חדר האשפה
חדר האשפה

צפו: איך הפכה חצר הבניין המשותף למטבח של בר ולמחסן של קיוסק?

התושבים שבבניין בראשון לציון מתוסכלים וזועמים: "בעלי עסקים השתלטו על שטחים ציבוריים. חדר האשפה הפך למחסן". העירייה: "סכסוך בין שכנים בבניין משותף אינו בסמכות העירייה"

פורסם בתאריך: 29.10.19 13:57

ברחוב רמז 1 פינת רוטשילד עומד בניין מגורים, סביבו חנויות, כאשר בפינה אחת עומד קיוסק ופינה השנייה שוכן בר. בחודשים האחרונים, טוען אחד מבעלי הדירות בבניין, השתלטו בעלי הקיוסק והבר על חצר הבניין ועל חדר האשפה, ללא כל אישור ותיאום עם הדיירים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"נראה כי לאף אחד, כולל העירייה, לא אכפת", טוען איתן שמיר, בעל דירה בבניין. "לא ברור איך למרות הפקחים של החברה לביטחון, שהגיעו וראו את הנעשה – לא בוצע עדיין דבר", הוא מוסיף, "לא להאמין שזה מה שקורה בראשון לציון שנת 2020, שככה בקלות, ללא הפרעה, אפשר להשתלט על מבנים פרטיים, כמו במערב הפרוע".

שמיר, שהתגורר במשך שנים רבות בדירה ברחוב רמז שבשכונת המערב הוותיק, מוכר לתושבים רבים "כג'חנון סעידה",  על כך שהיה נוהג בכל שבת למכור ג'חנון בחצר הבניין שבו גר.

 

בתקופה האחרונה, שמיר נאלץ לעזוב את הדירה מסיבות אישיות ובעקבות כך גם סגר את ג'חנון סעידה, שאותו הפעיל מחצר המבנה. כעת הוא נדהם לגלות, שהחצר הפכה למטבח של הבר הפינתי, לצד מחסן הקיוסק הפינתי.

"בזמנו, שכפתחתי את ג'חנון סעידה, ביקשתי את רשות הדיירים", מספר שמיר ומדגיש כי הוא השתמש בחצר רק פעם אחת בשבוע, בכל שבת, למשך שש שעות בלבד.

"סידרתי את חצר הבניין, הבאתי אבנים משתלבות וגירשתי את העבריינים שהיו מסתובבים כל הזמן באזור", מספר שמיר. "הכל היה בהסכמה עם הדיירים ושמירה על הניקיון. לאחר שסגרתי את הג'חנון, גיליתי שבעל הקיוס השתלט על חדר האשפה באין מפריע, ושבעל הבר השתלט על חצר הבניין".

חדר האשפה של רחוב רמז 1 אכן הפך למחסן האישי של בעל הקיוסק. פחי האשפה הוצאו ממנו ובמקומם הוכנסו מקררים המכילים בתוכם סחורה המשרתת את הקיוסק.

"זה פשוט לא ייאמן, איך חדר אשפה שנבנה על ידי הקבלן, נלקח ללא מפריע על ידי קיוסק ואף אחד לא אומר דבר", כועס שמיר. "לאף אחד לא אכפת, גם לא לעיריית ראשון או למשטרה".

לדבריו, בניסיון להשתיק את המתלוננים, "בעל הקיוסק בנה חדר אשפה חלופי, אך בפועל, הפחים תמיד מונחים בחוץ ולא בפנים" .

 

לטענת הדיירם גם בעל הבר השוכן בצדו השני של הבניין, השתלט על חלק מהחצר ואף הפך אותו למטבח הפרטי של הבר. שמיר טוען כי ההשתלטות הייתה באופן כזה שקשה היה לעלות על זה מיד. לדבריו, הם כל פעם עשו משהו אחד ולאט לאט הרחיבו את ההשתלטות, עד לסגירת המקום לגמרי.

"איך ייתכן שמישהו ייבנה מטבח בתוך חצר בניין מגורים, ללא כל התנגדות?", טוען שמיר, "מדובר בפלישה לשטח פרטי והשתלטות לכל דבר. לצערי, נראה כי כולם מנסים לטייח את הסיפור".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "סכסוך בין שכנים בבניין משותף אינו בסמכות העירייה. על הצדדים לפנות למפקח  על רישום מקרקעין. באשר לביתן האשפה של הבניין, בעקבות הליך פיקוח, פונה הביתן מדברי האחסון של הקיוסק".

מטעם הקיוסק לא נמסרה תגובה.

מטעם הבר נמסר כי "המחסן רשום על המסעדה שהיתה קיימת לפני הבר בטאבו. כמו כן, ישנה יציאה מהבר לחצר על ידי סימון בטאבו ודאגנו לכיסוי ותיחום את המקום כדין. בנוסף, דאגנו לנקות את כל החצר שהייתה מוזנחת שנים". בנוסף נמסר כי אין מטבח שעובד במקום, ואלא איחסון של ציוד.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר