התגלה אוצר היסטורי משנת 1944: ספר תורה של חייל בצבא ארה"ב

אספן הפריטים ההיסטוריים מראשון לציון מצא בדוכן בשוק מחזור לראש השנה איתו התפללו חיילים יהודים-אמריקניים במלחמת העולם השנייה

פורסם בתאריך: 21.10.19 18:42

אספן הפריטים ההיסטוריים מראשון לציון, רובי אניס, שוטט בשוק הפשפשים ולפתע מצא בין הספרים באחד הדוכנים מחזור תפילה לראש השנה עם הקדשה משנת תש"ה (1944) בה כתב חייל יהודי את סיפורו של הספר. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שורה אחת עשתה את כל ההבדל: "מזכרת מתפילת חיילי ארצות הברית בתיאטרון אליזואי ברומא". מדובר בתקופה שבה חיילי צבא ארצות הברית כבשו את איטליה בעיצומה של מלחמת העולם השניה, חיילי הצבא היהודי של ארצות הברית הגיעו לרומא וככל הנראה קיימו את תפילות ראש השנה במדינה הכבושה.

"אני משוטט המון בשווקי פשפשים ברחבי הארץ והעולם ואוסף את כל מה שקשור לתקופה של טרום המדינה, יש לי באוסף את כתבי טשרניחובסקי, כתבים של בן גוריון מתקופת טרום קום המדינה ועוד", אמר אניס. לדבריו, "אבל האמת שהרבה זמן לא התרגשתי כמו באותה הפעם שנתקלתי בספרון התפילה המיוחד הזה, הוא עלה לי כמה עשרות שקלים והוא מונח במקום של כבוד באוסף שלי".

המוכר ידע בכלל מה יש לו ביד?

"הספרון היה מונח אצלו בדוכן בין עשרות ספרים וכתבים אחרים, אני לא חושב שהוא ידע מה יש לו ביד אבל כשהוא ראה כמה אני מתרגש כשהחזקתי את זה ביד הוא הבין את המשמעות של הספר, ובכל זאת הציע אותו במחיר טוב".

יש לך חשיבה למכור את הספר?

"לא, זה נשאר ברשותי ויעבור ממני לנכדים ולנינים. זו מזכרת מדהימה מתקופה אחרת לגמרי ורק המחשבה שהצליחו לשמור משהו קדוש כל כך מתקופה שבה להיות יהודי היה אסור, זו הסיבה הכי טובה לשמור על זה ולהעביר לדורות הבאים שלי שיזכרו ולא ישכחו לעולם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציוןכאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר