צילום: חברת שבוס

החל משבת הקרובה: אוטובוס ציבורי בראשון לציון

תחבורה ציבורית בשבת ביוזמת ראשון חופשית ועמותת שבוס. סגן ראש העירייה מטעם ש"ס: "נשיב מלחמה"

פורסם בתאריך: 22.9.19 18:26

סערת התחבורה הציבורית בשבת מגיעה לראשון לציון. החל מיום שישי הקרוב ה-27 בספטמבר, אוטובוס השבת של חברת שבוס יגיע מאשדוד אל ראשון לציון ומשם ימשיך לכיוון תל אביב .


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מדובר במיזם פרטי של אוטובוס הנוסע בשבתות, אשר הגיע עד כה אל מספר ערים בישראל ובהן ירושלים, מעלה אדומים, כפר סבא ואשדוד וכעת המיזם מגיע גם אל ראשון לציון.

אלכס פנוב מנכ"ל עמותת שבוס, שיזם את המהלך בעיר מספר "פניתי לקבוצת ראשון חופשית ואנחנו משתפים פעולה עימם ובהמשך אף נרחיב את הפעילויות בשבת", פנויב הבהיר כי "קו 333 שיוצא מאשדוד לכיוון תל אביב יעבור עתה גם בראשון לציון באזור הסינמה סיטי ובתחנות נוספות במשה דיין עד נמל תל אביב".

"בדקנו את הדרישה לתחבורה ציבורית בשבת באשדוד וכעת אנו בודקים את ראשון לציון" מסביר פנוב, "הבנתי שהיה רצון של גורמים בעיריית ראשון לתחבורה ציבורית בשבת ועקב קשיים פוליטיים זה לא קרה ועל כן החלטנו להרים את הכפפה. אני מקווה שהעירייה תבין שזהו צורך חברתי לכל דבר, אנחנו מגייסים כעת גם תרומות עבור הקו", פנוב מדגיש כי לעמותה בראשה הוא עומד אין כל כוונות רווח.

"אנחנו נעשה טסט של חודש לפחות בכדי לראות אם יש דרישה", אומר מנכ"ל עמותת שבוס "הרי גם בחורף אנשים יוצאים בשבת מהבית ,לא רק בקיץ. הקו של יום שישי לדעתי ילך נהדר, זה מצוין עבור חיילים שרוצים לצאת ותושבים שאינם מחזיקים רכב ואינם מעניינים להוציא כסף רב על מוניות".

מי שמתנגד למהלך ומזהיר כי לא ישב בחיבוק ידיים הוא סגן ראש העירייה וחבר המועצה מטעם ש"ס, הרב אריה כהן: "אומנם אין לנו הרבה כח מול מיזמים פרטים אבל אנחנו נפעל בעניין. זה צער גדול לעם ישראל ולקב"ה במיוחד מכיוון שמדובר בשבת לפני ראש השנה, היום הקדוש ביותר לעם ישראל".

 

עוד אומר הרב אריה כהן: "אנחנו נבדוק ונבחן את העניין, נברר אודות החברה, מי ממן אותה וכו' מכיוון שלא מדובר ברווח כלכלי.  כבר בדקו את זה כבר רבים לפניו, השאלה אם זה גוף רפורמי או עמותה שמסיטה נגד הדתיים ועם ישראל. אנחנו נראה מה בכוחנו להשפיע כנגד המיזם הזה. מה שבטוח שלא נשב בחיבוק ידיים, נשיב מלחמה השערה. הם עוד ישמעו מאיתנו".

כזכור, בבחירות שהתקיימו לפני פחות משבוע התגלה כי תנועת ש"ס התחזקה בזכות 2000 קולות נוספים בראשון לציון. סגן ראש העירייה התייחס לנתון הזה ואמר "העלייה בכמות המצביעים של ש"ס בעיר, מוכיחה כאלף עדים שראשון לציון היא מסורתית ושאין סיבה בעולם שיהיה בה חילול הקודש".

מטעם 'ראשון חופשית' נמסר כי "חברי ראשון חופשית פועלים כבר יותר משנה כדי לקדם תחבורה שיתופית בסופי שבוע. תושבי ראשון לציון הראו שוב ושוב בסקרים, בפורומים השונים ובאמצעות נציגיהם במועצה את רצונם בתחבורה שיתופית גם בשבת. תחבורה שיתופית היא אינטרס לאומי ועירוני ויתרונותיה רבים. כמו שירותי רווחה אחרים לציבור גם התחבורה השיתופית לא תמיד רווחית למפעיליה ולכן יש צורך בתמיכה כספית של המדינה או של הראשות המקומית בשבתות וגם בימי חול".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יסמין

    אריה עזוב אותך חבל על הכח והדיבורים הרי זה לא יעזור מה אכפת לך שיהינ אוטובוס בשבת הרי אנחנו לא נקבל עונש על זה כי אנחנו שומרים את השבת הקדושה מי שיסבול מכל זה זה חברת שבוס הם והמנכל שלהם וכל מי שמסביב אז אל דאגה השם רואה הכל

  2. בושה וחרפה

    ה' ירחם עליהם אתם מחייכים יבוא יום כל דמעה שלכם תהיה בגודל הראש שלכם

  3. בן

    אין אלוהים. אתם תקראו ספרי אגדות ואני אסע לים בנוחות ובקלות.
    אם יש אלוהים שיהרוג אותי עכשיו. קדדימה א אפס, בוא תהרוג אותי יהוה כוער שכמותך.

    כלום? אוקיי. אני כבר מדבר ככה מגיל 13. החיים שלי לא רעים א להיות כנה, קצת קשה פה ושם אבל למי לא. בגדול הייתי אומר שהם שלמים יותר משל רוב האנשים. מעניין. יהווה בוא יאפס. בוא נראה אותך!

    וב, אולי בעתיד שאני אאבד 20 שקל תקפצו ותגידו שיהודה הקטן מזהיר אותי.

    מצטער על התגובה המתלהמת, אבל תגובת סגר ראש העיר כי "ישיב מלחמה" מקוממת. תשיב מלחמה ואני באופן אישי אפתח בניסיונות החזרה בשאלה בפרהסיה. מחוץ לבתי ספר חרדיים אם ארצה. קדימה, תשיב מלחמה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר