צילום: HDesert / shutterstock.com

לך תוכיח שאתה יהודי: ראשון לציון במקום השלישי בישראל בבדיקת יהדות

בדרך לחופה, מול הקושי לספק הוכחות לרבנות, לא מעט תושבי העיר מצליחים להגיע גם אל מקומות המרוחקים שבהם נולדו לפני שעלו לישראל

פורסם בתאריך: 7.8.19 18:09

ראשון לציון נמצאת במקום השלישי בישראל במספר הפניות לבירור יהדות דרך מרכז "שורשים" של ארגון רבני צהר.

הסיבה: זוגות רבים שמבקשים להתחתן בישראל, נתקלים בקשיים מפני שאחד מבני הזוג מתקשה להוכיח את יהדותו, בעקבות עלייה מארץ אחרת.

לא פעם בגלל שהמסמכים ישנים או בהיעדר מסמכים קשה מאוד לקבוע ולהוכיח את יהודתם. "במקרים כאלה", כך אומר מנכ"ל שורשים אורי שכטר, "גם הרבנות פונה לעזרת ארגון שורשים שנתמך על ידי המשרד ראש הממשלה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שכטר מוסיף כי בשנות ה-90 עלו לישראל יותר ממיליון עולים מברה"מ לשעבר, 800 אלף מהם הוגדרו כיהודים בתעודת הזהות, אולם צוין כי הקביעה נעשתה על מנת שלא יתעוררו בעיות בעלייה.

"גם היום עולים חדשים-ותיקים שמתכוונים להתחתן במדינת ישראל ולאחר שנטמעו בארץ, עדיין יש בעיה", אומר שכטר, "ארגון רבני צהר, שפועל יותר מ-10 שנים, הבין שישנה בעיה והוא עוזר לאנשים רבים ללא כסף. יש לנו קהילות שאנחנו עובדים איתם מקייב ואוקריאנה מוסקבה ועוד, ואנחנו עוזרים לאנשים באמצעות אנשי הקשר שלנו. אנחנו מבצעים בדיקת  קברים, ארכיון ומסמכים, ויש לנו 100 אחוז הצלחה ברבנות, אנחנו מביאים הוכחות חותכות".

 

תושבת ראשון לציון, שקיבלה סיוע מהארגון, מספרת: "עליתי לארץ לפני הרבה שנים, הניירת שהייתה ברשותי, הייתה כתובה ברוסית והיו חסרים לי מסמכים נוספים. לאחר פגישה עם ארגון שורשים, הם הצליחו ליצור קשר עם אנשים שנמצאים בעיר הולדתי ולהביא את כל הניירת הדרושה, וכך הצלחתי לקבל אישור להתחתן כדת משה וישראל. אני מחכה לחופה שתתקיים בעוד שלושה חודשים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר