כביש 4
צילום: אביב בן אור

רוצים להרוויח כסף בנסיעה? ראשון לציון תערוך ניסוי לאומי להפחתת העומסים בכבישים

2,000 מתושבי העיר בעלי רכב פרטי, ישתתפו בניסוי שייערך בשיתוף משרד האוצר וחברת KAYMA, בהובלתו של פרופ' דן אריאלי. רוצים להרוויח? כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 22.10.19 12:22

ראשון לציון נבחרה להשתתף בניסוי לאומי של משרד האוצר להורדת העומסים בכבישים, באזור גוש דן.

הניסוי צפוי להתחיל בימים הקרובים, כאשר 2,000 תושבים מהעיר שברשותם רכב פרטי ועובדים בתל אביב, רמת גן או גבעתיים, מוזמנים להשתתף ואף להרוויח כסף. במסגרת הניסוי לכל תושב יוקצה סכום כסף, כאשר המטרה היא להימנע מכניסות לטבעות גודש במטרופולין תל אביב ולחסוך את כספי האגרה. מי שיצליח, יוכל לסיים את הניסוי עם רווח כספי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


את הניסוי מקדמת חברת KAYMA, בהובלתו של פרופ' לכלכלה התנהגותית דן אריאלי, ובשיתוף עיריית ראשון לציון, באמצעות חברת "ייזום ראשון".

מטרת הניסוי היא לבחון האם תשלום אגרה עבור נסיעה ברכב פרטי באזורים בהם יש עומסי תנועה יגרום לנהג הישראלי לבחור בתחבורה ציבורית.

"אני מזמין את התושבים שברשותם רכב פרטי לקחת חלק בניסוי חשוב זה ולעזור לכולנו לשפר את איכות החיים בכבישים", מסר ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך.

דניאל פרי, מנהלת הניסויים בחברת KAYMA, הוסיפה כי "מסקנות הניסוי יאפשרו להבין איך לשנות ולעצב את הרגלי הנסיעה של הנהגים הישראלים. התמריץ שנבחן בניסוי הוא החזק ביותר – כסף".

פקקים

צילום: bibiphoto / shutterstock.com

 

אז איך זה עובד?

לצורך הניסוי ייבחרו 2,000 תושבים מראשון לציון שברשותם רכב פרטי ועובדים בתל אביב, רמת גן או גבעתיים.

לכל תושב יוקצה סכום כסף לצורך שימוש באפליקציה ייחודית, שפותחה במיוחד עבור ניסוי זה, ופועלת בדומה לאפליקציית WAZE כאשר היא עוקבת אחר מיקום הנהג באמצעות הטלפון הסלולרי שלו.

במסגרת הניסוי הוגדרו שלוש טבעות גודש במטרופולין תל אביב, כשהרכב עובר טבעת גודש, קופצת לו הודעה בה הוא מתבקש להשיב באיזה אופן הוא נוסע: רכב פרטי, אוטובוס או קראפול. אם הנהג סימן רכב פרטי – הוא יחויב באגרה. גובה האגרה עבור מעבר של כל טבעת גודש מוגדר מראש.

משתתפים שיצליחו להימנע מכניסות לטבעות גודש וישיבו לכל השאלונים השבועיים שיישלחו להם באפליקציה, יכולים לסיים את הניסוי עם רווח כספי של עד 1,000 שקל שישולם להם.

הניסוי יחל ב-27 באוקטובר ויימשך כחמישה שבועות.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר