לזרוק את האשפה בלי לצאת מהבניין: הכירו את המערכת החדשה

בשכונות החדשות תוקם מערכת תת קרקעית להשלכת אשפה: מלובי הבניין לתחנת האיסוף בלי משאיות ובלי מכרסמים

פורסם בתאריך: 28.11.19 10:19

עיריית ראשון לציון החלה בעבודות להקמת מערכת פינוי אשפה פניאומטית בשכונות החדשות במזרח העיר. מדובר במערכת ש"תשאב" את הפסולת בצינורות תת קרקעיים מתחת לשכונה והישר לתחנת מעבר. המשמעות: ניתן יהיה לזרוק אשפה בלי לצאת מהבניין, בלי משאיות אשפה בדרכים ובלי ריחות רעים ומכרסמים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במסגרת עבודות הפיתוח בשכונות החדשות במזרח העיר, החלו חפירות התעלות והנחת הצינורות של מערכת האשפה הפניאומטית, ש"תשאב" את הפסולת הביתית מהבניין אל לתחנות המעבר.

המערכת החדשה תוקם בשכונות החדשות – נרקיסים ונוריות וכן במבני מגורים, מבני ציבור ועסקים במתחם האלף, במקום מכולות האשפה המוכרות. ובנייתה תכלול מספר פירים, שיוצבו בלובי המבנים, כך שתתאפשר הפרדת פסולת, שתצנח למערכת צינורות תת קרקעיות, שיובילו אל תחנת האיסוף.

בעירייה ציינו כי תחנת האיסוף המרכזית תהיה מחוץ לשכונת המגורים. כמו כן, צוין כי האשפה תנוע מתחת לפני הקרקע ולא באמצעות משאיות אשפה בכבישי השכונה. בכך, מקווים בעירייה יבוטלו גורמי הרעש והפרעה לתנועה, יהיה שיפור באיכות האוויר ולא יהיו ריחות רעים ומכרסמים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, מסר: "מדובר במהפכה של ממש, שתשפר את איכות החיים של כולנו. המערכת מפחיתה את זיהום האוויר ומונעת מטרדים סביבתיים ותברואתיים. עיריית ראשון לציון תמשיך לבחון ולהטמיע פתרונות מתקדמים וטכנולוגיים שישפרו את איכות חיי התושבים".

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, קרן דנה, אמרה: "המערכת הייחודית מבורכת ובעזרתה נתרום למניעת זיהום אויר, עומסי תנועה ומטרדי ריחות. כבר אין תירוצים לא להיות שותפים. אני מודה לכל השותפים לעשייה".

המשנה לראש העירייה ומ"מ יו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית, אסף דעבול, הוסיף: מדובר בפרויקט מורכב וחשוב שהחברה הכלכלית לקחה על עצמה להוביל אותו ולקדם את סביבת המגורים החדשה בראשון לציון. אני משוכנע שלמערכת החדשה יהיו השלכות אדירות על איכות חיי התושבים בעיר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר