סגן ראש העירייה, הרב אריה כהן: "יש כפייה חילונית"

הרב כהן בטוח שעוד השנה ימונה לתפקיד הרב הראשי הספרדי בעיר, ומסביר מה הדבר הראשון שיעשה לאחר שימונה לתפקיד

פורסם בתאריך: 25.9.19 17:13

סגן ראש עיריית ראשון לציון מטעם ש"ס, הרב אריה כהן, בטוח שבזמן הקרוב הוא ימונה לתפקיד הרב הראשי הספרדי של ראשון לציון.

כבר יותר מ-20 שנה שהוא חבר מועצת העיר. כיום במסגרת תפקידו כסגן ראש העירייה ומאוד מוטרד ממלחמת החילונים והדתיים בראשון לציון.

כהן, בן 57, נשוי ואב לשמונה ילדים, נולד בראשון לציון וגדל בשיכון המזרח כילד חילוני. הוא למד בבית ספר אהרון קרון, לאחר מכן בהדסה נעורים בכפר ויתקין, משם המשיך כשחקן כדורגל בנבחרת ישראל, התגייס לצבא התחתן וכשנולדה בתו הראשונה חזר בתשובה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הוא זוכר את הרגע שבו החליט לחזור בתשובה. הוא הגיע לכותל המערבי בירושלים לתפילת הודיה. צעיר שהיה במקום הציע לו להניח תפילין. "העולם השתנה לי באותו רגע. שם השתנו לי כל החיים", אומר כהן, "החיים שלי רצו כמו סרט והייתי על סף עילפון איך לא ידעתי את הדבר הזה. 23 שנה אני לומד, חי, איש העולם הגדול, והסתירו ממני שיהודי צריך להניח תפילין פעם ביום, זו לא כפייה? בבתי הספר הממלכתיים לא לימדו אותי על התפילין, על השבת, חגים, זו לא הדתה? זו לא כפייה חילוניות?".

מה דעתך על מי שטוען שההצעה להניח תפילין זו "הדתה"?

"זו צביעות ממדרגה ראשונה, אין לזה אח ורע בעולם. זו הסתה פרועה. לי לא יכולים לספר סיפורים. אני הגעתי מהעולם הזה ואותי אי אפשר למכור במילים חלולות, שיפסיקו למכור לוקשים. אותי לימדו הכל חוץ מיהדות, ומבחינתי יהודים צריכים ללמוד יהדות. אם אדם רוצה לפרוק את כל היהדות ממנו במה יישאר יהודי? מי שלא רוצה זכותו, אבל כשאני רוצה ללמד יהודים על יהדות זו לא הדתה".

בבחירות לכנסת ה-22 שנערכו לפני כשבועיים עלתה ש"ס במנדט אחד, עלייה שבאה לידי ביטוי גם בראשון לציון עם 2,000 קולות נוספים. "יש בראשון לציון הרבה יהודים מסורתיים-ספרדים שאוהבים את הדת והיהדות בצורה לא כפייתית", הוא אומר, "זה מה שאנחנו עושים, הכל מאהבה. כשאנשים ראו את כל קמפיין ההסתה והשנאה של ליברמן ולפיד הם רצו לשנות, ובאופן ספונטני זה קרה, בעיני זה נקרא הצבעת אמון בצביון היהודי בעיר. אנחנו לא כופים על אף אחד כלום".

אם כך, מדוע אתה מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת? זו לא כפייה דתית?

"אלה שתובעים את האוטובוסים הם הכופים. המרחב הציבורי שייך גם לנו. מעולם לא היו כאן אוטובוסים בשבת ויש לי אמירה אליהם, לכל אלה שרוצים להסית: אתם לא בעלי הבית שלנו, ואתם לא תקבעו לנו את המרחב הציבורי. מאז קום המדינה לא הייתה תחבורה ציבורית בשבת. אם היה ואני מנסה להוריד – אז זו כפיה דתית, אבל כשאין ושאתה מנסה לכפות עלי זה שקר וזו כפייה".

"ש"ס עלתה ב-2,000 קולות בעיר, אז שנבקש לסגור חנויות כי יש תוספת קולות? לא. ברמה הציבורית אני אשמור על הקיים. אם נהפוך את השבת לחול, לא תניח תפילין ותאכל בכיפור, גיורים פיקטיביים, מה השוני שלנו לעומת האנגלים או הצרפתים? מה תעודת הזהות שלנו אם לא נהיה יהודים".

"בסופו של דבר כולנו יהודים", הוא מוסיף, "אנחנו אחרי ארבע מערכות בחירות בשנה האחרונה, ברמה הארצית והמקומית. כולנו עייפים ורוצים לחיות באהבה ואחדות. אני מאחל לציבור שתכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה, שנהיה כולנו איש אחד בלב אחד. בסוף אם לא נהיה תלויים אחד בשני אז נהיה תלויים אחד ליד השני".

כבר שנים שאתה אומר שרצונך הוא להיות רב העיר הספרדי של ראשון, אתה חושב שזה יקרה עוד השנה?

"הרב עזרן נפטר לפני 11 שנים. הוא השאיר חלל עצום והעדה הספרדית נשארה ללא רועה רוחני. אני בהחלט חושב שצריך שני רבנים, לציבור האשכנזי והספרדי".

יש לך תמיכה?

"ראש העירייה תומך בי לרב העיר, ואני אתמודד ברגע שיהיו בבחירות ומאמין שאזכה ובעזרת השם שזה יהיה עוד השנה. יש לי את היכולת הניהולית וכמובן הרוחנית".

מה הדבר בראשון שתעשה אם תיבחר?

"הכשרות למהדרין בעיר. אדאג להכשיר מחלקה נפרדת לכך לכשרות של מהדרין, יש כאן ביקוש עצום".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אורי ח

    המרחב שייך לכולם ולא צריך לכפות אחד על השני כלום …צריך שיהיה כמו בארהב הפרדת דת ממדינה

  2. בוריס

    אין לך שום מושג בכפיה ורואים שכדורגל וישיבה לא הביאו אותך לרמה אינטלקטואלית נאותה. תחבורה ציבורית בשבת זו לא כפייה אלא צורך השעה. אף אחד לא כופה עליך להשתמש בתחבורה הציבורית. בניו יורק יהודים דורשים לסגור את התחבורה הציבורית?! מי אתה בכלל שתגדיר מה זה יהודי?! כל מה שאתה מייצג זה לא יהודי!!!! אין אח ורע בתולדות העם היהודי שאנשים יעודדו השתמטות וגניבה מבני עמם. המפלגה שלך היא מפלגה מושחתת מהיסוד ועד הראש!!!

  3. קרני

    רוב תושבי העיר חילוניים. אין לך שום סמכות לכפות את רצונך על אנשים שרוצים לבלות בשבת בים. אתה תלך לביה"כ שלך. אף אחד לא מפריע לך ואתה לא יכול להפריע לתושבים להינות בדרכם. תקציב העיר בא מכספי הציבור. אנחנו החילוניים משלמים למימון בתי הכנסת והמיקווה שלכם. לא לכל אזרח יש מכונית כדי להגיע לים. הפתרון של ראש העיר מצויין.
    תפסיק להתערב בדברים שלא נוגעים לך ולדתיים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר