אבטלה כסף עוני תרומה
צילום אילוסטרציה: StanislauV / shutterstock.com

לקראת החג: מתחזים לנזקקים ומקבלים תרומות במרמה

הפעילים החברתיים מספרים על מתחזים שמנסים לקבל תרומות במרמה: "לצערנו גילנו וחשפנו נוכלים רבים"

פורסם בתאריך: 19.9.19 11:01

ראש השנה בפתח ועימו מגיעים סיפורים מכמירי לב על משפחות מעוטות יכולת שידם אינה משגת את צרכי החג. הרשתות החברתיות עמוסות בפוסטים וסרטונים בנושא כאשר בסופם מופיעים חשבנות בנק להעברת תרומות, אלא שלעיתים הפוסטים מתגלים כשקריים וכמעשי נוכלות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני כשבוע סופר ברשתות החברתיות אודות בחור בשנות ה-20 לחייו שטען כי יכולתו הכלכלית בשפל ומצבו הבריאותי קשה. לאור קריאתו לעזרה, נרתמו רבים לסייע לו ופתחו את ליבם וכיסם. אך לאחר מספר ימים סיפורו התגלה כתרמית.

איריס חזן, מנהלת פורום בימת התושבים, מספרת כי כבר שנים היא בודקת פוסטים שונים העוסקים בתרומות לפני שהיא מחליטה לפרסם אותם בפורום. "בהתחלה נתתי יד חופשית לפרסום מתוך מקום הבסיסי של עזרה לזולת, אולם לצערי נתגלו נוכלים רבים בתחום. זו ממש תעשייה שלמה", היא אומרת.

חזן מספרת כי לפני כשלוש שנים היא נתקלה במקרה תרמית ברשת ומאז היא מבררת היטב לפני כל פוסט שהיא מאשרת לפרסום

"היה מקרה בו אדם סיפר שהבת שלו חולה בסרטן, הוא העלה פוסט אצלי בפורום ולאחר בירורים שלי מול בית החולים, התברר כי לא היו דברים מעולם והמסמכים מזויפים, כמובן שהפוסט היה קורע לב ואנשים החלו לתרום עד שעצרתי זאת ומחקתי את הפוסט. מאז אני בודקת ביסודיות כל בקשה לתרומה שאנשים מבקשים ממני לפרסם, לצערי זה עושה שם רע לאלו שבאמת זקוקים לתרומה, אבל הציבור לא צריך לשלם את המחיר".

הפעיל החברתי אייל אנתבי, מספר כי לקבוצה שהוא מנהל ישנן עשרות פניות לסיוע מדי שבוע, "מאוד חשוב לבדוק כל מקרה לגופו, אצלנו בקבוצה זאת המדיניות, אנו הולכים לביתו של האדם המבקש עזרה ומאמתים את הדברים. לצערי, חשפנו הרבה מקרים בהם הבקשה התגלתה כתרמית. בסופו של יום, זה פוגע באלה שבאמת צריכים את העזרה, אדם שתורם מאה שקלים ומגלה לאחר מכן שרימו אותו כבר לא יתרום בפעם הבאה".

גם חן פרקש, פעילה חברתית שניתן לזקוף לזכותה מעשי חסד רבים, מספרת על המקרה האחרון שבו היא נכוותה "חברה ביקשה עזרה עבור בחור שמעלה פוסטים, בהם הוא מסביר כי הוא במצב אנוש מבחינה כלכלית וללא אוכל ובגדים. ישר התגייסתי לעזרה ורתמתי אנשים נוספים לסיוע עבורו".

עוד סיפרה פרקש כי "האנשים ששלחתי אליו שאלו אותו מה הוא צריך ולצערי הרב היה שם ערבוב של שקרים, תורם אחד מסר לו נעליים אך הוא עדיין טען שאין לו נעליים. בנוסף, הוא שיקר כל פעם שיש לו טיפולים רפואיים כגון בדיקת סיטי או שהוא בבדיקה אצל הרופא שלו".

"השיא הגיע כאשר אישה מבוגרת סחבה קניות ברגל עד אליו ובזמן שהיא הגיעה הוא אמר לה שהוא לא מעוניין באוכל כזה ומעדיף כסף, היא בתום לב הזמינה לו פיצה וחזרה עם הקניות הביתה. לאחר מכן קיבלתי הודעות ממספר נשים שהתלוננו כי הן קבעו איתו  פגישה בכדי למסור לו תרומות ובהמשך הוא עדיין התלונן שאף אחד לא עוזר לו, לאחר בירורים מולו הוא הודה שזהו מעשה נוכלות, לצערי יש לא מעט כאלה, צריך לבדוק כל מקרה לגופו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר