מזכ"לית הסתדרות המורים בוועידת החינוך: "הורים לא יכולים להתערב במערכת"

יפה בן דויד על פרשות ההתעללות בגנים: "יש גננות נפלאות אבל יש גם אחרות"

פורסם בתאריך: 25.8.19 18:51

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה הערב (ראשון) בועידת החינוך של ערי ישראל מתקיימת בראשון לציון כי "אנחנו רוצים שכר התחלה לכל עובד הוראה יתחיל בתשע אלף שקלים". ועידת החינוך התקיימה באודיטוריום במתנ"ס רמת אליהו בהנחיית העיתונאית מירב בטיטו, לקראת פתיחת שנת הלימודים לוקחים חלק מובילי החינוך בראשון לציון, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים וההורים ועוד.

הועידה עסקה בשינויים צפויים בשנת הלימודים הקרובה, בטלפונים הניידים שייתכן כי יצאו מכיתות הלימוד, על שמירת על ילדי הגנים והדברים שאתם חייבים לדעת על החינוך במאה ה-21.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בן דויד הוסיפה על תנאי המורים כי "הנושא הראשון זה נושא ימי מחלה והדבר השני זה נושא הפנסיה. האוצר לא משלם והמדינה לא משלמת את הפנסיה במאת האחוזים לציבור ההוראה. אנחנו מבקשים להפסיק את העוול של שנים רבות ומבקשים נוסחה פשוטה כך שכל עובד יוכל לדעת מה הפנסיה שלו. ביקשנו שתהיה נגזרת של השכר האחרון. בנושא ימי מחלה, על כל יום מחלה שנעדר, מנכים לו 1.4 יום אפילו יומיים, העוול ממשיך".

"צריכים להבין דבר אחד, שאנחנו בהסתדרות המורים תומכים וחושבים שחשוב מאוד שתהיה מעורבות של הורים בחינוך ילדיהם זה דבר הכרחי. ההורים חייבים להיות מעורבים אבל עם כל הכבוד להורים הם לא יכולים להתערב במערכת החינוך. כמו שרופא לא מתערבים לו בהחלטות, לא מערערים על החלטות הרופא", אמרה בן דויד.

-את אומרת לנו לא להתערב בהחלטות הרופא אבל אין ביטחון לילדים שלנו, אמרה אמא מהקהל.

-"אני מייצגת עובדי הוראה ולא אותך", ענתה בן דויד.

– אני מייצגת את הילדה שלי, הוסיפה האמא.

-"ההורים צריכים להיות מעורבים, הם לא יכולים להחליט מי יהיה המחנך והמנהלת. צריך זה שמשרד החינוך ייתן אמון לעובדי ההוראה, אוטונמיה לעובדי ההוראה ולא לקשור את ידיהם", סיכמה את השיחה בן דויד.

לדברי בן דויד, "הרפורמה בחינוך המיוחד מתחילה כפיילוט בצפון. אמרתי הרפורמה הזאת הלוואי ואתבדה אבל היא בכייה לדורות. אנחנו בעד השילוב, ורוצים שיהיה מיטבי שהילד לא ייפגע. לוקחים ילדים במסגרות חינוך מיוחד, הם מקבלים את הסל התקציבי וכל המקצועות שצריכים לוקחים אותם כמובן את האנשים שהוכשרו לזה, מעבירים אותם למסגרות רגילות ששם המורים האלה לא הוכשרו לזה, מקצצים להם בסל התקציבי וחסרים בדרום למעלה מ-700 קלינאיות תקשורת. תראו כמה אנשי מקצועי חסרים".

פרשות ההתעללויות שנחשפו בגני הילדים ערערו את האמון של ההורים בעובדי החינוך וההוראה, "בהקשר המצלמות, הסתדרות המורים מתנגדת להצבת מצלמות בבתי ספר וגנים מגיל 3 ואילך. חוק המצלמות שעבר אנחנו לא מתנגדים לו. אמרנו שגילאים מלידה עד 3 חייבים להיות בפיקוח משרד החינוך ולא להשאיר משרד העבודה והרווחה, זו מערכת שחייבת להיות ברצף עד כיתה יב'".

-תפסיקו להחזיר סייעות מושהות בפלילים לגנים אחרים, צעק קול מהקהל.

-"אני לא אחראית על סייעות יש לי מספיק אחריות עם עובדי הוראה. תראו כמה מקרים קרו מגילאי 3 ואילך, תיכנסו לפרופורציה. כאשר אתה מציב מצלמה בתוך גן, ההורים מסתכלים, יש גם מקרים שהורים פדופילים, ויש גם ילדים מורכבים נותנים להם תוכניות לימוד כאלה ואחרות אתם רוצים שכל ההורים ייראו איך מסתכלים על הילד ההוא וההוא. כאשר הייתה שביתה, בגנים, אנחנו הסתדרות המורים התנגדנו שהורים יחליפו את הסייעות. אני רוצה לומר שיש גננות נפלאות אבל יש גם אחרות. אם  משרד החינוך יפקח אנחנו לא נראה את התופעות האלה", אמרה בן דויד.

בן דויד סיכמה, "אנחנו כולנו ציבורי עובדי הוראה, רוצים לפתוח את שנת הלימודים ומוכנים לפתוח אותה. אבל יחד עם זאת, אנחנו לא יכולים לתת למדינה הזאת שפשוט פוגעת בזכויות של ציבורי עובדי הוראה, ציבורי עובדי הוראה זה ההון האנושי של מדינת ישראל ולצערנו בשנים האחרונות מדינת ישראל מתייחסת בזלזול רב חוץ מדיבורים לא רואים מעשים, כדי שאיכות תישאר במקצוע ההוראה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ראתה שלמעלה מ-28% מעובדי ההוראה עוזבים בשנים הראשונות את המערכת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר