שלוש שנים לאחר שאיבדו את ביתם: "גילנו את הלב של ראשון לציון"

לפני שלוש שנים איבדו בני המשפחה את ביתם בעקבות אש שפרצה בסוכה. היום, לאחר ששיקמו את הבית ועמדו בתביעת הענק, חוגגים בני משפחת דוכן את חייהם החדשים

פורסם בתאריך: 10.10.19 15:55

"השריפה של הבית הוכיחה לי ששום דבר לא קורה סתם, ושכסף לא יגרום למחלוקת ביני לבין אף אדם, הכל קורה לטובה והאמונה של כולנו רק התחזקה", כך אומרת אודט דוכן שביתה נשרף בערב חג הסוכות לפני שלוש שנים. זה קרה מאש שפרצה בסוכה בזמן שבני המשפחה היו בבית הכנסת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בני הזוג דוכן ספגו מכה כלכלית קשה. מלבד ההתמודדות הקשה עם אובדן הבית, נאלצה המשפחה להתמודד עם תביעה בסך חצי מיליון שקל, שהגישו נגדה השכנים שגם ביתם ניזוק מהשריפה. תביעת הפיצויים אומנם הצטמצמה לכ-300 אלף שקל בעקבות גישור, שאותו הצליחה המשפחה לגייס, אחרי מאמצים רבים.

"עברו עלינו ימים לא פשוטים", מספרת אודט, "אבל האמנו שאם הבית וכל התכולה נשרפו, כך גם הכל יחזור, ובאמת בסופו של תהליך זה מה שהיה".

לפני כשמונה חודשים יצאו בני הזוג במימון המונים, היעד היה 300 אלף שקלים, המשפחה הצליחה לגייס יותר מ-120 אלף שקל, והמשפחה סייע להם לכסות את יתרת החוב.

דוכן מתפרנסת מערבי הפרשת חלה שאותם היא מעבירה, מלווה קבוצות נשים לאומן וסדנאות ושיעורי תורה, מספרת כי בימים הקשים שאותם עברה, היא שאבה כוח מהאחדות והנתינה בראשון לציון.

"נפגשתי עם אנשים שבכלל לא הכרתי, שהגיעו אליי ועזרו לי", היא מספרת, "הביאו לנו ציוד מלא לבית, תרמו לנו כסף, וזה היה מרגש לראות את הערבות כאן, בעיר, ואת העזרה. זה חיזק אצלי את האמונה ופקח לי את העיניים. הבנתי כמה טוב יש כאן בראשון לציון".

מלבד שיקום הבית והיכולת לשלם את הפיצויים, חגגו בני הזוג אודט ויונתן דוכן לפני שנה את הולדתו של בנם השישי, נחמן.

כעת הם מתגוררים בשכירות בבית קרקע חדש בשיכון המזרח. "אנחנו מסכמים השנה שלוש שנים מאז השריפה בסוכה, שלוש שנים לא פשוטות שהסתיימו בטוב", אומרת אודט, "בסופו של דבר הכל זה עניין של ניסון בחיים, אנחנו את הניסיון שלנו עברנו בהצלחה. היום הסוכה עומדת והמשפחה בריאה וכל השאר זה בונוס".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר