גן ילדים פעוטון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

הורים ילמדו ממומחים כיצד לזהות סימני אלימות בגן הילדים

יצא לדרך המיזם ההתנדבותי שנועד להכשיר הורים לזהות אלימות והתעללות במעונות ובגני הילדים

פורסם בתאריך: 26.12.19 11:40

בימים אלה, קם מיזם חברתי התנדבותי ראשון מסוגו בארץ: "בטוח בגן שלי". המיזם חרת על דגלו שיתוף פעולה וערבות הדדית בין הורים לגננות, לצורך פירגון לגני הילדים הבטוחים בישראל והוקעת המסגרות האלימות. במסגרת המיזם הורים ילמדו כיצד לזהות סימני אלימות בקרב ילדיהם. מי שמובילה את המיזם בראשון לציון היא הפעילה החברתית גלי ברדה. 

"המיזם הוא היחיד בארץ שמכשיר מתנדבים לזהות סימנים לסביבה אלימה והכל תוך התבוננות בילדים עצמם", אומרת ברדה, "שפת הגוף של הילדים לא משקרת ותחשוף את מה שהם חווים בגן ביום יום. הביקורים בגני הילדים מתבצעים בהסכמה מלאה של צוותי הגן ומתנדבי המיזם, והמידע שמגיע מהביקורים עובר לאנשי מקצוע בתחום הגיל הרך לבדיקה. אני קוראת לכל גני הילדים לפתוח את שעריהם למתנדבי המיזם, לעודד שקיפות, וביחד לבנות מחדש את האמון בין צוותי הגן והורי הילדים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החינוך בגיל הרך נמצא היום בעין הסערה הציבורית של ההורים בישראל, ולא בכדי. מאז הריגתה של יסמין וינטה ז"ל בידי מטפלת בגן, נחשפו עוד עשרות מקרי התעללות נוספים ונראה כי "הרעה החולה" הפוקדת את המסגרות לגיל הרך חוצה גבולות, מגזרים ואף במעונות המפוקחים מתקיימים אירועים חריגים.

מובילי המיזם מציינים כי לא תמיד מדובר באלימות מילולית או פיזית, ומוסיפים כי חוסר בחקיקה ותנאי סף לעובדים בתחום, הביא למקרים רבים של התעללות בילדים. 

במסגרת פעילות המיזם, הורים מתנדבים עוברים סינון והמתאימים יעברו הכשרה לזיהוי סימנים מחשידים לסביבה אלימה בגן, באמצעות התבוננות בשפת הגוף של הילדים בגיל הרך.

זאת, על ידי מיטב המומחים וגורמי המקצוע לגיל הרך בישראל. לאחר מכן, ההורים מבקרים בגני ילדים של הורים אחרים, על מנת לזהות אלימות. המידע שמתקבל מהמתנדבים מועבר לגורמי מקצוע להמשך טיפול.

הורים שמעוניינים להשתתף במיזם מוזמנים להירשם בקישור, כאן.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר