צילום: שאטרסטוק/ Africa Studio

"הבת שלי באה איתי לראיונות עבודה במקום ללמוד בבית הספר"

אם חד הורית שעלתה מצרפת מסרבת לשלוח את בתה לבית הספר המרוחק שאליו שובצה: "עושים עוול לילדה קטנה שרק עלתה לארץ"

פורסם בתאריך: 6.9.19 08:24

"אני לא מבינה את שיקול הדעת של העירייה בבחירה הזו, פשוט עושים פה עוול לילדה קטנה שרק עלתה לארץ וגם ככה סובלת מהמעבר הזה כעולה חדשה",אומרת ל', אם לילדה בת שבע שעתידה הייתה להיכנס בתחילת השבוע לכיתה א' אולם מאז היא עדיין יושבת בבית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


סיפורה של ל' החל לפני חודש. ל' היא תושבת חוזרת שעלתה לארץ עם ארבעת ילדה מצרפת. כאשר היא ניגשה לרשום את ילדתה הקטנה לבית הספר, התברר לה כי במחלקת החינוך בעירייה מבקשים כי הילדה תלמד דווקא בבית ספר המרוחק מהבית, זאת כשבדרך ישנם מעברי חציה מסוכנים עבור ילדה בגילה.

דרישת העירייה הערימה גם קושי חברתי. "הבת שלי עזבה את כל החברות שלה שצרפת, הגיעה למדינה חדשה, נאלצת ללמוד שפה חדשה ובמקום להקל עליה מאלצים אותה להתחיל את הלימודים בבית ספר המרוחק מהבית, ללא חברים מהשכונה שלנו".

"הטענה של העירייה היא שבית הספר הקרוב לבית הוא קטן והכיתות בו מלאות ולכן לא ניתן לשלוח לשם את הילדה" אומרת ל' ומסבירה כי "אני בדקתי את הנושא בעצמי והטענה הסתברה כשגויה. יש שם מקום אבל אין ממש עם מי לדבר".

לדבריה של ל', כבר חמישה ימים הילדה לא במסגרת חינוכית. "היא באה איתי לראיונות עבודה ובמקום להיות במוסד לימודים מסודר היא מבלה את כל היום שלה איתי ברכב".

"מהעירייה אפילו לא ביקשו לדעת מה קורה איתה, לא התעניינו מדוע היא איננה מגיעה לבית הספר ואני מבחינתי לא מוכנה לשלוח אותה למקום מרוחק עם סיכון בדרכים ושימנע ממנה להכיר חברות הגרות בשכנותה".

בנוסף הסבירה ל': "אני אם חד הורית, ואני לא יכולה לקחת אותה כל בוקר לבית הספר, מכיוון שאני מפרנסת יחידה ועלי לנסוע בבוקר לעבודה ואילו היו שולחים אותה לבית הספר הקרוב לבית העול הזה היה נמנע ממני. גם ככה מאוד קשה לנו. חבל שכל זה קורה בגלל החלטות שרירותיות וחסרות הגיון בעירייה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אני

    קרה לי אותו דבר כשעברנו לרחובות. לא מצאו מקום לילגי בבית הספר שליד הבית ומשכו אותי בלך ושוב כחודשיים.
    ממש לפני התחלת הלימודים בעלי החליט לותר על יום עבודה וללכת לעיריה לברר. על המקום הפקידה מצאה לו מקום לילדים באותו בית ספר …
    אני רוצה רק לציין שזה היה לפני די הרבה שנים. אבל מה זה חשוב, אני רואה שדברים חוזרים על עצמם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר