יותר השקעה בתלמידים ובניקיון: אושר התקציב לשנת 2020

השנה נדרשה העירייה לאזן את התקציב באמצעות פעולות התייעלות בשנה האחרונה שהניבו חסכון של 35 מיליון שקל והכנסה חד פעמית מארנונה בגובה 23 מיליון שקל 

פורסם בתאריך: 31.12.19 10:27

יותר השקעה בתלמידים ויותר השקעה בניקיון. זו הבשורה שעולה מאישור תקציב עיריית ראשון לציון לשנת 2020. התקציב לשנה הקרובה מגרד את שני מיליארד השקלים ועומד על 1,987 מיליון שקל, לעומת 1,940 מיליון שקל בשנה החולפת. כמו כן, השנה לראשונה אושר התקציב הרגיל יחד עם תקציב הפיתוח, מה שמהווה פריצת דרך ומאפשר יציאה לביצוע תוכניות עבודה והשקעות בשלל תחומים.

השנה נדרשה העירייה לאזן את התקציב והדבר נעשה באמצעות שלושה מקורות: ניהול אחראי ופעולות התייעלות בשנה האחרונה שהניבו חסכון של 35 מיליון שקל; הכנסה חד פעמית מארנונה בגובה 23 מיליון שקל  במסגרת הסכם פשרה, וקיצוץ בתקציב הגמיש בתקציבי עירייה. זאת, כך נמסר מהעירייה, מבלי לפגום ברמת שירותים ראויה.

על אף הקיצוצים, תקציב החינוך עלה בכ-15 מיליון שקל והוא מהווה 35 אחוז מתקציב העירייה. בכך, ההוצאה העירונית לתלמיד נטו צמחה ל-4,620 שקל לעומת 4,570 שקל אשתקד. גם בתחום הניקיון ישנה בשורה, כאשר השנה הוקצתה תוספת תקציב לפעולות בניקיון בהיקף של 3.5 מיליון שקלים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שינויים נוספים שחלו בשנה האחרונה וצוינו בתקציב: העירייה הפחיתה השנה את השתתפותה בתקציב החברה לבטחון שעמד על 4.4 מיליון שקלים ולראשונה, תוקצב סכום של שבעה מיליון שקלים למימון פעולות חינוך, רווחה ונוער ממפעל הפיס.

כמו כן, תקציב דמי הניהול לחברה העירונית גדל השנה, בין היתר בשל ההפחתה במחירי הקייטנות והעלאת שכר העובדות.

הוצאות השכר כוללות תשלומי פנסיה מסתכמות בסכום של כ-997 מיליון שקל, המהוות כ-50 אחוז מהתקציב, לעומת כ-975 מיליון שקל בשנה שעברה. שינוי זה מבטא את המשך יישום הסכמי השכר שנחתמו במשק ואת עדכון תמהיל רפורמת "עוז לתמורה" בשכר מורים ל-80 אחוז.

עם אישור התקציב, מספר ראש העירייה רז קינסטליך: "אנו מגישים את התקציב הטוב ביותר לרווחת התושבים. בכל בניית תקציב קיים פער בין ההכנסות הצפויות, שנאמדות באופן טבעי בשמרנות, לעומת ההוצאות הצפויות שגדלות, בעיקר נוכח גידולה המשמעותי של העיר בתושבים ובשטחים. תקציב העירייה מאוזן ומאפשר רמת שירותים גבוהה לתושבים".

חבר המועצה ויו"ר ועדת הביקורת בעירייה דורון אוזן, מתח ביקורת על התקציב ואמר במהלך הישיבה כי יש בתקציב אלמנטים טובים יותר ויש פחות טובים, וכי "מן הראוי שכאשר מביאים תקציב על ראש העירייה להסביר מהו החזון ומהם היעדים העירוניים של התקציב ולא להתייחס רק למספרים שעליהם אנו דנים".

הוא הביע השגות על כך ש"ישנה הפחתה של שבעה מיליון שקלים בתקציב החינוך ואין מענה לשיעורי תגבור ולהפחתת התופעה שילדים בבתי ספר יסודי נדרשים למורים פרטיים".

עוד הוסיף כי "לגבי נקיון העיר חייבים לתגבר ולשפר. התוספת התקציבית היא קטנה ולא תצליח לתת מענה. הייתי מצפה מראש העירייה לאשר תקציב עם יותר רגישות, ולא לאשר הפחתה של 300 אלף שקל במתנ"ס רמת אליהו ופגיעה בעובדים, במקום לאשר להגדיל את תקציב הדוברות והפרסום".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר