אוטובוס דן קו 72 ראשון לציון
צילום shutterstock

בשורה לתקועים בפקקים: תידחה התוכנית לצמצום נתיבים

בפגישה שנערכה אתמול בין ועדי השכונות בעיר לראש העירייה רז קינסטליך ובכירים נוספים, הוחלט כי פרויקט הנתיב הציבורי יצא לפועל רק לאחר שתוצג תוכנית לעיר כולה

פורסם בתאריך: 19.8.19 12:31

אתמול (ראשון) נערך כנס במרכז כרמים של ועדי שכונות קרית הלאום, קרית ראשון, נאות אשלים , קרית גנים וכרמים יחד עם חברת נתיבי איילון. בהמשך נפגשו נציגי השכונות עם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסליך ובכירים נוספים. על הפרק נידונה התוכנית להפקיע את אחד משני הנתיבים בשכונת "קריית ראשון" לטובת תחבורה ציבורית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במקור הייתה התוכנית אמורה להתחיל עם פתיחת שנת הלימודים ב-3 בספטמבר כאשר הנתיב תוכנן לצאת מהתחנה המרכזית החדשה של ראשון לציון לכיוון רחוב ההסתדרות. לטענת תושבי השכונות התוכנית אושרה בקדנציה האחרונה של דב צור, במחטף ללא ידיעת התושבים.

אתמול, לאחר הדיון עם חברת נתיבי איילון נפגשו ועדי השכונות גם עם ראש העירייה  רז קינסטליך, סגניתו ליאל אבן זהר, ומחזיק תיק התחבורה והמשנה לראש העיר איציק אבשלומוב. במהלך הפגישה הוחלט כי התוכנית לא תצא לפועל ב-3 בספטמבר כפי שהיה מתוכנן להיות, אלא להמתין ולקבל את אישור התקציב לנתיב התחבורה הציבורי ולראות תוכנית כוללת של כל העיר ולא רק מקטע אחד בשכונת קרית ראשון.

"אנחנו בעד תחבורה ציבורית" אומר חבר המועצה איציק אבשלומוב שהיה נוכח בפגישה "אבל אנחנו רוצים לו"ז מסודר של התקדמות העבודות והתחייבות כספית שהכל יתבצע ולא יתקעו דברים באמצע", הוא הדגיש כי "אנחנו רוצים תחבורה ציבורית ורוצים להיות מודל לכל הארץ אבל מצד שני איננו רוצים שדברים יתקעו בגלל חוסר תקציב ואז התושבים יהפכו להיות בני ערובה, אנחנו בהחלט רוצים להתקדם אבל קודם לקבל את כל ההתחייבויות".

לאחר דין ודברים עם חברת נתיבי איילון נפגשו ועדי השכונות עם ראש העיר רז קינסטליך, סגנית ראש העיר ליאל אבן זהר, ומחזיק תיק התחבורה והמשנה לראש העיר איציק אבשלומוב. בהמלך  הוחלט לא לצאת בתוכנית המקורית ב3.9 כפי שהיה מתוכנן להיות, אלה להמתין ולקבל את אישור התקציב לנת"צ ולראות תוכנית כוללת של כל העיר ולא רק מקטע אחד בשכונת קרית ראשון.

"אנחנו בעד תחבורה ציבורית" אומר חבר המועצה איציק אבשלומוב שהיה נוכח בפגישה " אבל אנחנו רוצים לו"ז מסודר של התקדמות העבודות והתחייבות כספית שהכל יתבצע ולא יתקעו דברים באמצע, אנחנו רוצים תחבורה ציבורית ורוצים להיות מודל לכל הארץ אבל מצד שני איננו רוצים שדברים יתקעו בגלל חוסר תקציב ואז התושבים יהפכו להיות בני ערובה, אנחנו בהחלט רוצים להתקדם אבל קודם לקבל את כל ההתחייבויות"

 

יו"ר ועד שכונת הלאום קובי אלמושנינו שהיה בפגישה אתמול סיפר ל"השקמה ראשון לציון": "היינו כל וועדי השכונות, אנשים דיברו מהלב והסבירו כי התוכנית תפגע אנושות באיכות חייהם, הנתיב הציבורי יגרום לעומס תנועה אדיר מהשכונה".

"נתיב התחבורה הציבורית אמור לצאת מתחנה מרכזית החדשה לכיוון רחוב ההסתדרות ומשם לעבר רחוב התקומה ולגשר ראשון הנתיב הזה יקשה מאוד על היציאה מהשכונות", הסביר אלמושנינו. הוא הדגיש כי "חברת נתיבי איילון לא הודיעה מראש על התוכנית כפי שמקובל לפני שיוצאים עם פרויקט  בסדר גודל כזה.  לא נתנו לנו זמן להתנגד ולהתארגן.  בפגישה הבהרנו את עמדתנו, הסברנו כי לא ראינו במיזם הזה משהו שיכול לנו מענה לצרכים שלנו. להיפך, התוכנית הייתה אמורה לצאת לפועל דווקא בתחילת פתחית שנת הלימודים ולהכביד עלינו משמעותית".

מענה להרבה דברים בשכונה ובטח בפרט שלוקחים קטע קטן מכל התוכנית הגדולה שאמורה להיות ומתחילים דווקא מהאזור הכי בעייתי שלא תורם כלום בתוך השכונות דבר שיגרום סבל, וכל זאת ב3.9. בפתיחת שנת הלימודים, לעבוד ולהפוך אותו לנת"צ." אומר אלמושנינו.

בסיום דבריו  אומר יו"ר ועד שכונת הלאום "זה לא מובן מאליו שראש העיר בא לקראתנו ושמע אותנו", הוא סיפר כי "בסופו של דבר סוכם כי חברת  נתיבי אילון תידרש להראות לראש העיר תוכנית כוללת של כל העיר ולא רק מקטעים בודדים  וכמו כן התוכנית תצא לפועל רק לאחר שיאושר מראש התקציב עבור כל הפרויקט".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר