כנס "לשון ראשון" ייערך בראשון לציון בפעם ה-13: הפקה מיוחדת והופעות חיות

הכינוס ה-13 של "לשון ראשון", אירוע הלשון היחיד מסוגו בישראל, יוצא לדרך בסימן "עברית בתנועה מתמדת", בין התאריכים 5-8 בפברואר 2020‎ בהיכל התרבות על שם מאיר ניצן. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 17.12.19 18:20

העברית היא שפה עתיקה-חדשה, רבת שנים וצעירה בעת ובעונה אחת. מאז מהפכת תחיית הלשון ועד ימינו היא נמצאת בתנועה מתמדת של שינויים וצמיחה. בשלל אירועי תרבות עם מיטב אנשי אקדמיה, מרצים, אנשי רוח, חוקרים, סופרים, משוררים, יוצרים, שחקנים וזמרים יציג השנה כנס "לשון ראשון" את השינויים שעברה השפה לאורך השנים מזוויות מרתקות ומגוונות, ובהן:

"דיבור צפוף" – הפקת מקור מוסיקלית, הומוריסטית ונוסטלגית, עם מיטב להיטי הלהקות הצבאיות, והחיבור ביניהן לבין השפה והסלנג הצה"לי. משתתפים: מירי מסיקה, משה אשכנזי, ניקי גולדשטיין, קובי אפללו, רמי קלינשטיין וחמי רודנר. עיבוד מוזיקלי: חמי רודנר.

"אם בלשונות" – אברהם טל, מהיוצרים והזמרים החשובים והמשפיעים בישראל, בשיתוף פעולה מוזיקלי ראשון עם אורח מיוחד גידי גוב. מפגש בין שפה, מילים ומוזיקה של שני יוצרים שהפכו לחלק בלתי נפרד מפסקול המוזיקה הישראלית. מילות השירים הן נכסי צאן ברזל של העברית העכשווית.

מושב מקורי המוקדש לשפתם של ראשי הממשלה לדורותיהם: מה היה יחסם לשפה העברית, באילו כלים רטוריים השתמשו, ואיך העבירו באמצעות השפה את תפיסת עולמם ואת מטרותיהם הפוליטיות


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בפתיחת הערב יוענק בטקס חגיגי, זו השנה השביעית, פרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל. הפרס יינתן על יצירתיות בשפה העברית והנחלתה לרבדים שונים באוכלוסייה.

הכנס יתפרש על פני ארבעה ימים, במהלכם יתקיימו מופעים מוזיקליים ייחודיים לצד דיונים מרתקים העוסקים בתנועתה המתמדת של השפה מזוויות מעניינות ושונות: קבוצות העולים הממשיכות להגיע ומביאות איתן שפות חדשות, והשפעותיהן על העברית החיה. נעסוק בוויכוח ובהתחבטות בשאלות "מה נכון?", "איך אומרים?", ובהבדל בין התקני לבין המקובל. המשבר הפוליטי ישפוך אור על השפה הפוליטית המשתנה והשפעתה על חיינו. נתעמק במוזיקה הישראלית שמייצרת טקסטים בסוגות שונות ולקהלים שונים. נדון בדרכי הוראת השפה, הקריאה והכתיבה במערכת החינוך, ועוד.

כמדי שנה, לקראת כנס "לשון ראשון", מתגייסים חלליה הציבוריים של העיר להצגת יצירות אומנות המספרות את סיפורה של השפה העברית. הפעם תוצג בבית האמנים תערוכת "א-"Z, שתעסוק בסוגיות השפה והתרבות הכפולה – הספרדית והעברית – שעומדות בבסיס זהותם, אישיותם ויצירתם של אומנים עולים ממוצא דרום אמריקאי אשר פועלים יחד בשדה האומנות.

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות, ליאל אבן זהר: "כנס השפה העברית הוא אחד המסורות היפות והחשובות בעיר. הכנס השנה פונה לקהלים נוספים וחדשים וזוכה לשיתוף פעולה פורה מהצוותים החינוכיים ומהתלמידים בעיר שיהפכו לחלק בלתי נפרד מהכנס. אני מזמינה את כולם להגיע ולחגוג עמנו את חגיגת השפה העברית".

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "עיריית ראשון לציון גאה להמשיך את המסורת זו השנה ה-13 ולפתוח את כנס השפה העברית. השנה יכלול הכנס מופעים ייחודיים ומפגשים יוצאי דופן. אני מזמין את הקהל להגיע בהמוניו ולחגוג עמנו את חגיגת השפה העברית".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר