"מזל שהגעתן. אני אלך לישון שבעה ולא אצטרך לוותר על תרופות"

כבר ארבעה חודשים שאווה תורג'מן, פעילת ציבור מראשון לציון, מתפעלת בראשון לציון את מיזם "כריך למי שצריך": "אנחנו לא שואלים את האנשים שמגיעים שום דבר"

פורסם בתאריך: 5.12.19 15:44

חודשים אווה תורג'מן, פעילת ציבור מראשון לציון, החליטה לעשות מעשה וחברה למיזם "כריך למי שצריך", שבמסגרתו היא פתחה עמדה בגן העיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תורג'מן: "מעמד הביניים הולך ונעלם והמון אנשים מגיעים למצב שהם זקוקים לעזרה. עד שאתה לא עומד בדוכן אתה לא מבין את המצוקה. אני עוסקת שנים בליווי משפחות אבל זה תמיד היה מאחורי הקלעים. עכשיו כשאני בפרונט זה מכה בי וזה צורם. בימים הראשונים ניגשה אלינו אישה מבוגרת ובחיוך מבויש אמרה למתנדבות שלנו 'איזה מזל שהגעתן כי אני אלך לישון שבעה ולא אצטרך לוותר על תרופות'. זה גמר אותנו.

המיזם המיוחד הוא פרי שיתוף פעולה של זוג תל אביבים שהחליטו להרים אותו לפני כשנה. כיום הוא מתקיים בלמעלה מ-20 ערים ברחבי הארץ. "אנחנו יותר מתמקדים בפריפריה, בשכונות שבהן יש יותר מצוקה, ועם זאת אנחנו גם בהרצליה ובחולון", מספרת תורג'מן.

"בראשון לציון יש כיום עמדה אחת בגן העיר שפועלת מדי יום חמישי, ובשכונת רמת אליהו יש עמדה שפועלת מדי יום שישי ומציעה פירות, ירקות וכריכים. יש כמה דיירי רחוב שאני מכירה את הפרצופים שלהם משום שכל חודש אנחנו מחלקים להם שמיכות. הם האנשים השקופים באמת. כשהם ראו את הדוכן הם הגיעו ולא האמינו שמישהו הביאו להם אוכל. זה שימח אותם ברמה שאי אפשר לתאר".

לדבריה, התרומות מגיעות מאנשים ששומעים על המיזם מפה לאוזן ומגיעים עם כרכים וסלי אוכל לאנשים. "אנחנו לא שואלים את האנשים שמגיעים שום דבר ומבחינתנו הדוכן פתוח לכל מי שמרגיש צורך או רעב. כשהתחלתי את המיזם הזה הצבתי לי שלושה כללים ברורים: הראשון הוא באמת לא לשאול אף אחד שמגיע לדוכן שום דבר, השני הוא שלא לוקחים כסף מאף אחד, גם לא תרומות, והשלישי הוא שאנחנו לא מפרסמים שום נותן שירות. אנחנו פשוט עומדות בדוכן ומחייכות. לשמחתי אנחנו עומדות בכל הכללים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר