צילום: קרנליוס

תקיפת אתרים וסימולטור מתקדם: לימודי סייבר לגיל השלישי

"הגיל הוא רק מספר": אומרים הסטודנטים הוותיקים

פורסם בתאריך: 16.9.19 16:37

האם עולם ההייטק שייך לצעירים? לא עבור הסטודנטים של מכללת קרניליוס בראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בשבוע שעבר הסתיים קורס לוחמת סייבר לבני הגיל השלישי במכללת קרנליוס בראשון לציון. "הגיל הוא רק מספר", אומרים הסטודנטים הוותיקים.

מדובר בקבוצה של סטודנטים מהגיל השלישי, בגילאי 60 – 75, שסיימו קורס אינטנסיבי ללוחמת סייבר. הקורס שמיועד לפנסיונרים ועובדים ותיקים, שמטרתו הוא שילוב במקצוע.

במסגרת הקורס נלמדו שיטות הגנה ותקיפה מעולם הסייבר וסימולטור מתקדם עם כלים המדמים את המתרחש בעולם האמיתי, הדרושים לעבודה השוטפת של מגן הסייבר בעולם האבטחה המשתנה. כמו כן נלמדו נושאים כמו בתחומי תקשורת נתונים וכמובן אבטחת סייבר.

אחד ממשתפי הקורס, יוסף סרבקי, בן 63, סב לחמישה נכדים. "רציתי ללמוד ולהיפתח לאופקים חדשים", מספר סרבקי, "הקורס היה חוויה נהדרת. אמנם שברנו לרסיסים את ממוצע הגילאים של המכללה, אבל עכשיו אני כבר לא מסתכל על האינטרנט בחוסר אונים אלא להיפך, מסתכל באופן שונה לחלוטין על חוויית השימוש באינטרנט, אני הרבה יותר בטוח בעצמי".

סרבקי סיפר על ההתמודדות ואמר: "זה שונה מאוד מהתקופה שבה הייתי צעיר. לפעמים כל המידע הזה גורם לי להרגיש קצת סנילי. הבנו שעולמנו הטכנולוגי רחוק שנות אור מעולמם של הצעירים, כנראה שהפערים הדיגיטליים עולים מדי שנה בחזקות".

"זה יהיה מאתגר להיות לוחם סייבר בגיל שלי, אבל עובדה שעמדתי בגבורה בתכנים שלומדים גם חבר'ה שצעירים ממני ב-40 שנה", הוא הוסיף, "התחום מאוד מעניין אותי ואולי אנחנו נהיה ההוכחה שהעולם לא שייך רק לצעירים".

 סטודנט נוסף הוא אמנון קינן, בן 65, סב לשלושה נכדים, שסיפר: "ביטחון מידע זה דבר מאוד חשוב וקיבלתי מושג של ממש על תחום הסייבר. החומר בקורס בהחלט קשה, העולם השתנה ואני בגילי כבר לא כזה זריז בשימוש במחשב כמו הצעירים, אבל הצלחתי לעמוד בזה ואני גאה בעצמי".

"המשפחה שלי הופתעה שבגילי אני לומד סייבר", מוסיף קינן, "אבל עם הידע שאני רוכש הם רק יכולים לקנא בי. הייתי ממליץ לבני הגיל השלישי להיכנס לתחום הסייבר. ללמוד, לפתח את המוח, להתמודד עם אתגרים".

מנכ"ל קרנליוס, מרכז הכשרה לסייבר בראשון לציון, איתי לוי, סיכם: "בעצם קיומו של הקורס אנו מוכיחים כי עולם הסייבר רלוונטי לכולם ובכל גיל ואיננו שייך אך ורק לפלח אחד של גילאים, כפי שאולי נהוג לחשוב. את התוקף שמבצע חדירה לארגון ומנסה לגנוב מידע לא מעניין מי עומד מולו מבחינת הגיל, ודווקא ניסיונם רב השנים של משתתפי הקורס ביישום פתרונות יצירתיים בעבודתם לאורך השנים, מהווה יתרון על פני בחור צעיר שרק נכנס לעבודה בתחום ההייטק".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר