אבינועם חג'בי ויחזקאל בן זימרה

הוריו של מכור לסמים שנגמל: "החיים שלו ניצלו בדקה 90"

לאחר אינספור מרכזי גמילה, ההורים כבר כמעט אמרו נואש על בנם היחיד שנפל לסמים, אבל אז, מתחת לבית, נמצאה התקווה

פורסם בתאריך: 12.12.19 14:25

זוג הורים, תושבי ראשון לציון, כבר כמעט ואמרו נואש כאשר מצבו של בנם היחיד שנפל לסמים הלך והידרדר. הם שלחו אותו לשורת מרכזי גמילה בכל הארץ, אך דבר לא עזר. ואז, ממש ליד הבית, נמצאה התמיכה שבנם כה הזדקק לה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כבר בצעירותו החל הבן היחיד, שגדל בראשון לציון וכיום בן 35, להשתמש בסמים קלים עם חבריו בבית הספר ובהמשך עבר גם לשימוש בסמים קשים יותר.

את שירותו הצבאי הוא לא סיים וכשנתיים לאחר השחרור, טס לעבוד בחו"ל, אצל בן משפחה במיאמי שלקח אותו תחת חסותו. בתחילה המצב היה נראה נהדר. צעיר בשנות העשרים לחייו, מתגורר בבית מפואר, הרבה כסף, חי לבדו ללא השגחת הורים. אך עם הזמן השימוש בסמים הוביל להידרדרות חמורה במצבו, עד שמארחיו נאלצו להתקשר להוריו בארץ, ולהודיע להם שיבואו לקחת את הבן שלהם, כי הוא מכור קשה לסמים.

"היינו בהכחשה כמו רוב ההורים של המכורים", מספרים הוריו, שראו איך בנם היחיד הולך ודועך מול עיניהם בגלל הסמים. "גם כשהיינו צריכים למכור בית בשבילו, כי הוא יצר מלא חובות בקניית הסמים שלו, עדיין חשבנו שהכל בשליטה. כשהחזרנו אותו לארץ, ניסינו את כל מרכזי הגמילה בארץ, גם היקרים ביותר, אבל כלום לא עזר, מכולם הוא היה בורח".

 

ההורים כבר כמעט ואמרו נואש, אבל אז הכיר בנם את יחזקאל בן זימרה ואבינועם חג'בי, מנהלי המרכז לתמיכה וסיוע של מכורים בראשון לציון. "החיים שלו ניצלו בדקה 90 בזכותם", אומרים ההורים.

מרכז תמיכה וסיוע לבעלי התמכרויות

אימו מתארת את בן זימרה וחג'בי כ"זוג מלאכים" שמנהל את מרכז התמיכה. "הם היו שם בשבילו 24 שעות ביממה, דאגו לאשפוז שלו והכניסו אותו לתוכנית מסגרת למכורים.

"הבן שלי נקי כבר 50 יום", אומרת האם. "זה משהו שעוד לא היה מעולם עד עכשיו. בעבר לקחנו לעשרות מרכזי גמילה שעולים עשרות אלפי שקלים לחודש, וזה לא עזר. והנה, מתחת לאף שלנו כאן בעיר, יש מקום כזה מדהים עם צוות מנצח, חדרים גדולים, מכון כושר – זה בית למכורים, והחיים של הבן היחיד שלי ניצלו בזכותם".

מנהל המרכז יחזקאל בן זימרה אמר ל"השקמה ראשון לציון": "זאת העבודה שלנו, להציל עוד נפש בישראל. מרכז התמיכה בראשון לציון עוזר לכל סוגי המכורים – הימורים, סמים אלכוהול וגם אכלנים כפייתיים. את כולם אנחנו מפנים לגמילה, מכינים תוכנית, ולא עוזבים לרגע את מי שמגיע אלינו. המקום שלנו כמו חממה, אנחנו עסוקים בהצלת חיים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מכור נקי 10 יום 3 חודשים ושנה. רקמלהיום

    חזי ואבינועם היקרים! גם אותי אתם מצילים כל יום מחדש

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אשריכם אשריכם אבינועם ויחזקאל שליחות משמיים. בודאי שהקדוש ברוך הוא יגמול עימכם את החסד. חסד ענק אנחנו פה לא מבינים מה שכר המצווה הזו אשריכם בעולם הזה ואשריכם לעולם הבא אחרי 120, כל הכבוד. שאפו ענק.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר