שפדן
שפדן

האם נמצא פתרון למפגעי הריח במערב ראשון לציון?

בשישי הקרוב ייצאו תושבי שכונת נווה נוף להפגנה במחאה על המצב הנוכחי. בעירייה קיימו דיון מיוחד בנושא

פורסם בתאריך: 5.11.19 16:57

סאגת הצחנה בשכונת נווה חוף נמשכת: לפני כמה ימים יצאו תושבי שכונת נווה חוף בעצומה המתגבשת לתביעה ייצוגית על מפגע הריח הבלתי אפשרי שמגיע ממכון טיהור שפכי גוש דן – השפד"ן, וממפעל למיחזור פסולת במערב העיר, וכעת הם יוצאים בהפגנת מחאה.

כפי שנכתב כאן לראשונה "בהשקמה ראשון לציון", התלוננו תושבי שכונת  נווה חוף, כי חייהם הפכו בלתי אפשריים עקב כך. "יש לנו ריח של נבלה בסלון, אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות כך", אמרו. בסיור שארגנו התושבים, הם נדהמו לגלות שהמפעל למיחזור פסולת רטובה ויבשה שנמצא בסמוך לשכונת נווה חוף, עובד משעה חמש וחצי בבוקר עד שמונה בערב וקולט אלף טון אשפה ביתית ביום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"כאן מצאנו את מקור הריח והצחנה", נכתב בעצומת התושבים. "משם המשכנו לצינורות השפד"ן, שגם מהם נודפים ריחות חריפים, שלא ניתן לעמוד בקרבתם, הדבר גורם לכאבי ראש, סחרחורות ועוד".

בעקבות פניות התושבים, נפגש ראש העירייה רז קינסטליך עם מנכ"ל השפד"ן מארק אוקון במטרה לאתר את מקור הריח. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל העירייה דודי גיל ומחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת המועצה קרן דנה.

מנכ"ל השפד"ן הסביר לנוכחים כי החברה יצאה למכרז בימים אלו לעבודות החלפת מכל המתקן לנטרול ריחות, לטובת מכל חדיש מנירוסטה, בעל יכולת איטום גבוהה מהקיים. "מטבע הדברים, כל שדרוג של מערכת גורם לאי נוחות", אמר אוקון והסביר כי "העבודות מתבצעות בתקופה זו, כאשר הטמפרטורה נמוכה יותר באופן יחסי, על מנת לצמצם כמה שניתן את מטרדי הריח".

הנהלת העירייה ביקשה לזרז את לוח הזמנים לשדרוג המתקן ולסיום החיבורים ומנכ"ל השפד"ן הבטיח כי העבודות יסתיימו עד סוף השנה. בנוסף דיווח אוקון על השלמת העבודות להחלפת קווי הביוב של החברה בהשקעה חסרת תקדים של כמאה מיליון שקלים.

ולמרות כל זאת, התושבים מתכוונים להמשיך במאבק בדרישת פתרון מיידי למצב הנוכחי, ומארגנים הפגנת מחאה ביום שישי הקרוב.

"לאור חוסר מתן מענה אנושי והתייחסות למצוקת תושבי נווה חוף, ולאחר הפרסום ברשתות החברתיות ובכל מדיה אפשרית, כולל כתבה אחרונה שיצא בעיתונות המקומית. בעקבות מחדלי ריחות השפד"ן, מפעל למיחזור הפסולת, מפעלי הבטון ועבודות הכביש בזלמן שזר – המפגעים המרכזיים שזקוקים לטיפול מיידי, ולאחר זעקותינו לכל גורם אפשרי, אנו נאלצים לצאת למחאה כחלק ממאבק של כל תושבי השכונה", אומרת קלודין, תושבת השכונה וממובילי המאבק.

"בסך הכל אנחנו מבקשים להחזיר את איכות החיים למצב שבו אפשר לשאוף אוויר נקי. אנחנו משלמים מיסים ושומרי חוק, אנשי משפחה שחיים בסבל נוראי, ומישהו צריך לפתור את זה", היא מסכמת.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המצב ממש בלתי אפשרי חייבים לעשות סוף לריח הבלתי נסבל הזה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר