נפתח מחזור שמיני של קורס עוזרי כלבן לבעלי צרכים מיוחדים ונוער בסיכון

מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור: "הם יוצאים מכאן זקופים, עם חיוך ושמחת חיים"

פורסם בתאריך: 9.9.19 15:09

בעלי צרכים מיוחדים יוכשרו כעוזרי כלבן בשירות הווטרינרי. זאת, במסגרת הפרויקט שנולד בראשון לציון ואומץ על ידי משרד החקלאות כתוכנית ארצית. בפרויקט שהחל לפני שמונה שנים, צעירים בעלי צרכים מיוחדים ונוער בסיכון עוברים קורס מקצועי על ידי הווטרינרים העירוניים, ומקבלים כלים לטיפול בכלבים ותעודה מקצועית של ״עוזר כלבן״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גיל אורן, עומר שי, אוראל מליק ואלינה יעקובוב השתלבו בהצלחה בפרויקט המיועד לבעלי צרכים מיוחדים ונוער בסיכון. בעקבות ההכשרה שעברו הם עובדים בשירות הווטרינרי העירוני ובינם לבין הכלבים שבהם הם מטפלים נוצר קשר של אהבה, חום ושמחת חיים.

הפרויקט שהחל לראשונה בראשון לציון אומץ בשנה שעברה על ידי משרד החקלאות והפך לתוכנית ארצית. השבוע החל מחזור נוסף בשירות הווטרינרי העירוני, כאשר בסיום ההכשרה יקבלו המתנדבים תעודה מקצועית של ״עוזר כלבן״, שתסייע להם לעבוד בתחום גם בעתיד. בשנה שעברה סיימו בהצלחה את הקורס כ-15 מתנדבים אשר שולבו בכלביות ברחבי הארץ.

מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, סיפר כי "לעיתים מגיעים לכאן צעירים שקטים, חסרי בטחון שלא מאמינים בעצמם וביכולות שלהם. הם מגיעים לכאן ואף אחד לא שופט אותם, לא צוות השירות הווטרינרי ובטח לא הכלבים שמרעיפים עליהם אהבה. וההשפעה עליהם פשוט עצומה, הם יוצאים מכאן זקופים, עם חיוך ושמחת חיים".

ראש העירייה, רז קינסטליך, מסר: "הפרויקט הזה מקסים בעיניי, הוא מראה איך לצעירים האלו יש כל כך הרבה מה לתת ומה לתרום ובסך הכל הם זקוקים לקבלה והכלה, מה שהם מקבלים מעובדי השירות הווטרינרי וכמובן – מבעלי החיים. בסופו של דבר כולם מרוויחים מהחיבור הזה ולכן אני לא מופתע שהוא מצליח, ישר כוח לכל מי שלוקח חלק בפרויקט".

ד"ר יפעה רביב-דיין, מהשירות הווטרינרי העירוני, שנבחרה לעמוד בראש הפרויקט ליישומו בערים אחרות בישראל, אמרה: "הפרויקט הזה הוא בעצם רווח לכל הצדדים. מתנדבי השירות הלאומי באים במגע עם בעלי חיים שעוזר להם ברמה הרגשית, תורם לבטחון העצמי ובנוסף הם לומדים לעבוד בצוות במסגרת שמכינה אותם לחיים ה'אזרחיים'. ובנוסף, הכלביות העירוניות זוכות לכוח עבודה מסור, הגברת רווחת בעלי החיים בכלבייה וכמובן יכולת לתרום לקהילה".

מחזיקת תיק איכות הסביבה, חברת המועצה קרן דנה, הוסיפה: " קורס עוזר כלבן הנו קורס מיוחד וחשוב שמשלב בעלי צרכים מיוחדים ונוער בסיכון בתרומה לשירות למדינה ולאחר מכן לשילוב במעגל העבודה. זו יוזמה מבורכת של השירות הווטרינרי ובהובלה של הרופאים המקצועיים שלנו. המתנדבים משתלבים נהדר כחלק מצוות השירות הווטרינרי העירוני ובעלי החיים  נהנים מתשומת לב, יחס חם וטיפול הדוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר