אסף הרופא
צילום: אסף הרופא

תביעה: בעקבות התעלמות מצד הצוות הרפואי אב לשניים עלול לא לשרוד את הסרטן

תביעה בסך שמונה מיליון שקלים הוגשה נגד המרכז הרפואי "שמיר אסף הרופא": הרופאים התעלמו מממצא סרטני וסיכויי אב צעיר לחיות צנחו מ-90 לשמונה אחוזים בלבד

פורסם בתאריך: 8.12.19 17:30

סיכויי האב צעיר לשרוד את חמש השנים הבאות עומדים על שמונה אחוזים בלבד, מפני שהצוות הרפואי ב"שמיר – אסף הרופא" התעלם מהפנייה לבדיקת אולטרסאונד פשוטה. כך נטען בתביעה לרשלנות רפואית שהגישו עו"ד דוד פייל ועו"ד ליהיא גולדמן נגד בית החולים "שמיר אסף הרופא" בשמו של התובע, אב לשניים בשנות ה-40 לחייו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לטענת עורכי הדין, את הטרגדיה ניתן היה למנוע אילו היה הצוות הרפואי במרכז הרפואי "שמיר – אסף הרופא" היה פועל לפי המלצת הרדיולוג, אשר הבחין בגוש חשוד בכליה בבדיקת CT שנערכה לתובע לפני יותר משבע שנים. אז, כך נטען בתביעה, ניתן היה להציל את חיו של האב הצעיר בסבירות של יותר מ-90 אחוז.

מכתב התביעה עולה כי האב הצעיר פנה אל רופא המשפחה שלו כשהוא מתלונן על כאבים בבטן המקרינים אל המפשעה. הרופא הפנה אותו לבית החולים "שמיר – אסף הרופא". בבדיקת אולטרסאונד ראשונית שנערכה לתובע, לא הבחינו הרופאים בממצאים חשודים והפנו אותו לבדיקת CT. בבדיקה התברר כי בחלק העליון של הכליה השמאלית נראה ממצא חשוד בקוטר של 4 ס"מ, ולשם בירור המליץ הרדיולוג על עריכת בדיקה אולטרסאונד מכוונת לאזור.

ואולם, לדברי עו"ד פייל, הרופאים לא שמו לב ככל הנראה להפניה, או ייחסו אותה לבדיקת האולטרסאונד הראשונה אותה עבר הגבר, ושחררו אותו לביתו ללא הנחיות וללא ביצוע כל מעקב. כעבור יותר משנתיים הגיע הגבר לבית החולים רמב"ם עם תלונות על כאבים, או אז התגלה כי בכלייתו ובריאותיו פשה סרטן גרורתי בדרגה 4.

על פי התביעה, בשל השלב המתקדם בו התגלה הסרטן, לא ניתן היה לטפל בתובע בכימותרפיה או בהקרנות והוחלט לבצע בו ניתוחים רבים שכללו כריתה של הכליה ואונה של הריאה, אך חרף כך הסרטן האלים המשיך להתפשט בגופו.

אל התביעה צורפה חוות דעת של פרופ' עמוס שפירא, מומחה לאורולוגיה, אשר קבע כי בעת הבדיקה הראשונית ב'אסף הרופא' הסרטן היה עדיין בשלבים ראשוניים (דרגה 1) שבהם סיכויי ההחלמה עומדים על אחוז 91 לחמש השנים הבאות. לדברי פרופ' שפירא, בגלל האיחור הקריטי באבחון צנחו סיכויי ההחלמה של התובע לשמונה אחוזים בלבד.

עו"ד פייל: "בעקבות הבשורה הקשה ותחושת הסתמיות בהחמצת המחלה נקלע הגבר למשבר נפשי עמוק המשפיע בצורה קשה על איכות חייו ומשפחתו. המומחה לפסיכיאטריה ד"ר אלון אשמן קבע כי בעקבות הבשורות הקשות החל הגבר לסבול מחרדות, דיכאון וקשיי שינה, ונזקק לטיפול תרופתי ופסיכולוגי. הוא העריך את נכותו הנפשית בשיעור של 20 אחוז".

בעקבות ארועים אלו הגיש עו"ד פייל תביעה לבית משפט בתל אביב לפיצויים על סך שמונה מיליון שקלים.

תגובת אסף הרופא תובא לכשתתקבל.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר