מימין לשמאל ישראל קיסר ז"ל. זורי (אלעזר) מזרחי יו"ר מרחב ההסתדרות בראשון לציון, ראש העירייה לשעבר מאיר ניצן. צילחום באדיבות: זורי (אלעזר) מזרחי יו"ר מרחב הסתדרות בראשון לציון

ראשון לציון נפרדת מישראל קיסר מזכ"ל ההסתדרות המיתולוגי

ראש העירייה לשעבר מאיר ניצן מספר על אדם צנוע ועניו שסייע בפיתוח העיר

פורסם בתאריך: 9.9.19 11:29

ישראל קיסר מזכ"ל ההסתדרות לשעבר וחבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה הלך לעולמו אתמול (ראשון) בבית חולים וולפסון לאחר שאושפז שם עקב דלקת ריאות שהסתבכה, הוא הותיר אחריו שני ילדים, ראומה ואבישי וחמישה נכדים, הלווייתו תתקיים היום בבית העלמין בגני אסתר בשעה ארבע.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


קיסר שהיה תושב העיר שנים רבות היה גר בשכונת קרית ראשון שנוסדה בתחילת שנות השמונים המוקדמות.

מאיר ניצן, ראש העיר המיתולוגי, שהיה אף הוא חבר מפלגת העבודה מספר על איש אציל, עם עין טובה, שנמצא בלב של כולם. "ישראל קיסר היה אדם שראה את כולם בגובה העיניים של אנשים, תמיד דאג לאזרח ולא רק לאינטרסים של מפלגה, או מסגרות שייצג כמו הסתדרות." אומר ניצן. "דוגמה לכך היא 'מוניות העיר בראשון' הוא היה הראשון שנתן יד לזה, היו אנשים שניסו להפיל את המיזם, אבל כאשר הסברתי לו שזה יהיה רק יתרון ויעודד תחרות הוא עזר בהקמת התחנה ויחד הקמנו את מוניות העיר הראשונות בארץ".

 

"דוגמה נוספת היא הקאנטרי, בזמנו היה רק קאנטרי אחד בראשון ורק תושבים אמידים השתמשו בשירותיו, אני ביקשתי לפתוח עוד קאנטרי לכולם, לציבור שאיננו יכול לשלם סכומים גבוהים ואפילו הקצתי קרקע לכך, ואכן פתחנו את קאנטרי ההסתדרות שקיים עד היום שהיה הרבה יותר זול ואפשר לכל אנשי העיר ליהנות ממנו".

"המקרה היחיד שלא הסכמתי איתו הוא היה כאשר הוא רצה להתמודד מטעם מפלגת העבודה כשרבין ופרס התמודדו אחד מול השני, קיסר רצה שאתמוך בו , ואני אמרתי לו שאין לו סיכוי לזכות כיוון שמי שינצח לא יודה לו ומי שיפסיד לא יסלח לו וזה אכן מה שקרה וכך נגמרה הקריירה הציבורית שלו. נשארנו בקשר כל השנים, לצערי לא אוכל להגיע ללוויה למרות שחובתי להיות שם, אבל אני כבר מוגבל בהליכה. אני משתתף בצער המשפחה".

גם זורי (אלעזר) מזרחי יו"ר מרחב ההסתדרות בראשון לציון מספר: "בטוחני שעל פועלו של ישראל קיסר כחבר כנסת, שר  תחבורה ומזכ"ל הסתדרות ייכתבו כתבות רבות ויישמעו הספדים רבים בעקבות לכתו מעמנו".

"אני מבקש להאיר מזווית אחרת על ישראל קיסר: הצניעות, הענווה ,הדיבור בגובה העיניים לכל פונה. תכונה שלצערי מעט מאוד נבחרים מאמצים כיום. ישראל קיסר בתפקידו מזכ"ל ההסתדרות היה צלע עיקרית במשולש ממשלה -מעסיקים – ההסתדרות שהביאה לתוכנית לייצוב המשק שעמד לפני קריסה עקב אינפלציה של מאות אחוזים בשנה. הוא אהב את שעשה, ועשה זאת באהבה ובמסירות רבה. עם סיום שליחותו התנתק מהסביבה הפוליטית ומהחיים הציבוריים. כי כך חש בנוח, בענווה וצניעות. יהי זכרו ברוך".

תמיר בן דוד תושב שכונת  קרית ראשון,  היה הספר של ישראל קיסר ז"ל במשך 25 שנה, מאז שפתח את המספרה בשכונה והוא מספר על אדם חד, שנון, אדם שאוהב את הזולת והם אותו, אדם שרואה את האחר בגובה העיניים. "כשעברתי לגור בקרית ראשון גרתי שנתיים בשכירות דלת מולו, כשהגעתי לבניין הוא עזר לי עם הקניות  אמרתי לו שאני מסתדר אבל הוא התעקש שזו שכנות טובה, עדין לא זיהיתי איתו אבל אמרתי לו שהוא מוכר לי עד שהבנתי שמדובר בשר בממשלה שמתנהג ללא גינונים וכאדם לאדם, לא רואים כיום אנשים כאלה".

"כל שבועיים הוא היה מגיע אלי להסתפר, גם כשהייתי אומר לו שלא צריך הוא היה אומר לי תספר זאת פרנסה. בחודשים האחרונים הוא היה עייף וחלש ולצערי ראיתי את ההידרדרות שלו, היה לו מטפל בחסד", מספר בן דוד.

"הוא היה בן אדם חכם מאוד תמיד דיבר לעניין , אנרגיה חיובית וחוש הומור ממולח, אנשים תמיד אהבו אותו והיו סביבו, היינו מדברים על החיים ועל פוליטיקה. העצה שלקחתי ממנו היא לחשוב חיובי וליהנות מהחיים, הוא התנהג אלי כאילו אני בן שלו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר