"עם ישראל חי": צפו במתפללים מתבצרים כדי למנוע הריסת מבנה

עיריית ראשון לציון שלחה הבוקר דחפורים כדי להרוס את המבנה שנמצא בסמוך לבית הכנסת. המתפללים: "ביקשנו אישורים וזמן כדי להסדיר את הנושא. מי היה מאמין שרוצים להרוס היכל קודש?". העירייה: "מדובר בעבירת בנייה בוטה, לא חוקית, ללא הקצאה וללא היתר של אולם שמחות על שטח ציבורי"

פורסם בתאריך: 5.12.19 12:02

"הלב כואב ודואב והמוח מסרב להאמין שכאן, בשכונת נווה חוף יהודים, רוצים להרוס בית כנסת. לאן הגענו?", כך אומר תושב השכונה, אלי אשכנזי, המתפלל בבית הכנסת יב' בשבטי ישראל, לאחר שבבוקר נשלחו דחפורים כדי להרוס מבנה שהוקם בסמוך לבית הכנסת. מנגד בעירייה טוענים כי מדובר באולם שמחות שאינו שייך לבית הכנסת, ונבנה שלא כחוק.

צפו במתפללים בתוך המבנה:


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני 20 שנה נבנה בשכונה בית הכנסת. לפני כחצי שנה הוקם על החצר הצמודה לבית הכנסת מבנה בשטח של כ-80 מ"ר שלטענת המתפללים הפך לחלק מבית הכנסת.

לדברי המתפללים המבנה הוקם מכספי תרומות של מתפללים ותושבים, בסכום של כחצי מיליון שקל. "הצלחנו לסגור את המבנה הארעי למבנה בטיחותי, ובמקביל פנינו לעירייה לצורך קבלת אישורים למבנה", מספר אשכנזי, "בעירייה העבירו אותנו ממחלקה למחלקה, והבטיחו לנו שיאשרו את המבנה. זאת הסיבה שהמשכנו בבנייה".

היום (חמישי) בשעות הבוקר, נשלחו למקום כלי עבודה כבדים למקום לצורך הריסת המבנה.

אלי לולו, גם הוא תושב השכונה, מספר: "הבנייה עלתה כחצי מיליון שקל. יש במבנה שהתווסף היכל קודש, שנתרם לעילוי נשמתו של אדם שנפטר ממחלת הסרטן ויש שולחנות, כסאות וספרי תורה".

לטענת לולו המתפללים פנו לעירייה וביקשו שלא להרוס את המבנה משום שהוקם מכספי תרומות. "הצענו לתת את המבנה כדי שיעשו בו שימוש אחר, כמו גן ילדים, מעון יום או מרכז לקשישים, רק שלא יהרסו. אמרנו שהוא נבנה מכספי מתרומות של אנשים, ושאנחנו מתכוונים להסדיר את כל נושא האישורים".

"לצערנו אנחנו לא נתקלים בנכונות לעזור. יש לנו עורך דין שמלווה אותנו ואנחנו בסך הכל צריכים מספר ימים להסדיר את הנושא", מוסיף לולו.

בינתיים, המתפללים מתבצרים במקום. "אנחנו מחכים שאולי יקרה נס של הרגע האחרון וימנע את ההריסה", אומרים המתפללים.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר בעבירת בנייה בוטה, לא חוקית, ללא הקצאה וללא היתר של אולם שמחות על שטח ציבורי המיועד למבני חינוך. הצו המינהלי להריסה אושר על ידי בית המשפט".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אנטון

    איזה כיף, ברגע שמדובר במבנה דת, הוא אוטומטית יוצא מחוץ לחוק ואי אפשר לגעת בו?
    אולי אבנה לי איזו מרפסת ואגיד שזה בית כנסת, אחלה שיטה…

  2. אור

    זרועות ההרס והטומאה שיצאו מטבריה מתפשטות בכל הארץ דוגמת עמלק שקירר כך עשה אותו מרושע שהתחיל בחילול השבת ומשם התפשטה המגיפה לכל הארץ שנאת הבורא יתברך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר