ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך. צילום: גיא קרן

מחכים לתחבורה ציבורית בשבת בראשון לציון? תמשיכו לחכות

למרות פניות מצד תושבים וחברי המועצה, ראש העירייה רז קינסטליך הסביר בראיון לדה מרקר למה לא תופעל בקרוב תחבורה ציבורית בשבת

פורסם בתאריך: 29.12.19 15:57

התחבורה הציבורית בשבת כרגע לא על הפרק – כך הצהיר ראש עיריית ראשון לציון,  רז קינסטליך, בראיון שהעניק ביום שישי האחרון לדה מרקר.

קינסטליך הוסיף כי "לא נעשתה אלינו פנייה בנושא, וכל עוד בת ים וחולון לא מצטרפות — לא נוכל לדלג מעליהן. כשזה יהיה על הפרק, אעשה סקר תושבים ונראה מה הציבור יגיד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הצהרתו של קינסטליך ניתנה, לאחר ציפייה מצד תושבים רבים לתחבורה ציבורית בשבת, התערבות מצד מספר חברי מועצה, ביניהם סגנו מקסים בביצקי וחברי המועצה איתי מתיתיהו ואילנית הרוש.

התושבים אף ניסו להפעיל לחץ על ראש העירייה ועם השקת מיזם התחבורה הציבורית בשבת בתל אביב ובגוש דן לפני כחודש, הפגינו מול ביתו. בעקבות ההפגנה כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", נמסר מסיעת ש"ס שחברה בקואליציה כי ניתנה הבטחה שלא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אולם מנגד הבהירו בעירייה כי "נעשית בימים אלו בדיקה מעמיקה של הנושא ונבחנת האפשרות לעשות סקר תושבים". אלא שלאור הצהרתו של קינסטליך נראה כי תושבי ראשון לציון ייאלצו להמתין עוד זמן רב לתחבורה ציבורית בשבת.

לפני כחודש יצא מערך התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן שהוכתר כהצלחה. המיזם כולל בין היתר את תל אביב, גבעתיים, רמת השרון, קריית אונו וערים נוספות.

ראשון לציון לא נכללה במיזם ובעירייה טענו כי הדבר קשור לכך שהערים השכנות חולון ובת ים, אינן לוקחות בו חלק והוסיפו כי חשוב שיינתן פתרון ארצי וסולידרי לנושא ולא פתרון שכולל רק עיריות עשירות, המסוגלות לממן תחבורה ציבורית חינם בשבת, "לאחר שיחוברו הערים השכנות, אנו נבחן את הנושא על כל היבטיו התקציביים. חשוב לציין שכבר כיום עובר בראשון לציון קו שירות בשבת שמגיע ממרכז העיר לתל אביב", אמרו בעירייה.

אלא שכעת, בעקבות הראיון עם קינסטליך שבו ציין כי לתל אביב יש יכולת פיננסית להשקיע בהפעלת המיזם 20 מיליון שקל, וכי הוא מעדיף לנתב זאת לחינוך ולרווחה, תושבי ראשון לציון ייאלצו למצוא פתרונות להעידר התחבורה הציבורית בשבת.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יעקב

    לא צריך את חולון ובת ים! תעשה תחבורה דרך כביש מספר 4 וכביש 20.
    לא צריך אוטובוס שלוקח לו שעה וחצי להגיע לתל אביב ועטשה טיולים בכל ראשלצ חולון ובת ים.

  2. תושבת ראשל"צ

    כל הכבוד לראש הערייה רז קינסטליךך… כל פעם שמחה יותר שבחרתי בו!!!! יישר כוח.. ראש עירייה אלוףף

  3. דו הדואג

    טענות ראש העיר הם בבחינת עורבא פרח ,עיריית ראשון לציון היא אחת מהרשויות המקומיות העשירות הסיבה שאין תחבורה כזו בשבת היא הסכמים קולאיציונים אם ש"ס ויחד ותו לא ראש העיר הגיש למעשה את כל הקשור לדת בעיר לש"ס,זה העניין אם הוא היה רוצה המיזם התחבורתי היה יוצא לדרך אך תושבי העיר רצו שינוי בחרו בהנהלת העיר חדשה והקערה התהפכה על פיה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תן קו ישיר לתל אביב לא מעניין חולון בת ים, תירוצים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר