אור חולמת למצוא עבודה: "אנשים רואים רק את כיסא הגלגלים ולא רואים אותי"

לאחר שסיימה שירות לאומי של שנתיים, מנסה אור קהירי להשתלב במעגל העבודה אבל ללא הצלחה רק בגלל נכותה. עכשיו היא מבקשת: "עזרו לי להרגיש שווה בין שווים"

פורסם בתאריך: 28.11.19 13:19

"החלום שלי הוא להיות שווה בין שווים, שאנשים לא יראו רק את כיסא הגלגלים שהם מסתכלים עליי, אלא אותי", כך אומרת אור קהירי, בת 22 הלוקה בשיתוק מוחין, שמבקשת להשתלב בשוק העבודה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אור, שנולדה וגדלה בראשון וכיום מתגוררת עם הוריה במערב העיר, מעולם לא עשתה הנחות לעצמה. לפני כחמישה חודשים היא סיימה שירות לאומי של שנתיים בשדרות, במסגרת פרויקט "עמותת כנפיים", שמלווה בעלי מוגבלויות מגיל 18 ומכינה אותם לחיים עצמאיים.

כעת בתום השירות היא מנסה למצוא עבודה, אלא שבשל מצבה היא נתקלת בלא מעט דחיות. "יש לי ניסיון", אומרת אור, "את השירות הלאומי התחלתי בעבודה משרדית, ולאחר מכן עברתי לעבודה בספרייה הציבורית ומשם לבית הספר, בעזרה לכל הצוות החינוכי.  אלה היו שנתיים מדהימות, שנתנו לי להיות עצמאית ולהרגיש שאני שווה בין שווים".

אבל על אף היכולות והניסיון שצברה, היא לא מצליחה למצוא עבודה בגלל מצבה הפיזי. "הייתי בראיון עבודה במרכז שנותן מענה טלפוני, אבל לצערי לא התקבלתי, כי טענו שאני לא מדברת ברור דבר שלא נכון בעליל", היא מספרת.

"אחרי שראיתי את הקושי במציאת עבודה פרסמתי פוסט ברשתות החברתיות ובדף שנקרא 'סיכוי שווה', שם כתבתי על עצמי ועל הקושי במציאת עבודה", היא מוסיפה.

בעקבות הפוסט פנה לאור תושב ראשון לציון, רובי אניס, שהחליט ללוות אותה ולסייע לה במציאת עבודה.

אניס, שפועל כיד לסייע לקהילת בעלי המוגבלויות, הצליח להפגיש את אור עם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שפ"ע אבי חיים ועם מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זהר. "זו הייתה פגישה חיובית ואני מקווה שהיא תוביל לכך שאמצא עבודה", מסכמת אור.

"הפגישה נקבעה לאור במטרה לשלבה במעגל העבודה בעיר", מספר אניס, "הצעתי לאבי חיים ולליאל אבן זהר לבחון את האפשרות לשלב  את אור במוסד חינוכי בעיר. הייתה נכונות מאוד גבוהה לעזור והפגישה הייתה מאוד מרגשת. אור מאוד התלהבה והתרגשה מהפגישה ואפילו דמעה מעט. בסופה של פגישה סוכם כי בתוך עשרה ימים נקבל תשובה".

"מדיניות ראש העירייה היא לפתוח את דלתנו לכל סוגי האוכלוסייה", אומר אבי חיים, "אור היא צעירה מדהימה ומרגשת ונשתדל לעזור לה ככל יכולתנו".

ליאל אבן זהר הוסיפה כי "עיריית ראשן מאוד חפצה להעסיק בעלי מוגבלויות ועושה זאת כבר שנים רבות ונמשיך לעשות זאת בעתיד". אבן זוהר הבטיחה כי "נעשה כל שיכולתו לקלוט את אור למעגל העבודה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר