התפילות, בתי הכנסת וזמני כניסת ויציאת הצום: יום כיפור בראשון לציון

מועדי תחילת וסיום הצום בעיר, התפילות ובתי הכנסת. המונים מתושבי ראשון לציון צפויים להשתתף במאות מניינים ברחבי העיר. יום כיפור תש"פ

פורסם בתאריך: 8.10.19 14:23

יום הכיפורים יחל בראשון לציון יחל הערב (שלישי) בשעה 17:55, וייצא מחר בשעה 18:52. כמדי שנה רחובות ראשון לציון יתמלאו באלפי הולכי רגל וילדים רוכבי אופניים. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המונים מתושבי ראשון לציון יגדשו את בתי הכנסת לשמיעת תפילת כל נדרי. למחרת ולאורך כל היום, יתקיימו בבתי הכנסת בעיר תפילות ויום כיפור יינעל עם תום תפילת הנעילה והתקיעה בשופר. בבית הכנסת הגדול ברחוב כיכר המייסדים יחלו אירועי יום הכיפורים בשעה אחת וחצי בצהרים בתפילת מנחה גדולה. לאחר מכן, יפקדו ההמונים את בית הכנסת לתפילת כל נדרי בשעה 18:00 ומיד לאחריה – תפילת ערבית. 

ברביעי בבוקר תחל בבית הכנסת הגדול תפילת שחרית בשעה 07:00. בשעה 11:00 תתקיים אזכרת נשמות לנפטרים, בשעה 17:45 תחל תפילת נעילה ועם צאת הצום בשעה 18:53 – תתקיים במקום תפילת ערבית. 

השנה יופעל בפעם השנייה מיזם התפילות לכבדי השמיעה והחירשים בבית חב"ד בעיר, ברחוב הרצל 22, בנוסף, מעל 20 בתי חב"ד פרוסים ברחבי העיר, וחלקם בנו מאהלים גדולים במיוחד ליום זה. "לכולם יש כסאות" אומר הרב גרוזמן, "כולם מוזמנים לבוא ולהתפלל".

יום כיפור הוא אחד ממועדי ישראל. הלכתית, הוא נחשב חמור מיום טוב אך פחות משבת. מצד סגולתו למחילת עוונות, והמצוות, האיסורים והמנהגים הרבים הקשורים בכך, הוא נחשב קדוש במיוחד. יום הכיפורים חל בעשרה בתשרי ובמוקדו עומדות התשובה והסליחה. על פי ציווי התורה, נדרש להתענות בו עינוי הנפש. ביום הכיפורים חלים חמישה איסורים על האדם: אכילה ושתייה, רחיצה, סיכה, נעילת הסנדל ותשמיש המיטה. 

כוחות משטרה ייערכו ברחבי העיר בהתאם למתן מענה מהיר ביום זה הן – בהיבט התנועה בכבישים בערב החג ובצאתו וכן בתחום הסדר הציבורי והביטחון האישי של התושבים.

 

מי מחויב לצום?

על פי ההלכה היהודית, על כל גבר מעל גיל 13 וכל אישה מעל גיל 12 – חלה החובה לצום. ילדים אינם צמים, אך ילדים מעל גיל 11 מתחנכים להתענות בחלק משעות היום. נשים בהריון מחוייבת מלכתחילה לצום. יחד עם זאת, אם מדובר בהיריון בסיכון או קיים חשש לכל סיבוך או בעיה רפואית כלשהי, האישה חייבת היא לאכול. אדם חולה אשר קבע הרופא כי אם יתענה יש חשש שיבוא לידי סכנה, חייב לאכול ביום כיפור גם אם אפילו אין מדובר בסכנה מיידית. אדם זקן בגיל מופלג שאם יצום עלול להיחלש כוחו משמעותית, דינו כחולה שיש בו סכנה. ואפילו אין לו שום חולי, הוא עדיין צריך לאכול ביום הכיפורים.

מנהג הכפרות: בערב כיפור נהוג לקחת סכום של כסף לסובב סביב הראש ולומר "זה חליפתי, זה תמורתי, זה כפרתי, זה הכסף ילך לצדקה ואני אלך לחיים טובים ארוכים ולשלום".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר