צילום: שגיא פלדמן

תושבי ראשל"צ נהנים יותר: 89% שבעי רצון מאזור מגוריהם

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לקט נתונים מתוך הסקר החברתי של מדד שביעות הרצון בערים הגדולות לשנת 2018. היכן ראשון ביחס לשכנותיה?

פורסם בתאריך: 27.8.19 11:54

תושבי ראשון לציון בשלישייה הפותחת עם 89.4% שביעות רצון מאזור מגוריהם – כך עלה מהסקר החברתי לשנת 2018 שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על חיי האזרחים במדינה. מהסקר ניתן לראות כי מבין 16 הערים הגדולות שנבדקו בעלות יותר ממאה אלף תושבים, ראשון לציון נמצאת בשלישייה הפותחת עם 89.4%. תושבי הערים השכנות חולון עם 84% במקום ה-11, בת ים בתחתית הרשימה עם 79%, מקום אחד לפני ירושלים שסגרה את הטבלה, ותל אביב-יפו מעליה במקום השני עם 91.2%.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לעומת שביעות הרצון הכללית, כאשר הלמ"ס ירד לפרטים ובדק את התחבורה הציבורית באזור המגורים התברר כי רק 35% מתושבי ראשון לציון שבעי רצון ממצבה. זאת בניגוד לערים השכנות, בהן שביעות הרצון בנושא גבוהה, בת ים נמצאת במקום הראשון בטבלה עם 55%, בעוד שתושבי חולון עם 50% ותל אביב יפו עם 41%.

נתון מעודד בסקר החברתי נרשם לראשון לציון, כאשר 85% מהתושבים הביעו נכונות להישאר בעיר בחמש השנים הקרובות. זאת לעומת 81% בבת ים, חולון עם 82% ותל אביב יפו עם 85% מהתושבים שיישארו בה. בתחום שרותי איסוף האשפה, שביעות הרצון של ראשון גבוה והם נמצאים בקצה העליון של הטבלה עם 80% מתוך 16 הערים הגדולות. בת ים עם 64%, חולון ותל אביב יפו עם 70%.

שיעור המועסקים בראשון לציון בקרב תושבי העיר עמד עד 39%, מה שהציב אותה במקום בינוני בטבלה, נראה עדיין כי רוב תושבי ראשון לציון עובדים בערים השכנות. בת ים עם 19% בלבד כאשר מרביתם עובדים מחוץ לאזור מגוריהם, חולון עם 32% ותל אביב יפו עם 56%.

ראשון לציון מובילה גם את שביעות הרצון מניקיון העיר שעמדה על 64%. נראה כי בת ים נמצאת במקום לפני האחרון בטבלה עם 40% כאשר רק ירושלים מתחתיה. חולון עם 54% ותל אביב יפו עם 56%.

61% קיבלה ראשון לציון במדד שביעות הרצון מהמדרכות והכבישים באזור המגורים. הערים השכנות מאחור בטבלה, הבת ימים לא מרוצים כאשר לפי הנתונים נראה כי בת ים שוב במקום הלפני אחרון במדד זה עם 40%, חולון עם 54% ותל אביב יפו עם 55%.

22% תושבים חדשים בעלי ותק של עד עשר שנים בעיר, בבת ים ובחולון הנתונים דומים ועומדים על 25%, תל אביב יפו עם 34%.

בשביעות הרצון לגבי תחושת הביטחון באזור המגורים בשעות החשכה ראשון לציון עם 77%. חולון מובילה עם 80%, תל אביב עם 78% ונראה כי תושבי בת ים חוששים מאוד והם נמצאים במקום האחרון במדד זה עם 57% בלבד. בשביעות הרצון מכמות השטחים הירוקים בעיר תושבי ראשון לציון מרוצים עם 72%. תל אביב יפו עם 64%, הבת ימים יותר עם 61% וחולון עם 67%.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב העיר ב- 52 שנים האחרונות

    לא יודע את מי שאלו. שישאלו את תושבי מרכז העיר ושכונת וולפסון, אברמוביץ. כצנלסון…העיר מטונפת. בעיות חנייה….בהשוואה לערים אחרות, רובן יותר נקיות ומסודאןת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר