אילוסטרציה אופניים חשמליים
צילום: Shutterstock.com / Layue

מבצע לגיוס תרומות ברשת הסתיים בטענות קשות על נוכלות

הבחור שהתגייס לאיסוף התרומות מכחיש את הטענות נגדו על הונאה: "כל מי שתרם יקבל את כספו בחזרה"

פורסם בתאריך: 7.11.19 13:37

רבות דובר על נזקקים שבזכות פרסום פוסט ברשת, זכו לעזרה מצד אנשים טובים. אחת מהם היא תושבת ראשון לציון הסובלת מנכות נפשית. אלא, שהסיפור שלה עבר תפנית מפתיעה מצד אדם שהציע לה עזרה.

לאחר שהאופניים החשמליים שבהם היא מתניידת, נגנבו, העלתה תושבת העיר פוסט שבו היא פורקת את תסכולה. "אין לי רישיון ואני לא יכולה לנסוע באוטובוסים בגלל הפובמיה שממנה אני סובלת", סיפרה. "האופניים האלה היו הרגלים שלי לכל מקום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ל"השקמה ראשון לציון", סיפרה שאת הפוסט כתבה מתוך תסכול ולאו דווקא לשם קבלת עזרה. אבל, כמו תמיד, הסיפור התגלגל ברשתות, עד שקיבלה פנייה בפייסבוק מבחור שהתגייס לעזור. "הוא כתב שיארגן לי אופנים חדשים", סיפרה. "ואז הצטרפו אליו עוד אנשים וכתבו שהם מוכנים לתרום גם לקניית האופנים".

הבחור פנה לכל אחד מאותם אנשים וביקש שיעבירו אליו את הכסף באמצעות אפליקציית "ביט", והבטיח כי בכסף הזה הוא ירכוש אופנים חדשים. "זה היה מקסים בעיני, לא חשבתי לרגע שמישהו יתרום לי אופנים", סיפרה. "חסכתי במשך שנתיים כדי לקנות אותם".

הכל היה נראה נהדר, אותם אנשים שהסיפור נגע לליבם, העבירו כסף לבחור, כל אחד לפי יכולתו, והצטבר סכום של כ-1,500 שקלים מהתרומות.

אך לפתע חלה תפנית מפתיעה בסיפור. "לאחר שכל הכסף היה אצל הבחור", מספרת האישה שמאחורי הפוסט, "הוא סימס לי שיש משפחה מאשקלון שצריכה גם עזרה, ולכן הוא יקנה לי אופנים יד שנייה ואת הכסף שנותר הוא יתרום למשפחה. אמרתי לו שזה לא בסדר כי הכסף הועבר בשבילי ולשם כך אנשים תרמו, אבל הוא הגיב בכעס ואמר שיחזיר את כל הכסף לאנשים ובכך הוא מסיים את הסיפור".

אלא שהבטחות לחוד ומציאות לחוד. לדבריה, הכסף לא הוחזר לאנשים. אחת מהתורמות שהעבירה סכום של מאה שקל, סיפרה כי הבחור הבטיח שיחזיר לה את הכסף. "בכל יום נטען כי הכסף הועבר ושלוקח שלושה ימי עסקים לראות את ההעברה, אבל עד לרגע זה לא ראיתי כלום מהכסף שהעברתי לתרומה וזה מאוד מקומם".

גם לתורמת נוספת שהעבירה 500 שקל, הבטיח הבחור שהכסף יוחזר, אך בפועל דבר לא קרה. "אחרי כמה ימים של הבטחות, הוא קבע עם בעלי באשדוד, אבל ברגע האחרון הוא ביטל ואחר כך טען שעשה העברה של הכסף. לבסוף הוא חסם אותי, ומיותר לציין שאף אגורה לא חזרה אלי", היא מספרת.

בעלה לשעבר של הנזקקת, נכנס לתמונה לאחר האיומים וההשמצות שחטפה גרושתו מהבחור. "מסיפור יפה של עזרה, הדבר הפך למסכת קללות ואיומים ובסופו של דבר לאי נעימות מצד גולשי הרשת שבאו לעשות טוב. העובדה היא שהכסף נעלם, וזה לא משנה אם מדובר בעשרה שקלים או מאה, אנשים תרמו וחבל".

אך לסיפור יש גם סוף טוב מכיוון אחר. פעיל חברתי מחולון ששמע על המקרה, הצליח לגייס כסף  נוסף ולקנות לנזקקת אופנים חדשים. "לא נכנסתי לכל הסיפור, חיפשתי איפה ואיך אני יכול לתרום ויחד עם עוד אנשים טובים הצלחתי לעזור", הוא אומר.

מהבחור שהתגייס לאיסוף התרומות נמסר בתגובה: "לגבי הכסף, נותרו רק שני אנשים שלא קיבלו את כספם בחזרה. כל מי שפנה אלי, יקבל את כספו חזרה. האישה העלתה פוסט על אופניים שנגנבו ואני בתגובה הבטחתי, שבתוך שבוע יהיו לה אופנים חדשים. אספתי 1,550 שקל והיא העבירה לי 400 שקל נוספים, אז שאלתי אותה אם אוכל לקנות לה אופנים מיד שנייה בסכום של 1,200 שקל ואת הכסף שנשאר לתרום למשפחה באשקלון. היא לא רצתה והחלה לריב עמי וביקשה שאעביר לה את הכסף. במקביל היא גם העלתה פוסט בפייסבוק על נוכלות".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר