתת כוח לנשים ונערות"

פורסם בתאריך: 2.1.20 13:19

תושבת ראשון לציון, בת 47, שעברה התעללות מינית קשה בילדותה ונעוריה, ממתינה שמחלקת הרווחה בעיריית ראשון לציון תסייע לה בטיפולי השיניים שלהם היא זקוקה.

במשך שנים היא נאנסה על ידי אביה ושני אחיה ולמרות זעקות העזרה, איש לא סייע לה. "הזיכרונות נמצאים אצלי עמוק בראש גם אחרי 30 שנה, זה לא משהו שנעלם", היא מספרת בכאב, "אמא שלי לא האמינה לי ולא נתנה לי גיבוי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעקבות הדברים הקשים שעברה היא נזקקה לטיפולים נפשיים ואושפזה בבתי חולים פסיכיאטריים והתקשתה לנהל אורח חיים שגרתי. כעת היא זקוקה לסיוע ומי שנחלצו לעזרתה הן ענת פנסו שמלווה אותה מספר שנים ואיריס חזן, פעילה חברתית ומנהלת פורום בימת התושבים בעיר, שיחד מנסות לגייס את מחלקת הרווחה לצורך מימון טיפולי שיניים הכרחיים.

"אני באה ממשפחה בת 11 נפשות, שתי האחיות שלי נפטרו, גם אמא שלי נפטרה לפני מספר שנים", היא מספרת ומוסיפה כי בעקבות הדברים שעברה, היא בניתוק מוחלט ממשפחתה המתגוררת בצפון הארץ. היא עצמה חיה בראשון לציון עם בן זוגה.

"הייתי בת 12 כשאבי החל לאנוס אותי בלילות", היא מספרת, "הוא היה מגיע אלי לחדר ועושה בי דברים מזעזעים. כדי להפחיד אותי הוא היה משאיר סכין ליד המיטה שלי ותמיד הזהיר אותי שאם אגלה למישהו הוא יהרוג אותי".

כשמלאו לה 16 אל אביה הצטרפו שני אחיה, שהחלו להתעלל בה מינית ונפשית. אז החליטה שלא לשתוק. "הייתי בת 16 בערך כשנגשתי לאמא שלי ובכיתי לה", היא אומרת, "סיפרה לה מה אבא עשה לי. זה היה קשה. אבל אמא שלי בחרה את הצד של אבא. היה אסור לי לדבר על זה, אף אחד לא האמין לי. את הפצע הזה הייתי צריכה לסחוב שנים על גבי שנים".

בעקבות האירועים הקשים בבית, היא החלה לסבול מדיכאונות ואושפזה מספר פעמים בבתי חולים פסיכיאטריים. "היו לי ימים שלא רציתי לחיות", היא מספרת, "אבל אני כאן וחובקת אהבה כבר חמש שנים. אני נמצאת כדי לספר את הסיפור שלי ולתת כוח לנשים ונערות שידברו ולא ישאירו את הכאב בפנים".

כאמור, בימים אלה ממתינה היא ממתינה לתשובה ממחלקת הרווחה בראשון לציון שיאשרו לה טיפולי שיניים, בעקבות התערבותן של ענת פנסו שמלווה אותה מספר שנים ואיריס חזן.

"אני מכירה אותה כמה שנים", מספרת פנסו, "קשה להאמין שקיים רוע כזה בעולם". פנסו וחזן פנו לסגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, שנפגש איתן והבטיח לנסות ולסייע.

"היא אישה מדהימה, שעברה חיים לא פשוטים. לצערי, מצבה הכלכלי לא מאפשר לה טיפולי שיניים שעולים הרבה מאוד כסף. אני בטוחה שימצא פתרון", מסכמת חזן ומוסיפה כי האישה מבקשת להתנדב בעמותה של נפגעות תקיפה מינית.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עליזה

    יואווו סיפור חיים כואב מאודדדדד כול הכבוד לענת פנסו האחת והיחידה עם לב ענק ואיריס חזן שאפו מאחלת טיפולי שיניים והנפש בנהרה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר