אסף הרופא
צילום: אסף הרופא

תביעת ענק נגד אסף הרופא: יולדת נפטרה עקב סירוב להביא מכשיר מציל חיים

מותה של יולדת מתסחיף מי שפיר נגרם כתוצאה מזירוז לידה מיותר ומסירוב של בית החולים בילינסון להעביר מכשיר מציל חיים לרשות "אסף הרופא"

פורסם בתאריך: 26.8.19 13:50

בעלה של יולדת שנפטרה הגיש תביעה בגין רשלנות רפואית נגד בית החולים אסף הרופא בראשון לציון ובית החולים בילינסון בפתח תקווה שלטענו גרמו למות אשתו בת ה-37 במהלך לידת בנם השלישי. על פי כתב התביעה, שהגישה בשמו עו"ד דורית פילו, שורה של מחדלים רפואיים לכאורה גרמו למותה של היולדת בת ה-37.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


היולדת הגיעה במצב בריאותי תקין לאסף הרופא על מנת ללדת בפעם השלישית, למרות שלא היה צורך ממשי החליט הצוות הרפואי לזרז את הלידה באמצעים תרופתיים, אוקסיטוצין, אולם הלידה לא התקדמה. הצוות הרפואי שקל לבצע ניתוח קיסרי, ולאחר מכן חזר בו והוחלט על מתן עירוי אמניוטי. הרופא שערך את העירוי יצא מהחדר מבלי להישאר ליד היולדת כנדרש, והשאיר אותה עם המיילדת בחדר.

לאחר תחילת העירוי החלה ירידה בדופק העובר והיולדת התלוננה על קושי בנשימה ולחץ בחזה, היא התמוטטה ואיבדה את הכרתה. הצוות הרפואי חשד כי היא סבלה מתסחיף מי שפיר, לכן העביר אותה לניתוח חירום במחלקת טיפול נמרץ במהלכו חולצה התינוקת בשלום ועקב דימום נרחב, היולדת עברה כריתת רחם מלאה.

מצבה של היולדת המשיך להתדרדר לאחר הניתוח, ובשעות הלילה הועברה למחלקה לטיפול נמרץ. אחת מהרופאות המטפלות במחלקה טלפנה לרופא ששימש באותו מועד ככונן בביה"ח בילינסון וביקשה ממנו להעביר בדחיפות לאסף הרופא את מכשיר ה-ECMO  של בית החולים בילינסון.

על פי התביעה, ECMO הינו מכשיר מציל חיים, המחמצן את דמם של המטופלים באמצעות מכשור מלאכותי, ומיועד לחולים הסובלים מכשל ריאתי או לבבי זמני. הכונן בבילינסון סירב לבקשתה את הרופאה מאסף הרופא, בטענה כי מקרה זה אינו מתאים לשימוש במכשיר – וללא כל הסבר נוסף. בשעות הבוקר נפטרה היולדת שהותירה בעל ושלושה ילדים.

ועדת בדיקה שהוקמה במשרד הבריאות על מנת לחקור את האירוע פרסמה את מסקנותיה, לפיהן פעל הצוות הרפואי כשורה אף שהיו כשלים פרוצדוראליים. הועדה המליצה להנגיש מכשירי ECMO לבתי חולים נוספים.

מומחה בגניקולוגיה ובמיילדות, ד"ר רמי מאור העביר ביקורת על מסקנות ועדת הבדיקה במשרד הבריאות, וטען כי היולדת הגיעה אל "אסף הרופא" במצב בריאותי תקין ולא הייתה שום אינדיקציה רפואית לזרז את לידתה, לא היו לה תנאים צוואריים מתאימים. לדבריו, ניסיון זירוז הלידה נעשה בניגוד להנחיות האיגוד הישראלי ובניגוד לפרקטיקה הרפואית הסבירה.

בנוסף, מתן העירוי האמיונטי, שגרם ככל הנראה להתדרדרות החמורה במצבה – נעשה מבלי שמולא אפילו לא תנאי אחד המצריך את נתינתו. ד"ר מאור קבע כי מסקנות הוועדה מטעם משרד הבריאות, שמונתה לבדוק את המקרה, סותרות מחקר מהשנים האחרונות המצביע על הישנות גבוהה פי ארבעה של תסחיף מי שפיר בקרב יולדות שעברו השראת לידה.

המומחה להרדמה, פרופ' שפירא, שחוות דעתו צורפה אף היא לתביעה, קבע כי הרופאים ב"אסף הרופא" לא ערכו אבחנה מבדלת למצבה של היולדת ולא שללו את האפשרות שהיולדת סובלת מקריש דם בלב. במקרה כזה, לדבריו, ניתוח לב פתוח היה יכול להציל את חייה.

פרופסור שפירא קבע בסבירות גבוהה ביותר כי מכשיר ה-ECMO היה מציל את חיי היולדת. לדבריו, על הרופאים היה להביא את המכשיר כבר בעת הניתוח שבוצע ביולדת, וחובה היה על הרופאה ב"אסף הרופא" להתעקש ולדרוש את המכשיר מבילינסון, או מכל בית חולים אחר בארץ שהמכשיר נמצא ברשותו.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן  והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר