מזכיר סניף מרכז בארגון המורים, יעקב זיכר

מזכיר סניף מרכז בארגון המורים: "אני לא מתבייש להיות מורה"

יעקב זיכר העביר ביקורת על משרד החינוך והרפורמות, "זיכר הוסיף כי "היום מורה אמור למלא טופס של 180 שאלות על חוות דעת התלמיד. מדוע?"

פורסם בתאריך: 25.8.19 18:55

מזכיר סניף מרכז בארגון המורים, יעקב זיכר, אמר בוועידת החינוך של ערי ישראל כי "כששואלים אותי מה המקצוע שלך, אני לא מתבייש להגיד אני מורה. אני כמובן  מלמד רק ילדי אומץ ואתגר, אנחנו נכנסים לכיתה והמטרה שלנו קודם כל לחנך וגם ללמד את הילדים חומר מסוים כדי להכין אותם לחיים". זיכר הוסיף כי "אצלי התלמידים מתחילים במאה ומסיימים גם עם מאה כי זה המקסימום שהם יכולים לעשות ועובדים די קשה עם זה".

ועידת החינוך התקיימה באודיטוריום במתנ"ס רמת אליהו בהנחיית העיתונאית מירב בטיטו, לקראת פתיחת שנת הלימודים לוקחים חלק מובילי החינוך בראשון לציון, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים וההורים ועוד. הועידה עסקה בשינויים צפויים בשנת הלימודים הקרובה, בטלפונים הניידים שייתכן כי יצאו מכיתות הלימוד, על שמירת על ילדי הגנים והדברים שאתם חייבים לדעת על החינוך במאה ה-21.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מזכיר סניף מרכז בארגון המורים, יעקב זיכר

לדבריו, "הייתי גם מחנך. מה דורשים מאיתנו? אני רואה מורים במערכת והרצאתי גם באוניברסיטה למורים תואר שני. אתם יודעים כמה מהם לא מגיעים למערכת. תשאלו מישהו ברחוב מה המקצוע שלו והוא מתבייש להגיד שהוא מורה. אני בא מהמערכת והרבה לא יגידו שהם מורים. מה דורשים מאיתנו, אני בן 65, ואני עדיין יוצא לטיולים. הולך על ההרים, עושה הכול".

זיכר העביר ביקורת על משרד החינוך והרפורמות, "לפני עשר שנים התחילו עם לקוי למידה קח את התלמידים תמלאו טפסים ותחליטו איזה רמה הוא. אני צריך להחליט את זה? אמרתי זה לא התפקיד שלי. אמרתי יבוא יום וכל התלמידים יהיו לקוי למידה ומי שצריך לא יקבל, וזה מה שקורה היום הקלות במבחנים מפה ועד להודעה חדשה".

זיכר הוסיף כי "היום מורה אמור למלא טופס של 180 שאלות על חוות דעת התלמיד. המורה לא הוסמך לזה אבל משרד החינוך מטיל את זה על המורים. מדוע? שמעתי את ההורים קודם ואני מזדהה עם הורי ילדי הגנים. משרד החינוך מטיל על המורים כל עבודה שיכסה את זה".

"לא כל המורים שווים. יש עובדי קבלן זה נוח למשרד החינוך ולא עולה כסף. מישהו בדק הכשרה? מורה צריך שתהיה לו תעודה והסמכה ומישהו שצריך לפקח על זה. אנחנו לא בייביסיטרים. מגיעים שרי חינוך ומשנים רפורמות, אני אמור להכין את הילד ואני עושה השתלמויות לעולם מסוים ואז מכניסים רפורמות", אמר זיכר.

"למשל יש גמול דיפרנציאלי, אם מורים מגיעים להשגים אז מי שמקבל את הפרס זה מורי החטיבה העליונה. למה גם לא החטיבה התחתונה? הרי גם הם הכינו את הילד. אני נכנס לשנה ה-37, אמשך ללמד עושה את זה באהבה אנחנו מאמינים בילדים קשה לנו שההורים מתערבים אם לא נקבל ביקורת לא נשתפר ואני רק מקווה שבאמת החינוך יילך קדימה ואני מאחל לכולם בהצלחה", סיכם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר