צילום אילוסטרציה: Shutterstock.com / Naypong Studio

קיבלתם חשבון מים מופרז? זו כנראה הסיבה

תושבים רבים בראשון לציון מתלוננים על קפיצה דרמטית בחיוב עבור המים, והודיעו שייצאו למאבק. בתאגיד המים מסבירים מדוע הצריכה עלתה ומבטיחים: בחודש הבא תשלמו פחות

פורסם בתאריך: 10.12.19 16:44

"כשקיבלנו את חשבון המים היינו בהלם, החשבון הגיע וגילינו שחויבנו על כמות מים בלתי סבירה", כך מספרת ל"השקמה ראשון לציון" תושבת העיר, שכמו רבים מתושבי העיר הופתעה לגלות את חשבון המים המנופח שקיבלה.

"אני מתגוררת עם בעלי בדירה, בכל חשבונית אנחנו משלמים באזור ה-100 שקל, ופתאום הגיעה הוראת חיוב על יותר מ-300 שקלים", היא ממשיכה, "אני לא מתכוונת לשלם את זה עד שלא יסבירו לי את הקפיצה הזו בחשבון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


היא לא התושבת היחידה שמתלוננת על עלייה דרמטית בחשבון המים. רבים מתושבי העיר התלוננו על כך ואף נפתחה קבוצת וואטסאפ של תושבים בנושא תשלום חשבונות המים. בנוסף, נעשתה פנייה לעורכת הדין אסנת רינון.

"לאחרונה התקבלו בידי תושבי העיר חשבונות מים מופרזים מחברת מניב, הן בצריכה המשותפת והן בצריכה הפרטית", מסרה ל"השקמה ראשון לציון" עו"ד רינון. "מאחר שמדובר בתופעה שהחלה מתלונות של בודדים והתבררה כתופעה שנפוצה בכל רחבי העיר, סביר להניח של מדובר בחשבונות שגדלו בעקבות נזילה כזו או אחרת. התחלנו לבחון את היקף התופעה, ולפעול לבירור וטיפול בעניין מול תאגיד המים מניב והגורמים הרלוונטיים".

רינון הוסיפה כי "בניב מכחישים את העניין, ולא פעם השיבו למתלוננים שמדובר בעניין אישי של המתלונן הדורש בירור נקודתי לגביו, וכי לא ידוע להם על מקרים נוספים. כמובן שאין להעלות על הדעת לאפשר את המשך המצב הקיים, כאשר חלק מהחשבונות המופרזים מזוכים לאחר שתושבים מתלוננים ומי שאינו מתלונן נאלץ להתמודד עם תשלום של חשבונות מנופחים. אין ספק שהעניין דורש בירור מעמיק".

מתאגיד המים מניב, נמסר בתגובה: "חשבון המים לתושבים בראשון לציון, כמו בערים אחרות, כלל עלייה של כ-2.8 אחוזים בתעריפי המים בישראל בהתאם להחלטת רשות המים הממשלתית".

"כמו כן, קריאת מדי מים בוצעה במהלך חגי תשרי ולכן החשבון כולל בממוצע כשישה ימים יותר ביחס לחשבון הקודם. חשבון המים הבא יכלול, כמובן, תקופה צריכה קצרה יותר שתבוא לידי ביטוי בחשבון".

עוד נמסר מתאגיד המים: "יובהר, כי לאחר בדיקה מעמיקה באמצעות צוות פיננסי נמצא כי לא חל גידול בצריכה היומית הממוצעת. התושבים מוזמנים לבדוק את החשבון האישי ולקבל מידע באמצעות המוקד הטלפוני, אתר האינטרנט, ומרכזי קבלת הקהל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ענת

    גם ההורים שלי חוייבו בחשבון מנופח לאחרונה וזה מוזר.לאן עלי לפנות? הם שילמו סכום של אלפי שקלים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בנוגע למניה זה נכון .כבר מעל לשנתיים מתבצעות עבודות ברחוב ז'בוטינסקי חמאס צריכת המים עלתה במאות אחוזים בעיקר בצריכה המשותפת . היי יבדקו נזילות הוחלפה צנרת ועדיין שיטת המצליח פועלת . לא יתכן שכל חשבון עולה עולה מ-200 אחוז חריגה לשש מאות חריגה .הבניין צריך כבר לקרוס נוצר בולען .לציין שאין כלל כל הצפה סביב הביניים ואין סימנים לכך וזאת לאחר התיקון אך החריגה טופחת .אין עם מי לדבר

  3. כפיר ישראל

    כמה שזה נכון אני הייתי תושב ראשון והיום אני גר בקרית גת ויש לי דירה יותר גדולה ומרפסת ואישתי חולת ניקיון ו3 פעמים בשבוע היא שוטפת את המרפסת עם צינור ועדיין אני לא מגיע לסכומים שהייתי משלם בראשון ממש גנבים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר